pompka paliwa

problemy techniczne i porady
walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

pompka paliwa

Post autor: walus501 » 14 lis 2012, 16:30

Witam!
dziś jak odpaliłem zastavę to zauważyłem ze w pompce od dołu jest taka mała dziurka i cieknie z niej paliwo. o co w tym chodzi?

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 14 lis 2012, 17:27

to jest sprawdzian dla pękniętej membrany, jak pęknie membrana to z niej się leje, musisz wymienić membrany pompy paliwa, pasują z Malucha lub dużego Fiata/poloneza, kompletna głowiczka pompy pasuje z Fiata/Poloneza z dwoma wyjściami z pompy
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
schab
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2007, 08:57
Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
Kontakt:

Post autor: schab » 14 lis 2012, 17:28

Ten otwór jest właśnie po to - by w przypadku pęknięcia obu membran pompki - paliwo nie ściekało ci do miski olejowej ( rozrzedzając olej ) , a wypływało na zewnątrz .
Ale mam wątpliwość : czy poza tym silnik pracuje normalnie ? Bom nie powinien ... :lol:
Najwyższy czas odwiedzić sklep , kupić zestaw naprawczy pompki paliwa ( np. do Malucha )
Marcelek mnie wyprzedził o minutę ... :mrgreen:
Były:3 Zastavy 1100, Fiat 126, Ritmo 65, 85, 90, 100; Alfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo, Tempra 4x4, Lancia Dedra 2,0 16V; 1,8 8V; Y 1,4; Alfa 156 SW 2,0 JTS Są: (do spółki z synami): Zastava 1100, BMW 340, 329; 525; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » 14 lis 2012, 20:48

dzieki chłopaki.
a jaki mniej wiecej koszt takiego zestawu?

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 15 lis 2012, 10:05

25zł głowiczka 5zł membrany i grosze uszczelki+ nowe opaski na węże, wężyki też nowe pozakładaj. Tylko że jak wsadzisz głowiczke od 126p to masz cięższe wyjścia z pompy i musisz mieć przejściówkinp odcięte ze starego filterka paliwa
Zastava 1600 DOHC

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » 15 lis 2012, 10:18

właśnie wczoraj pozakładałem nowe przewody:)
jedna jeszcze dzis muszę głowice z ciągać... :-/

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 15 lis 2012, 19:49

głowiczka pompy paliwa
Zastava 1600 DOHC

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 16 lis 2012, 08:26

nie dawaj głowiczki od 126p tylko od 125p/polonez
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Marcin1
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 06 maja 2015, 14:45
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Marcin1 » 02 gru 2015, 18:08

Mam podobny problem tylko u mnie nie cieknie paliwo a olej silnikowy. Czy ktoś się z tym spotkał. Jak zaradzić temu.

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 03 gru 2015, 22:27

zatkany odpływ w ebonice, źle założona/ dorobiona uszczelka
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Marcin1
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 06 maja 2015, 14:45
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Marcin1 » 14 gru 2015, 18:35

Moja pompka nie posiada przekładki z ebonitu. Mam tylko trzy membrany i uszczelniacz pod nimi. Takie pompki widziałem w 125p i polonezie ale one nie pasują mi, nie mogę ich dokręcić bo mam długi ten popychacz.

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 14 gru 2015, 22:51

podkładkę musisz mieć, masz ją pomiędzy podstawą pompy a kadłubem silnika, bez niej pompa mogła by się w ekstremalnych przypadkach się zapalić
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Marcin1
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 06 maja 2015, 14:45
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Marcin1 » 15 gru 2015, 08:37

Nie skojarzyłem że o tą grubą chodzi. Możesz mieć rację bo nie zaglądałem do niej. Ale co zrobić żeby ew dopasować pompę od poloneza.

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 16 gru 2015, 06:18

nic, zakładaj górę od Poloneza na dolną część od zastavy, pasuje
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

los_harros
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 18 maja 2016, 08:17
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: los_harros » 20 maja 2016, 11:15

przyłącze się do tego tematu aby nie zapychać forum ;)
czy za brak paliwa w wężyku paliwowym na odcinku od pompy do gaźnika (po np 2 dniowym nie odpalaniu silnika) może odpowiadać pompa paliwa?

Awatar użytkownika
Marek M.
v-ce Prezes Klubu
Posty: 232
Rejestracja: 08 sty 2007, 12:40
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marek M. » 20 maja 2016, 19:40

Zawór zwrotny w pompie paliwa
Zastava 1100p Mediteran '81
* Poszukuję zielonych szyb do Mediterana. Wszelkie informację proszę kierować na GG.

los_harros
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 18 maja 2016, 08:17
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: los_harros » 23 maja 2016, 06:52

Podziękował :)

Mikry
Obiecujący użytkownik
Posty: 57
Rejestracja: 09 mar 2016, 23:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mikry » 03 paź 2017, 01:21

Korzystając z nieco podobnego tematu chciałem zapytać o diagnozę w dość dziwnym przypadku. Odpaliłem dziś wóz po roku stania w bezruchu (1.3 EFI) i jak nie zaczęło lać się paliwo... pod silnikiem mała kałuża, pod zbiornikiem 3 razy większa. Mówię: rany, znowu coś! Ale - po wyjechaniu z garażu i wjechaniu do drugiego zupełnie nic, sucho, elegancko. Silnik pochodził z 5 minut, kilka razy przegazowany i nic, nawet kropelki. O co kaman?
Czy możliwe, że zebrało się paliwo w różnych zakamarach i gdy dostało na nowo ciśnienia to poszło gdzieś bokami? Którędy? Dodam, że silnik odpalił za trzecim kręceniem więc może i się trochę tego paliwa napompowało.

[ Dodano: 2017-10-10, 11:24 ]
Może uszczelki się wszelakie przez rok wysuszyły i puściły nim znów napęczniały? Bo problem już się nie powtórzył póki co.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości