rozrzad yugo
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 02 lut 2016, 23:29
- Lokalizacja: Kobyłka (Warszawa)
- Kontakt:
rozrzad yugo
Witam. Przymierzam się do wymiany rozrządu w yugo 1.3 EFI 98r jednak mam problem z doborem części. Jakie elementy muszę wymienić?? Pasek, rolka prowadzaca, napinacz ?? Od czego do pasuje te elementy bo nigdzie nie mogę znaleźć jakiegoś zestawu dedykowanego.
- MARAS
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Jaki pasek masz?? Ja miałem przygody z paskiem... Nim kupisz najpierw radzę sprawdzić. Były 2 rodzaje. U mnie jest 136 zębów bodajże. I pasuje tylko i wyłącznie od yugo sany 1.4 wg katalogu dayco 136SHP150 (nikt inny nie robi). Druga możliwość to założenie paska od tipo 1.4/1.6 z tym że moduł zęba jest ten sam, tyle że pasek jest o 2 zęby dłuższy (138). Szerokość się zgadza, więc pozostaje tylko kwestia napinacza, ale moim znaniem powinien dać radę. Standardowo zocha ma 116 zębow i 19mm szerokości. Yugo i fiat jw. i 15mm...
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
W serwisówce do Yugo jest napisane ,że pasek starcza na 90 000 km ale czy to jest prawda to nie wiem , bo instrukcja jest stara.
We wszystkich EFI jest 136SHP150 jak już kolega wspomniał.
Jest to dużo lepszy pasek niż w Zastavie ze względu na lepszy kształt zębów.
Nawet do UNO chciałem go kiedyś zamontować :)
Jeżeli ktoś zakładał 138 zębów to w jakim zestawie ?
Pozdrawiam
We wszystkich EFI jest 136SHP150 jak już kolega wspomniał.
Jest to dużo lepszy pasek niż w Zastavie ze względu na lepszy kształt zębów.
Nawet do UNO chciałem go kiedyś zamontować :)
Jeżeli ktoś zakładał 138 zębów to w jakim zestawie ?
Pozdrawiam
--
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- MARAS
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
1.1 efi z rozdzielaczem zapłonu ma standardowy zastavovy. 136 zębów jest wezszy z powodu innych kół pasowych. W oznaczeniu jestn napisane ze do yugo sany 1.4 😁
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
- MARAS
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
To widać składali z tego co mieli pod ręką muszę kupić pasek na zapas po powoli robi się towar deficytowy... A zmieniać wszystkie koła od zochy to za duża rzeźba
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
- MARAS
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Ja szukałem i teraz Dayco tylko robi. Można zrobić to na kołach zębatych od zastavy ale dużo trzeba by było kombinować. Nie wiem jak w yugo Ale w zośce trzeba by było przesunąć silnik w prawo o ok 5mm...
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
Na pewno też robi GoodYear bo gdzieś widziałem.
W sumie wydaje mi się ,że paski robi 3 producentów tylko faktycznie jest zamieszanie z tą ilością zębów - czasem jest 136 a czasem 138 a sprzedawcy nie widzą różnicy.
Ten pasek Pirelli zamontowany był w aucie z 1991 roku, jako ,że użytkowałem woz do przebiegu 200 000 km a pasek wymieniałem tylko raz to mniemam,że paski sa chyba wytrzymałe.
W sumie wydaje mi się ,że paski robi 3 producentów tylko faktycznie jest zamieszanie z tą ilością zębów - czasem jest 136 a czasem 138 a sprzedawcy nie widzą różnicy.
Ten pasek Pirelli zamontowany był w aucie z 1991 roku, jako ,że użytkowałem woz do przebiegu 200 000 km a pasek wymieniałem tylko raz to mniemam,że paski sa chyba wytrzymałe.
--
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- MARAS
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Jest grubszy niż z zochy. 136 i 138 ma ten sam moduł zęba. Wydaje mi sie ze powinien pasować. Różnica na dlugosci 2 zebow to niewiele. Teoretycznie napinacz powinien to nadrobic ale jesli sa dostepne 136 to nie ma co kombinowac. Mi udalo się kupić za całe 35 z wysyłka
U mnie był problem z kołem pasowym Ale się udało
U mnie był problem z kołem pasowym Ale się udało
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość