Zastava 1100p 1980

Zaprezentuj swój wóz :]
Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Zastava 1100p 1980

Post autor: Marcelek » 28 mar 2014, 19:21

więc co tu kryć dalej oto i ona, skundlona, więc kundle ją dalej, plany: silnik z Fiata Tipo 1,4 lub 1,6 na wtrysku (szukam) połączony ze skrzynią 5biegową z Seata Ibizy 1,2 system Porsche 1 generacji (mam), z modyfikacji na dzień dzisiejszy: naprawiony rozrusznik i alternator, zamontowane audio, oraz chromowane Zelmoty (dzięki Piotrek)

fotki z ogłoszenia:

Obrazek ObrazekObrazekObrazekObrazek


i po kilku dniach w moich rękach

ObrazekObrazek

[ Dodano: 2014-04-06, 17:27 ]
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » 21 kwie 2014, 21:18

Buda zdrowa? Kiera MC dużo lepsiejsza jak z malucha :mrgreen:
Lusterka takie jak ja miałem na początku :D
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 03 wrz 2014, 23:30

to jest klimat, przedwczorajsza nocna sesja

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2014-07-02, 19:07 ]
dobrz nieśmiało ale powoli prace się posuwają do przodu, zdecydowałem że Yugo pożyje jeszcze ze skrzynią 4ką z Zastavy, ale do rzeczy padły mi hamulce, wymiana przewodu sztywnego przód-tył załatwiła sprawę, dodatkowo dowiedziałem się że każda końcówka przewodu zawalona jest smarem, przez co ruchliwa (dobrze wiedzieć bo zamierzam wymienić wszystkie przewody na nowe), udało się zdobyć amortyzatory przednie od Fiata 127, więc Zastava poleciała na ziemię, kolejny krok felgi: ATS Classic 13tki 6 cali szerokie:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2014-09-03, 23:29 ]
no dobra aktualizacji od dawna nie było tak patrzę więc czas wstawić kilka zdjęć, kilometry się tłuczą auto sprawuje się dobrze, panewki walą olej pali jak szalone ale zawsze dociera tam gdzie chcę... glebo amorki zmienione na nowe produkcji monroe, zamontowane usztywnienia podłużnic, no i wzmocnione mocowanie wahacza, powoli do przodu idzie...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

auto zaliczyło zlot FSO PTK w Karolewie, Sycową i zlot w Łaskarzewie pod Warszawą
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

że o wystawie w Kuźni nie wspomnę gdzie powstało fajne zdjęcie pamiątkowe:

Obrazek

a letnie noce były takie.....

Obrazek,

lato chyli się ku końcowi, Kacha jeździ, ja coraz bardziej jestem z nią związany..... zadanie wyzerować licznik jeszcze w tym roku, zostało już tylko 17 tyś km :D
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

vysioo
Doświadczony użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: 07 kwie 2010, 15:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vysioo » 04 wrz 2014, 08:23

a ze tak zapytam to wzmocnienie podłużnic to jakies takie fabryczne jest czy robione samemu?? montowane pod śruby od wahacza i drążka??

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 04 wrz 2014, 22:21

import z Serbii, używka, mocowane pod śrubę od staba i od wahacza
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

vysioo
Doświadczony użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: 07 kwie 2010, 15:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vysioo » 05 wrz 2014, 08:07

hmm fajoza tez chce takie. Jest szansa to przenieśc na papier i zwymiarowac??

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 05 wrz 2014, 08:18

myślę że tak. ale dopiero po wzmocnieniu mojej budy, bo to naciąga przód do fabrycznych wymiarów
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

vysioo
Doświadczony użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: 07 kwie 2010, 15:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vysioo » 05 wrz 2014, 08:40

było by git. z rysunku myślę jakiś kowal by mi dorobił.

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 05 wrz 2014, 08:50

to zwykły płaskownik 5 tka o ile dobrze mi się wydaje, palnik i dobre imadło i wiertarka i trochę umiejętności, postaram się zrobić rysunek techniczny o ile nie zapomniałem jak to się robi
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

vysioo
Doświadczony użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: 07 kwie 2010, 15:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vysioo » 05 wrz 2014, 08:56

właśnie palnik i dobre imadło już wykluczają mój warstat:P

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 02 gru 2014, 19:55

dalej jeździ, dalej kręci kilometry, toż to siok, stara Zastava przez 9 miesięcy przejechała...... 60 tyś km
Obrazek Obrazek,
wiele zjeździła, nierzadko w przeciągu jednego tygodnia odwiedzając na przykład Leszno w środę, Warszawę w sobotę, a w niedziele Szczecin.... ale historycznie tez jej się trafiło oto i przejazd po torze prób FSO:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
https://www.youtube.com/watch?v=qvYgpO6 ... e=youtu.be

była też asysta dla Zastavy Piotrka w Kup i Zrób
Obrazek

no i wizyta w Chlewiskach
Obrazek

gdzieś w międzyczasie pojawiło się to na liczniku
Obrazek

ale każda nowa podróż znów daje mi frajdę
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
Skandal
Doświadczony użytkownik
Posty: 134
Rejestracja: 18 maja 2014, 11:35
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Skandal » 05 gru 2014, 00:21

Oglądając Kup i zrób myślałem właśnie skąd kojarzę to czerwoną Zośkę :-P
Odczułeś różnice w prowadzeniu po zamontowaniu sanek?

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 25 gru 2014, 07:15

kolosalną

[ Dodano: 2014-12-25, 07:14 ]

nabyty został silnik od Fiata Siena/Palio 1,4 8V, no i moc uszczelek do niego, po wstępnym umyciu prezentował się tak:
Obrazek Obrazek

a wczoraj nastąpiła kolejna modyfikacja zmęczonego życiem przodu, zaczęło się od pozyskania fabrycznej rozpórki:
Obrazek Obrazek
po pierwszych przymiarkach już wiedziałem że będzie ciężko ją zamontować, Kacha przez prawie 35 lat swojego żywota miała różne przygody, przez to górne mocowania mcphersonów zlazły się dość mocno do środka, po odprężeniu nadwozia (po podlewarowaniu na środku przodu auta) wyglądało to mniej więcej tak, jedna strona przyłapana:
Obrazek
a z drugiej strony:
Obrazek
ale, najprostsze patenty są zawsze najlepsze, lewarek hydrauliczny teleskopowy i kantówka
Obrazek
i done....
Obrazek Obrazek
nie obyło się bez problemów dalej niestety, tym razem opór stawiała obudowa filtra powietrza, która przez mieszalnik od gazu znajduje się nieco wyżej niż oryginał, i waliła o rozpórkę, jako że jestem brutalnym chamem po chamsku obciąłem tył obudowy odsłaniając nieco filtr, spostrzeżenia) Zastava nabrała nieco rasowego dźwięku, stałą się bardziej stabilna na drodze, pozamykłay się pęknięcia zmęczeniowe w komorze silnika, ustoi się i można ją spawać do kupy :D wszystkie punkty wróciły na swoje miejsca
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » 25 gru 2014, 11:44

Zmierz mi rozstaw przodu, tzn pomiędzy osiami tłoczysk amorów ;-)
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

Awatar użytkownika
BG
Doświadczony użytkownik
Posty: 144
Rejestracja: 15 sie 2007, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: BG » 26 gru 2014, 15:05

Czy do silnika 1.4 z Uno/Siena bez problemu podejdzie skrzynia od Zastavy? czy trzeba wymieniać koło zamachowe?
BG

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 26 gru 2014, 17:10

koło zamachowe daję od Zastavy, tak samo jak rozrusznik i sprzęgło, wałek sprzęgłowy od Tipo/Sieny ma większą średnicę, jedyne różnice wymagające kombinowania to zastosowanie elektrycznej pompy paliwa (w moim przypadku pompa pd Poloneza Trucka SPI) do tego gaźnik oryginalny, choć zastanawiam się nad gaźnikiem Poloneza, dlaczego? tu dostępność części do przystosowania do zasilania gazem, benzyny używam tylko do odpalania kolektor wydechowy od Sieny pasuje bezproblemu do dwururki dedykowanej dla Zastavy
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
BG
Doświadczony użytkownik
Posty: 144
Rejestracja: 15 sie 2007, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: BG » 27 gru 2014, 18:52

Silnik 1.4 ma zaslepkę aparatu zapłonowego i pompy paliwa więc chybao wale można je wykorzystać z Zastavy. Mamjeszce pytanie o ile blok silnika 1.4 jest wyższy od bloku silnika 1.1 ? czy jest to ok. 1 cm i czy orientujesz się wał z silnika 1.4 czy jest identyczny co w silniku 1.1 ? (tłoki mają tą samo średnicę ale skok tłoka jest wiekszy, natomiast o wale nie wiem więc sie pytam)
BG

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 27 gru 2014, 19:56

sam sobie odpowiedziałeś, skoro skok mają większy to większe wykorbienie na wale, wał nie pasuje,
druga sprawa otwory technologiczne, silniki do Tipo mają otwór na pompę paliwa, oraz mimośród na wałku pomocniczym i zaślepkę aparatu zapłonowego, w Palio i Sienie jest inny odlew kadłuba bez zaślepki pompy paliwa, zaślepka na aparat zapłonowy jest bo przez nią wkłada się koło napędu pompy olejowej, taka zaślepka występuje nawet w 1,6 16V, tak czy siak zasilanie elektryczną pompą ma tę wyższość że przy jeździe na gazie można pompę całkowicie wyłączyć no i podaje stałe ciśnienie
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » 28 gru 2014, 21:06

Marcelek pisze:oraz mimośród na wałku pomocniczym
Zaskoczę Was... Mimośrodu nie ma :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 29 gru 2014, 05:54

to ja Cię zaskoczę rozebrałem 3 takie silniki i w każdym mimośród był, wszystkie 3 z lat 93-95, zapomniałeś Maras że były też gaźnikowe Tipo 1,4
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość