Cięgna sterowania przyspieszaczem - potocznie zwanym gazem
- Leszek_Gdynia
- Użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 28 sty 2015, 11:39
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Cięgna sterowania przyspieszaczem - potocznie zwanym gazem
Czesc,
Na zakonczenie sezonu Medi zrobiła mi psikusa i straciłem sterowanie pedałem gazu. Okazało się, że cięgno, które jest pod zapasem wyskoczyło ze swojego gniazda. I tutaj pojawia sie pytanie - jak powinno wyglądać zabezpieczenie tego cięgna w oryginale? Zdjęcie / schemat mile widzane.
Ps. Pytanie pomocnicze - książka "Jeżdżę samochodem Zastava 100p" mówi, że gdzies pod akumulatorem powinien być przekaźnik, który odpowiada za prace wentylatora na chłodnicy. Niestety nic takiego u mnie nie znalazłem. Z czujnika w chłodnicy jeden przewod idzie do wentylatora, a drugi do wiązki, która wchodzi do kabiny i tyle. Problem jest taki, ze nie załącza mi się wentylator, chociaż po spięciu kabli z czujnika normalnie się kręci.
Ps2. Czy ktoś z Was ma może książkę "Sam naprawiam" w cyfrowej wersji, badz ma 2 egzemplarze i chce sie jednego pozbyc :D Z chęcią odkupię.
Na zakonczenie sezonu Medi zrobiła mi psikusa i straciłem sterowanie pedałem gazu. Okazało się, że cięgno, które jest pod zapasem wyskoczyło ze swojego gniazda. I tutaj pojawia sie pytanie - jak powinno wyglądać zabezpieczenie tego cięgna w oryginale? Zdjęcie / schemat mile widzane.
Ps. Pytanie pomocnicze - książka "Jeżdżę samochodem Zastava 100p" mówi, że gdzies pod akumulatorem powinien być przekaźnik, który odpowiada za prace wentylatora na chłodnicy. Niestety nic takiego u mnie nie znalazłem. Z czujnika w chłodnicy jeden przewod idzie do wentylatora, a drugi do wiązki, która wchodzi do kabiny i tyle. Problem jest taki, ze nie załącza mi się wentylator, chociaż po spięciu kabli z czujnika normalnie się kręci.
Ps2. Czy ktoś z Was ma może książkę "Sam naprawiam" w cyfrowej wersji, badz ma 2 egzemplarze i chce sie jednego pozbyc :D Z chęcią odkupię.
po pierwsze mogę wpaść do Ciebie i to złożyć
po drugie padnięty wyłącznik w chłodnicy (pasuje z Poloneza), bardzo źle że nie masz przekaźnika (prawdopodobnie to zabiło wyłącznik) przekaźnik w tym obwodzie musi być
po trzecie, w książce Sam naprawiam nie ma nic ciekawego, warto zaopatrzyć się w przedruk fabrycznej instrukcji obsługi i naprawy
http://allegro.pl/instrukcja-naprawy-za ... 02197.html
http://olx.pl/oferta/instukacja-naprawy ... 873c968e32
po drugie padnięty wyłącznik w chłodnicy (pasuje z Poloneza), bardzo źle że nie masz przekaźnika (prawdopodobnie to zabiło wyłącznik) przekaźnik w tym obwodzie musi być
po trzecie, w książce Sam naprawiam nie ma nic ciekawego, warto zaopatrzyć się w przedruk fabrycznej instrukcji obsługi i naprawy
http://allegro.pl/instrukcja-naprawy-za ... 02197.html
http://olx.pl/oferta/instukacja-naprawy ... 873c968e32
Zastava 1100p Mediteran '81
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
- Leszek_Gdynia
- Użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 28 sty 2015, 11:39
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Czesc,
Na 100% brakuje tam gumowej tulejki (pod kołem, bo od strony gaźnika na ośce jest) - pewnie gdzie dawno temu wypadła i jakiegoś zabezpieczenia - dlatego chciałem zobaczyć jak to powinno wyglądać, żeby ewentualnie coś podobnego dosztukować.
Co do przekaźnika - nawet nie wiem gdzie takiego szukać - gdzie dokładnie powinien sie znajdować. Może jest, ale źle pacze ;P
Książka - zgodnie z zaleceniem już zamówiona :D
Na 100% brakuje tam gumowej tulejki (pod kołem, bo od strony gaźnika na ośce jest) - pewnie gdzie dawno temu wypadła i jakiegoś zabezpieczenia - dlatego chciałem zobaczyć jak to powinno wyglądać, żeby ewentualnie coś podobnego dosztukować.
Co do przekaźnika - nawet nie wiem gdzie takiego szukać - gdzie dokładnie powinien sie znajdować. Może jest, ale źle pacze ;P
Książka - zgodnie z zaleceniem już zamówiona :D
co do tulejki nie gumowa a plastikowa, jak będziesz kupował wyłącznik uważaj bo w Polonezie stosowano dwa rodzaje na niższą i wyższą temperaturę jeden włączał się przy 92 a wyłączał przy 85 (o ile mnie pamięć nie myli) a drugi włączał przy 100 a wyłączał przy 88, oczywiście kup ten pierwszy typ, przekaźnik w Zastavie oryginał to taka czarna duża pucha zamontowana do podstawy półki akumulatora, jeżeli go nie masz zastosuj standardowy przekaźnik małogabarytowy zwierny o wyprowadzeniach 85, 86, 30, 87 (85 od wyłącznika w chłodnicy, 86 masa, 30 plus, 87 wentylator chłodnicy)
Zastava 1100p Mediteran '81
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
Co do przekaźnika to powinien znajdować się mniej więcej tutaj: http://screenshooter.net/101675958/auticat
a jak będziesz szukać nowego to możesz go znaleźć pod nazwą "typ 541" :)
a jak będziesz szukać nowego to możesz go znaleźć pod nazwą "typ 541" :)
Ostatnio zmieniony 29 paź 2015, 21:28 przez Bobby, łącznie zmieniany 2 razy.
Polski Fiat 125p 77'
FSO Polonez Caro 96'
Fiat 126p ELX 98'
Yugo 98'
FSO Polonez Caro 96'
Fiat 126p ELX 98'
Yugo 98'
- Leszek_Gdynia
- Użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 28 sty 2015, 11:39
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
zdjęcia autorstwa Tomasza Trzaskowskiego - pobrano z Facebooka
poniżej mój opis z facebooka jak to złożyć awaryjnie (na sztukę, prowizorycznie) nie posiadając tulejki
poniżej mój opis z facebooka jak to złożyć awaryjnie (na sztukę, prowizorycznie) nie posiadając tulejki
Szy Kejnowski pisze:brakuje tulejki plastikowej, musisz wytoczyć nową ewentualnie dobrać coś innego, doraźnie wsadź podkładkę żeby ta sprężyna za pośrednictwem podkładki opierała się o ten wspornik nadwozia, przez który przelazła
Zastava 1100p Mediteran '81
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
- Leszek_Gdynia
- Użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 28 sty 2015, 11:39
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość