Przeywacz kierunków

Co można pożytecznego zrobić w Zastavie ?
walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: sobota 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Przeywacz kierunków

Post autor: walus501 » wtorek 05 lut 2013, 11:52

Witam!
oryginalnie miałem przerywaczy tego typu:
Obrazek

jednak sie spalił i chce załozyć tego typu:

Obrazek

jednak jak go wepnę w kostke to nie działają
co trzeba zrobić?

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: piątek 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Post autor: JurekC » wtorek 05 lut 2013, 18:19

Musisz sprawdzić, czy te same końcówki na kostce odpowiadają zamiennikowi.
A tak a'propos - dlaczego ten oryginalny jest na 24 Volt?
Jurek - Zastava GTL 55 - Obrazek

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » wtorek 05 lut 2013, 19:36

kup przerywacz APE13 napewno pasuje (od malucha FL) poza trzema wsówkami wystaje z niego przewód który należy podłączyć do masy
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: sobota 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » wtorek 05 lut 2013, 20:19

jurcie pisze:Musisz sprawdzić, czy te same końcówki na kostce odpowiadają zamiennikowi.
A tak a'propos - dlaczego ten oryginalny jest na 24 Volt?

u mnie jest L, P i jakaś 3 literka
a na kostce jest 31, 48, 48a

mam 12 tylko na net znalazłem żeby pokazac aby typ

[ Dodano: 2013-02-05, 20:20 ]
Marcelek pisze:kup przerywacz APE13 napewno pasuje (od malucha FL) poza trzema wsówkami wystaje z niego przewód który należy podłączyć do masy

własnie juz kupiłem ta kostke czarna- gośc w sklepie mi doradziął ze to to samo tylko u nas chyba przerywa masa a tam +

Awatar użytkownika
internet
Doświadczony użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: wtorek 09 paź 2007, 01:37
Lokalizacja: luzino / Lisewo
Kontakt:

Post autor: internet » środa 06 lut 2013, 16:50

walus501 pisze:oryginalnie miałem przerywaczy tego typu:
Można jeszcze tego typu przerywacz od poldka, DF, czy też maluszka dostać.
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)

https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: piątek 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Post autor: JurekC » środa 06 lut 2013, 22:14

walus501 pisze:u mnie jest L, P i jakaś 3 literka
a na kostce jest 31, 48, 48a
Według mnie:
31 to 3 literka - masa (-)
48 to P + (prawy)
48a to L + (lewy) lub odwrotnie
Jurek - Zastava GTL 55 - Obrazek

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » czwartek 07 lut 2013, 18:38

przerywacz nie daje na kierunki bezpośrednio, odpowiada za to przełącznik pod kierą, kiedyś to przerabiałem, jeden styk idzie na przełącznik pod kierą, dalej na kierunkowskazy, drugi na kontrolkę, a trzeci to prąd wejściowy z wyłącznika pod kierą
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: piątek 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Post autor: JurekC » czwartek 07 lut 2013, 23:04

Marcelek ma rację Obrazek
L - idzie do przełącznika kierunkowskazów przy kierownicy
P - na kostkę tablicy wskaźników i to jest kontrolka kierunkowskazów
Trzeci to Plus (+), ale idzie z przełącznika świateł awaryjnych (jeśli jest)
Jurek - Zastava GTL 55 - Obrazek

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: poniedziałek 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » piątek 08 lut 2013, 10:40

U mnie właśnie był słaby styk na wsuwce przy przełączniku świateł awaryjnych i przez to żaden przerywacz mi nie chciał działać tzn mignął 2 razy i dziwnie brzyczał
Zastava 1600 DOHC

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: piątek 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Post autor: JurekC » sobota 09 lut 2013, 11:41

Tutaj fotki schematów żeby trochę wyjaśnić problem.
To ogólny schemat, ale w Zastavie nie do końca tak to jest, bo występuje jeszcze trzeci styk do którego podłączona jest kontrolka kierunkowskazów.
Obrazek
A tu różnica pomiędzy oboma typami przerywaczy.
Obrazek
Generalnie przerywacz stykami i cewką bimetalu włączony jest szeregowo pomiędzy żarówkami kierunkowskazów. Dlatego jeśli któraś z żarówek się przepali zmniejsza się oporność obwodu i przerywacz szybciej działa.
Jurek - Zastava GTL 55 - Obrazek

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » sobota 09 lut 2013, 21:42

Jurek zupełnie inaczej:

prąd do przerywacza przychodzi od włacznika pod kierownicą, z przerywacza kierowany jest z powrotem do przełącznika, który rozdziela na lewo bądź na prawo, styki są trzy wejście (nie pamiętam jakie ma oznaczenie) i dwa wyjścia l i p, l idzie na kierunkowskazy a p na kontrolke, do elektronika jest 4te wyjście, które pobiera mase i mówie bez najmniejszego problemu pasuje w to miejsce przerywacz firmy APE o oznaczeniu APE13 posiada on takie same wyprowadzenia plus dodatkowe na kabelku zakończonym oczkiem do masy, można go zamontować w to samo miejsce gdzie oryginalny przerywacz i tam dołożyć masę pod uchwyt przerywacz mocujący
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: piątek 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Post autor: JurekC » niedziela 10 lut 2013, 11:03

Marcelku. Ja tu nic nie wymyśliłem, ani nie rysowałem tych schematów. To są schematy typowe stosowane we wszystkich autach w rodzaju naszych Zastavek.
Porównałem je ze schematem układu kierunkowskazów Zastavy i jest dokładnie to samo. Co je różni? To, że główne zasilanie do przerywacza idzie spod bezpiecznika, a nie ze stacyjki i nie ma diód kierunkowych na układzie świateł awaryjnych. No i zastosowany jest przerywacz mechaniczny z dodatkowym odejściem na kontrolkę.
Oczywiście oba typy przerywaczy w Zastavie można stosować zamiennie.
Jurek - Zastava GTL 55 - Obrazek

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » niedziela 10 lut 2013, 12:32

hmmm z tego wynika że przerywacz jest nonstop pod napięciem..... w mojej Zastavie z roku 80 wyglądało to w sposób jaki opisałem
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: piątek 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Post autor: JurekC » niedziela 10 lut 2013, 14:34

Marcelek pisze:hmmm z tego wynika że przerywacz jest nonstop pod napięciem..... w mojej Zastavie z roku 80 wyglądało to w sposób jaki opisałem
Nie jest pod napięciem cały czas. Obwód się zamyka dopiero wtedy kiedy włączasz którykolwiek kierunkowskaz.
Jurek - Zastava GTL 55 - Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości