Zastava 1100p 1980
- Marcelek
- Weteran forum
- Posty: 485
- Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Zastava 1100p 1980
więc co tu kryć dalej oto i ona, skundlona, więc kundle ją dalej, plany: silnik z Fiata Tipo 1,4 lub 1,6 na wtrysku (szukam) połączony ze skrzynią 5biegową z Seata Ibizy 1,2 system Porsche 1 generacji (mam), z modyfikacji na dzień dzisiejszy: naprawiony rozrusznik i alternator, zamontowane audio, oraz chromowane Zelmoty (dzięki Piotrek)
fotki z ogłoszenia:
i po kilku dniach w moich rękach
[ Dodano: 2014-04-06, 17:27 ]
fotki z ogłoszenia:
i po kilku dniach w moich rękach
[ Dodano: 2014-04-06, 17:27 ]
Zastava 1100p Mediteran '81
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
- MARAS
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: czwartek 06 lip 2006, 20:47
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Buda zdrowa? Kiera MC dużo lepsiejsza jak z malucha
Lusterka takie jak ja miałem na początku :D
Lusterka takie jak ja miałem na początku :D
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
- Marcelek
- Weteran forum
- Posty: 485
- Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
to jest klimat, przedwczorajsza nocna sesja
[ Dodano: 2014-07-02, 19:07 ]
dobrz nieśmiało ale powoli prace się posuwają do przodu, zdecydowałem że Yugo pożyje jeszcze ze skrzynią 4ką z Zastavy, ale do rzeczy padły mi hamulce, wymiana przewodu sztywnego przód-tył załatwiła sprawę, dodatkowo dowiedziałem się że każda końcówka przewodu zawalona jest smarem, przez co ruchliwa (dobrze wiedzieć bo zamierzam wymienić wszystkie przewody na nowe), udało się zdobyć amortyzatory przednie od Fiata 127, więc Zastava poleciała na ziemię, kolejny krok felgi: ATS Classic 13tki 6 cali szerokie:
[ Dodano: 2014-09-03, 23:29 ]
no dobra aktualizacji od dawna nie było tak patrzę więc czas wstawić kilka zdjęć, kilometry się tłuczą auto sprawuje się dobrze, panewki walą olej pali jak szalone ale zawsze dociera tam gdzie chcę... glebo amorki zmienione na nowe produkcji monroe, zamontowane usztywnienia podłużnic, no i wzmocnione mocowanie wahacza, powoli do przodu idzie...
auto zaliczyło zlot FSO PTK w Karolewie, Sycową i zlot w Łaskarzewie pod Warszawą
że o wystawie w Kuźni nie wspomnę gdzie powstało fajne zdjęcie pamiątkowe:
a letnie noce były takie.....
,
lato chyli się ku końcowi, Kacha jeździ, ja coraz bardziej jestem z nią związany..... zadanie wyzerować licznik jeszcze w tym roku, zostało już tylko 17 tyś km :D
[ Dodano: 2014-07-02, 19:07 ]
dobrz nieśmiało ale powoli prace się posuwają do przodu, zdecydowałem że Yugo pożyje jeszcze ze skrzynią 4ką z Zastavy, ale do rzeczy padły mi hamulce, wymiana przewodu sztywnego przód-tył załatwiła sprawę, dodatkowo dowiedziałem się że każda końcówka przewodu zawalona jest smarem, przez co ruchliwa (dobrze wiedzieć bo zamierzam wymienić wszystkie przewody na nowe), udało się zdobyć amortyzatory przednie od Fiata 127, więc Zastava poleciała na ziemię, kolejny krok felgi: ATS Classic 13tki 6 cali szerokie:
[ Dodano: 2014-09-03, 23:29 ]
no dobra aktualizacji od dawna nie było tak patrzę więc czas wstawić kilka zdjęć, kilometry się tłuczą auto sprawuje się dobrze, panewki walą olej pali jak szalone ale zawsze dociera tam gdzie chcę... glebo amorki zmienione na nowe produkcji monroe, zamontowane usztywnienia podłużnic, no i wzmocnione mocowanie wahacza, powoli do przodu idzie...
auto zaliczyło zlot FSO PTK w Karolewie, Sycową i zlot w Łaskarzewie pod Warszawą
że o wystawie w Kuźni nie wspomnę gdzie powstało fajne zdjęcie pamiątkowe:
a letnie noce były takie.....
,
lato chyli się ku końcowi, Kacha jeździ, ja coraz bardziej jestem z nią związany..... zadanie wyzerować licznik jeszcze w tym roku, zostało już tylko 17 tyś km :D
Zastava 1100p Mediteran '81
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
- Marcelek
- Weteran forum
- Posty: 485
- Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
dalej jeździ, dalej kręci kilometry, toż to siok, stara Zastava przez 9 miesięcy przejechała...... 60 tyś km
,
wiele zjeździła, nierzadko w przeciągu jednego tygodnia odwiedzając na przykład Leszno w środę, Warszawę w sobotę, a w niedziele Szczecin.... ale historycznie tez jej się trafiło oto i przejazd po torze prób FSO:
https://www.youtube.com/watch?v=qvYgpO6 ... e=youtu.be
była też asysta dla Zastavy Piotrka w Kup i Zrób
no i wizyta w Chlewiskach
gdzieś w międzyczasie pojawiło się to na liczniku
ale każda nowa podróż znów daje mi frajdę
,
wiele zjeździła, nierzadko w przeciągu jednego tygodnia odwiedzając na przykład Leszno w środę, Warszawę w sobotę, a w niedziele Szczecin.... ale historycznie tez jej się trafiło oto i przejazd po torze prób FSO:
https://www.youtube.com/watch?v=qvYgpO6 ... e=youtu.be
była też asysta dla Zastavy Piotrka w Kup i Zrób
no i wizyta w Chlewiskach
gdzieś w międzyczasie pojawiło się to na liczniku
ale każda nowa podróż znów daje mi frajdę
Zastava 1100p Mediteran '81
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
- Marcelek
- Weteran forum
- Posty: 485
- Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
kolosalną
[ Dodano: 2014-12-25, 07:14 ]
nabyty został silnik od Fiata Siena/Palio 1,4 8V, no i moc uszczelek do niego, po wstępnym umyciu prezentował się tak:
a wczoraj nastąpiła kolejna modyfikacja zmęczonego życiem przodu, zaczęło się od pozyskania fabrycznej rozpórki:
po pierwszych przymiarkach już wiedziałem że będzie ciężko ją zamontować, Kacha przez prawie 35 lat swojego żywota miała różne przygody, przez to górne mocowania mcphersonów zlazły się dość mocno do środka, po odprężeniu nadwozia (po podlewarowaniu na środku przodu auta) wyglądało to mniej więcej tak, jedna strona przyłapana:
a z drugiej strony:
ale, najprostsze patenty są zawsze najlepsze, lewarek hydrauliczny teleskopowy i kantówka
i done....
nie obyło się bez problemów dalej niestety, tym razem opór stawiała obudowa filtra powietrza, która przez mieszalnik od gazu znajduje się nieco wyżej niż oryginał, i waliła o rozpórkę, jako że jestem brutalnym chamem po chamsku obciąłem tył obudowy odsłaniając nieco filtr, spostrzeżenia) Zastava nabrała nieco rasowego dźwięku, stałą się bardziej stabilna na drodze, pozamykłay się pęknięcia zmęczeniowe w komorze silnika, ustoi się i można ją spawać do kupy :D wszystkie punkty wróciły na swoje miejsca
[ Dodano: 2014-12-25, 07:14 ]
nabyty został silnik od Fiata Siena/Palio 1,4 8V, no i moc uszczelek do niego, po wstępnym umyciu prezentował się tak:
a wczoraj nastąpiła kolejna modyfikacja zmęczonego życiem przodu, zaczęło się od pozyskania fabrycznej rozpórki:
po pierwszych przymiarkach już wiedziałem że będzie ciężko ją zamontować, Kacha przez prawie 35 lat swojego żywota miała różne przygody, przez to górne mocowania mcphersonów zlazły się dość mocno do środka, po odprężeniu nadwozia (po podlewarowaniu na środku przodu auta) wyglądało to mniej więcej tak, jedna strona przyłapana:
a z drugiej strony:
ale, najprostsze patenty są zawsze najlepsze, lewarek hydrauliczny teleskopowy i kantówka
i done....
nie obyło się bez problemów dalej niestety, tym razem opór stawiała obudowa filtra powietrza, która przez mieszalnik od gazu znajduje się nieco wyżej niż oryginał, i waliła o rozpórkę, jako że jestem brutalnym chamem po chamsku obciąłem tył obudowy odsłaniając nieco filtr, spostrzeżenia) Zastava nabrała nieco rasowego dźwięku, stałą się bardziej stabilna na drodze, pozamykłay się pęknięcia zmęczeniowe w komorze silnika, ustoi się i można ją spawać do kupy :D wszystkie punkty wróciły na swoje miejsca
Zastava 1100p Mediteran '81
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
- Marcelek
- Weteran forum
- Posty: 485
- Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
koło zamachowe daję od Zastavy, tak samo jak rozrusznik i sprzęgło, wałek sprzęgłowy od Tipo/Sieny ma większą średnicę, jedyne różnice wymagające kombinowania to zastosowanie elektrycznej pompy paliwa (w moim przypadku pompa pd Poloneza Trucka SPI) do tego gaźnik oryginalny, choć zastanawiam się nad gaźnikiem Poloneza, dlaczego? tu dostępność części do przystosowania do zasilania gazem, benzyny używam tylko do odpalania kolektor wydechowy od Sieny pasuje bezproblemu do dwururki dedykowanej dla Zastavy
Zastava 1100p Mediteran '81
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
- BG
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 144
- Rejestracja: środa 15 sie 2007, 11:38
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Silnik 1.4 ma zaslepkę aparatu zapłonowego i pompy paliwa więc chybao wale można je wykorzystać z Zastavy. Mamjeszce pytanie o ile blok silnika 1.4 jest wyższy od bloku silnika 1.1 ? czy jest to ok. 1 cm i czy orientujesz się wał z silnika 1.4 czy jest identyczny co w silniku 1.1 ? (tłoki mają tą samo średnicę ale skok tłoka jest wiekszy, natomiast o wale nie wiem więc sie pytam)
BG
- Marcelek
- Weteran forum
- Posty: 485
- Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
sam sobie odpowiedziałeś, skoro skok mają większy to większe wykorbienie na wale, wał nie pasuje,
druga sprawa otwory technologiczne, silniki do Tipo mają otwór na pompę paliwa, oraz mimośród na wałku pomocniczym i zaślepkę aparatu zapłonowego, w Palio i Sienie jest inny odlew kadłuba bez zaślepki pompy paliwa, zaślepka na aparat zapłonowy jest bo przez nią wkłada się koło napędu pompy olejowej, taka zaślepka występuje nawet w 1,6 16V, tak czy siak zasilanie elektryczną pompą ma tę wyższość że przy jeździe na gazie można pompę całkowicie wyłączyć no i podaje stałe ciśnienie
druga sprawa otwory technologiczne, silniki do Tipo mają otwór na pompę paliwa, oraz mimośród na wałku pomocniczym i zaślepkę aparatu zapłonowego, w Palio i Sienie jest inny odlew kadłuba bez zaślepki pompy paliwa, zaślepka na aparat zapłonowy jest bo przez nią wkłada się koło napędu pompy olejowej, taka zaślepka występuje nawet w 1,6 16V, tak czy siak zasilanie elektryczną pompą ma tę wyższość że przy jeździe na gazie można pompę całkowicie wyłączyć no i podaje stałe ciśnienie
Zastava 1100p Mediteran '81
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
- MARAS
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: czwartek 06 lip 2006, 20:47
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Zaskoczę Was... Mimośrodu nie maMarcelek pisze:oraz mimośród na wałku pomocniczym
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości