Cięgna sterowania przyspieszaczem - potocznie zwanym gazem

problemy techniczne i porady
Awatar użytkownika
Leszek_Gdynia
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: środa 28 sty 2015, 11:39
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Cięgna sterowania przyspieszaczem - potocznie zwanym gazem

Post autor: Leszek_Gdynia » wtorek 27 paź 2015, 14:18

Czesc,

Na zakonczenie sezonu Medi zrobiła mi psikusa i straciłem sterowanie pedałem gazu. Okazało się, że cięgno, które jest pod zapasem wyskoczyło ze swojego gniazda. I tutaj pojawia sie pytanie - jak powinno wyglądać zabezpieczenie tego cięgna w oryginale? Zdjęcie / schemat mile widzane.

Ps. Pytanie pomocnicze - książka "Jeżdżę samochodem Zastava 100p" mówi, że gdzies pod akumulatorem powinien być przekaźnik, który odpowiada za prace wentylatora na chłodnicy. Niestety nic takiego u mnie nie znalazłem. Z czujnika w chłodnicy jeden przewod idzie do wentylatora, a drugi do wiązki, która wchodzi do kabiny i tyle. Problem jest taki, ze nie załącza mi się wentylator, chociaż po spięciu kabli z czujnika normalnie się kręci.

Ps2. Czy ktoś z Was ma może książkę "Sam naprawiam" w cyfrowej wersji, badz ma 2 egzemplarze i chce sie jednego pozbyc :D Z chęcią odkupię.

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » środa 28 paź 2015, 06:29

po pierwsze mogę wpaść do Ciebie i to złożyć

po drugie padnięty wyłącznik w chłodnicy (pasuje z Poloneza), bardzo źle że nie masz przekaźnika (prawdopodobnie to zabiło wyłącznik) przekaźnik w tym obwodzie musi być

po trzecie, w książce Sam naprawiam nie ma nic ciekawego, warto zaopatrzyć się w przedruk fabrycznej instrukcji obsługi i naprawy

http://allegro.pl/instrukcja-naprawy-za ... 02197.html

http://olx.pl/oferta/instukacja-naprawy ... 873c968e32
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
Leszek_Gdynia
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: środa 28 sty 2015, 11:39
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Leszek_Gdynia » środa 28 paź 2015, 09:26

Czesc,

Na 100% brakuje tam gumowej tulejki (pod kołem, bo od strony gaźnika na ośce jest) - pewnie gdzie dawno temu wypadła i jakiegoś zabezpieczenia - dlatego chciałem zobaczyć jak to powinno wyglądać, żeby ewentualnie coś podobnego dosztukować.

Co do przekaźnika - nawet nie wiem gdzie takiego szukać - gdzie dokładnie powinien sie znajdować. Może jest, ale źle pacze ;P

Książka - zgodnie z zaleceniem już zamówiona :D

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » środa 28 paź 2015, 09:35

co do tulejki nie gumowa a plastikowa, jak będziesz kupował wyłącznik uważaj bo w Polonezie stosowano dwa rodzaje na niższą i wyższą temperaturę jeden włączał się przy 92 a wyłączał przy 85 (o ile mnie pamięć nie myli) a drugi włączał przy 100 a wyłączał przy 88, oczywiście kup ten pierwszy typ, przekaźnik w Zastavie oryginał to taka czarna duża pucha zamontowana do podstawy półki akumulatora, jeżeli go nie masz zastosuj standardowy przekaźnik małogabarytowy zwierny o wyprowadzeniach 85, 86, 30, 87 (85 od wyłącznika w chłodnicy, 86 masa, 30 plus, 87 wentylator chłodnicy)
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
Bobby
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: czwartek 04 wrz 2014, 20:17
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Bobby » środa 28 paź 2015, 17:23

Co do przekaźnika to powinien znajdować się mniej więcej tutaj: http://screenshooter.net/101675958/auticat
a jak będziesz szukać nowego to możesz go znaleźć pod nazwą "typ 541" :)
Ostatnio zmieniony czwartek 29 paź 2015, 21:28 przez Bobby, łącznie zmieniany 2 razy.
Polski Fiat 125p 77'
FSO Polonez Caro 96'
Fiat 126p ELX 98'
Yugo 98'

Awatar użytkownika
Leszek_Gdynia
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: środa 28 sty 2015, 11:39
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Leszek_Gdynia » czwartek 29 paź 2015, 10:41

Marcelek - co jest między tulejka a sprężyną?

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » czwartek 29 paź 2015, 18:12

Obrazek Obrazek zdjęcia autorstwa Tomasza Trzaskowskiego - pobrano z Facebooka

poniżej mój opis z facebooka jak to złożyć awaryjnie (na sztukę, prowizorycznie) nie posiadając tulejki


Szy Kejnowski pisze:brakuje tulejki plastikowej, musisz wytoczyć nową ewentualnie dobrać coś innego, doraźnie wsadź podkładkę żeby ta sprężyna za pośrednictwem podkładki opierała się o ten wspornik nadwozia, przez który przelazła
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
Leszek_Gdynia
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: środa 28 sty 2015, 11:39
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Leszek_Gdynia » piątek 30 paź 2015, 15:23

Dzięki :) Miałem właśnie taki plan z podkładką i chyba tak się stanie, bo skoro zda egzamin to po co kombinować z toczeniem.

Awatar użytkownika
BG
Doświadczony użytkownik
Posty: 144
Rejestracja: środa 15 sie 2007, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: BG » piątek 30 paź 2015, 20:00

słyszałem że te tulejki przychodziły w Poloniezie/Fiat 125 i od tych aut można je dobrać.
BG

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » piątek 30 paź 2015, 20:40

...... tylko do czego, bo przy mechanizmach gazu ich nie ma,
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości