Odwieczny problem-skrzynia
Odwieczny problem-skrzynia
Przerobiłem już wszystkie tematy na tym forum o skrzyniach biegów i im więcej czytam tym większy metlik mam w głowie. Moja dwójka sobie już zgrzyta. Wymieniłem olej, lizak, wyregulowałem linkę sprzegła i jest tylko trochę lepiej. Najprawdopodobniej bedzie to problem ze skrzynią i tu zaczynaja się schody bo zakup skrzyni to kupowanie kota w worku. Co bezproblemowo i bez większych przeróbek podejdzie do Zastavy? Skrzynie od Ritma, Yugo trafić w dobrym stanie to wyczyn. Najbardziej dostępne skrzynie od Uno wydają się tu rozsadnym rozwiazaniem, ale jak dużo trzeba przerabiać? Jest tam troche inne sterowanie biegami. Najbardziej bezproblemowa będzie pwenie przekładka od MK1, ale to wciąż 20 letnia używana skrzynia- czyli nie wiadomo co... Mogę za niewielkie pieniadze kupić skrzynke od F127 MK1, gość twierdzi że sprawna. Jest sęs ja kupić na części?
- roźek
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 235
- Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
- Lokalizacja: Rożkownia
- Kontakt:
od 127 nic za bardzo nie pasuje...
co do skrzyni to najlepiej od uno/ tipo 1.4 a wybierak przerobić na linki ( caly wybierak z linkami od tiko) do skrzyni trzeba dorobić opory linek. Razem ze skrzynią trzeba zmienić zamach i sprzęgło oraz rozrusznik. Przy glebie stabilizator wadzi o skrzynie - tak na marginesie...
co do skrzyni to najlepiej od uno/ tipo 1.4 a wybierak przerobić na linki ( caly wybierak z linkami od tiko) do skrzyni trzeba dorobić opory linek. Razem ze skrzynią trzeba zmienić zamach i sprzęgło oraz rozrusznik. Przy glebie stabilizator wadzi o skrzynie - tak na marginesie...
Zastava 1600 DOHC
Ze skrzynią jest tak jak już są zgrzyty przy zmianie biegów - to na pewno synchronizatory są do wymiany. Synchronizatory kupić praktycznie nie można, chociaż żałują że jakieś 3 miesiące temu gość wystawił na allefgro i pozbywał się częsci do 127 mk1 miał fabrycznie nowe synchroniatory... niestety ktoś mnie ubiegł. Skrzynia w Zastavie 4, jak słyszałem ma te same webechy co skrzynia 127 mk1 903 cm3 do ok 1977 r. - inna jest obudowa sprzegła, wiec całe mechanizmy trzeba by bylo przełozyć do obudowy Zastavoskiej. Co ważne 127 mk1 ma wielowypust na 17 zębów na wału sprzegłowycm (pózniejsze miały na 20 lub 21 zębów). Więc operacja jest prosta nie trzeba demontowac choinek i przerzucać kół zębatych i synchronizatorów. Nie każdy wie że częsci w skrzyni do Zastavy/Fiata Ritmo/Yugo róznią się między sobą. Od połowy lat 80-tych skrzynie w Zastavach GTL, Yugo i Ritmo mają inną konstrukcję synchronizatorów - wiem bo mam nowy synchronizator III Zastavy GTL jakie nie można zastosować do skrzyni w naszych Zastavach bo trezba miec inne o tej samej kontsrukcji, jak napisałem kupno sychronizatorów można pomażyć. Przy naprawie skrzyni zwróccie uwagę na taki "detal" w obudowie sprzegła jest taki metalowy deklielek wciskany w odlew aluminium, we współczesnych UNO nie ma tego dekielka jest on jednym odlewem obudowy sprzegła. Ten dekielek zasłania łożysko choinki ... po dużych przebiegach łozysko w tym dekileku ma minimalne luzy przez co może być luz na chince, w ekstremalnych sytuacjach potrafi dekielek wywalić i rozpieprzyć skrzynie. bo choinka wyskakuje ...
BG
W ostatnucj nr. Automobilisty pisaali o różnego rodzaju tzw. rewilazatorach. Według ich testów te srodki działają. preparaty chyba były firmy Xedo lub Xodotara pisze:Zalanie jakiś cudownych ceramizerów do skrzyni wyeliminuje zgrzytanie tej dwójki na jakiś czas, bo jakoś nigdy nie byłem przekonany do takich wynalazków?
BG
Hej.Podłączę się z pytaniem do tego postu.Dla odświeżenia pamięci :-)w Zastavie mam silnik 1.5 Ritmo ze skrzynią 5.Ma ktoś z was wiedzę czy da się połączyć skrzynię biegów 5 od Ritmo ze skrzynią 4 od Zastavy?Chodzi mi mianowicie żeby przełożyć sam dzwon od skrzyni Ritmo do zastavoskiej , aby pozostawić zamach ,sprzęgło oraz rozrusznik od 1.5.Bo jeśli się nie da to muszę poszukać zamachu , sprzęgła i rozrusznika od 1,1 a tego chciałbym uniknąć, bo wiadomo mocniejsze sprzęgło jest w 1.5.Z góry dzięki za podpowiedź.
- roźek
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 235
- Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
- Lokalizacja: Rożkownia
- Kontakt:
tak i zamiast tej przekładki i kapy 5tego biegu przykręcasz tą zaślepkę od skrzyni 4rki....
Tyle że nie wiem czy warto to robić - lepiej kupić skrzynie od uno/tipo 1.4 z górnym wybierakiem i przerobić to na linki.... a jak wiesz takich skrzyń wala się pełno po szrotach i za śmieszne siano i w bdb stanie. Wybierak idealnie nadaje się od matiza - wystarczy dorobić opory linek na skrzyni i przespawać na drugą strone ten główny "wybierak" w skrzyni.... Mam fotke takiego rozwiązania...
Tyle że nie wiem czy warto to robić - lepiej kupić skrzynie od uno/tipo 1.4 z górnym wybierakiem i przerobić to na linki.... a jak wiesz takich skrzyń wala się pełno po szrotach i za śmieszne siano i w bdb stanie. Wybierak idealnie nadaje się od matiza - wystarczy dorobić opory linek na skrzyni i przespawać na drugą strone ten główny "wybierak" w skrzyni.... Mam fotke takiego rozwiązania...
Zastava 1600 DOHC
Właśnie jest problem, koleś który ma ta skrzynię twierdzi, że jest ona od silnika 1.1 Ritmo bo taki silnik też posiada. Nie sadzę, że zna on jakiekolwiek przełożenia bo rozbiera auta na częsci i wiadomo jak to jest... pewnie nawet nie wie czy ta skrzynia dziala. Dostałem fotki na maila i info, że jest to 5-ka. Czy z zewnetrznych fotek jestescie w stanie stwierdzić czy to Ritmo 1.1 czy np 1.5? Myślę, że przełożenia w skrzyni 1.1 Ritmo muszą by jednak inne niż w 1.5 by dało się tym jechać normalnie...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość