Przeywacz kierunków
Przeywacz kierunków
Witam!
oryginalnie miałem przerywaczy tego typu:
jednak sie spalił i chce załozyć tego typu:
jednak jak go wepnę w kostke to nie działają
co trzeba zrobić?
oryginalnie miałem przerywaczy tego typu:
jednak sie spalił i chce załozyć tego typu:
jednak jak go wepnę w kostke to nie działają
co trzeba zrobić?
jurcie pisze:Musisz sprawdzić, czy te same końcówki na kostce odpowiadają zamiennikowi.
A tak a'propos - dlaczego ten oryginalny jest na 24 Volt?
u mnie jest L, P i jakaś 3 literka
a na kostce jest 31, 48, 48a
mam 12 tylko na net znalazłem żeby pokazac aby typ
[ Dodano: 2013-02-05, 20:20 ]
Marcelek pisze:kup przerywacz APE13 napewno pasuje (od malucha FL) poza trzema wsówkami wystaje z niego przewód który należy podłączyć do masy
własnie juz kupiłem ta kostke czarna- gośc w sklepie mi doradziął ze to to samo tylko u nas chyba przerywa masa a tam +
- internet
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 377
- Rejestracja: 09 paź 2007, 01:37
- Lokalizacja: luzino / Lisewo
- Kontakt:
Można jeszcze tego typu przerywacz od poldka, DF, czy też maluszka dostać.walus501 pisze:oryginalnie miałem przerywaczy tego typu:
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/
przerywacz nie daje na kierunki bezpośrednio, odpowiada za to przełącznik pod kierą, kiedyś to przerabiałem, jeden styk idzie na przełącznik pod kierą, dalej na kierunkowskazy, drugi na kontrolkę, a trzeci to prąd wejściowy z wyłącznika pod kierą
Zastava 1100p Mediteran '81
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
- JurekC
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 cze 2007, 08:59
- Lokalizacja: Sulejówek
- Kontakt:
Tutaj fotki schematów żeby trochę wyjaśnić problem.
To ogólny schemat, ale w Zastavie nie do końca tak to jest, bo występuje jeszcze trzeci styk do którego podłączona jest kontrolka kierunkowskazów.
A tu różnica pomiędzy oboma typami przerywaczy.
Generalnie przerywacz stykami i cewką bimetalu włączony jest szeregowo pomiędzy żarówkami kierunkowskazów. Dlatego jeśli któraś z żarówek się przepali zmniejsza się oporność obwodu i przerywacz szybciej działa.
To ogólny schemat, ale w Zastavie nie do końca tak to jest, bo występuje jeszcze trzeci styk do którego podłączona jest kontrolka kierunkowskazów.
A tu różnica pomiędzy oboma typami przerywaczy.
Generalnie przerywacz stykami i cewką bimetalu włączony jest szeregowo pomiędzy żarówkami kierunkowskazów. Dlatego jeśli któraś z żarówek się przepali zmniejsza się oporność obwodu i przerywacz szybciej działa.
Jurek zupełnie inaczej:
prąd do przerywacza przychodzi od włacznika pod kierownicą, z przerywacza kierowany jest z powrotem do przełącznika, który rozdziela na lewo bądź na prawo, styki są trzy wejście (nie pamiętam jakie ma oznaczenie) i dwa wyjścia l i p, l idzie na kierunkowskazy a p na kontrolke, do elektronika jest 4te wyjście, które pobiera mase i mówie bez najmniejszego problemu pasuje w to miejsce przerywacz firmy APE o oznaczeniu APE13 posiada on takie same wyprowadzenia plus dodatkowe na kabelku zakończonym oczkiem do masy, można go zamontować w to samo miejsce gdzie oryginalny przerywacz i tam dołożyć masę pod uchwyt przerywacz mocujący
prąd do przerywacza przychodzi od włacznika pod kierownicą, z przerywacza kierowany jest z powrotem do przełącznika, który rozdziela na lewo bądź na prawo, styki są trzy wejście (nie pamiętam jakie ma oznaczenie) i dwa wyjścia l i p, l idzie na kierunkowskazy a p na kontrolke, do elektronika jest 4te wyjście, które pobiera mase i mówie bez najmniejszego problemu pasuje w to miejsce przerywacz firmy APE o oznaczeniu APE13 posiada on takie same wyprowadzenia plus dodatkowe na kabelku zakończonym oczkiem do masy, można go zamontować w to samo miejsce gdzie oryginalny przerywacz i tam dołożyć masę pod uchwyt przerywacz mocujący
Zastava 1100p Mediteran '81
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
- JurekC
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 cze 2007, 08:59
- Lokalizacja: Sulejówek
- Kontakt:
Marcelku. Ja tu nic nie wymyśliłem, ani nie rysowałem tych schematów. To są schematy typowe stosowane we wszystkich autach w rodzaju naszych Zastavek.
Porównałem je ze schematem układu kierunkowskazów Zastavy i jest dokładnie to samo. Co je różni? To, że główne zasilanie do przerywacza idzie spod bezpiecznika, a nie ze stacyjki i nie ma diód kierunkowych na układzie świateł awaryjnych. No i zastosowany jest przerywacz mechaniczny z dodatkowym odejściem na kontrolkę.
Oczywiście oba typy przerywaczy w Zastavie można stosować zamiennie.
Porównałem je ze schematem układu kierunkowskazów Zastavy i jest dokładnie to samo. Co je różni? To, że główne zasilanie do przerywacza idzie spod bezpiecznika, a nie ze stacyjki i nie ma diód kierunkowych na układzie świateł awaryjnych. No i zastosowany jest przerywacz mechaniczny z dodatkowym odejściem na kontrolkę.
Oczywiście oba typy przerywaczy w Zastavie można stosować zamiennie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości