Miękkie hamulce w zastavie 1100p
Miękkie hamulce w zastavie 1100p
Mam dla wszystkich zagadkę (chyba że ktoś tak już miał), mianowicie mam w zastawie miękkie hamulce, łapią przy samej podłodze i nijak nie chcą się poprawić.W aucie zostały wymienione tłoczki zacisków, klocki, okładziny, cylinderki, przewody gumowe, pompa hamulcowa (dwa razy), płyn hamulcowy, były z 10 razy odpowietrzane, serwo też wymienione ale było sprawne.Na zgaszonym silniku nie można uzyskać twardego hamulca jak i na włączonym silniku.Jak była lipa tak jest nadal.Poproszę o burzę mózgów ;) może wspólnie coś wymyślimy co dolega poczciwej Zofii ;p
- schab
- Użytkownik
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 maja 2007, 08:57
- Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
- Kontakt:
Przednie zaciski zamienione prawy - lewy.
Odpowietrzniki są wtedy skierowane w dół - hamulce nie do odpowietrzenia.
Odpowietrzniki są wtedy skierowane w dół - hamulce nie do odpowietrzenia.
Były:3 Zastavy 1100, Fiat 126, Ritmo 65, 85, 90, 100; Alfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo, Tempra 4x4, Lancia Dedra 2,0 16V; 1,8 8V; Y 1,4; Alfa 156 SW 2,0 JTS Są: (do spółki z synami): Zastava 1100, BMW 340, 329; 525; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
-
- Użytkownik
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 paź 2016, 00:03
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No masz przypadek, aż boję się zaglądać do moich ;) Być może jest gdzieś pęknięta rurka w przewodzie wewnętrznym i dlatego nie ma odpowiedniego ciśnienia w układzie... zerknij (z czyjąś pomocą) czy przewody elastyczne nie pęcznieją podczas energicznego naciskania pedału hamulca. Tak sobie tylko myślę głośno, zważywszy że inne pomysły nic nie dały... Twardych przewodów nie ruszałeś? nie ma gdzieś zagięcia zbyt dużego? Choć gdyby zagięcie powodowało zator płynu to pedał byłby sztywny a hamulce by nie łapały... tak więc popatrzyłbym pod kontem strat ciśnienia w układzie jednak...
Kombinuję właśnie z popychaczem pompy wychodzącym z serwa, ma on regulację i jak go wykręciłem to hamulce się nieco poprawiły.Wygląda na to że popychacz za płytko w pompę wchodzi, jest za krótki i dlatego nie ma mocy ;) wykręcę go jeszcze i sie okaże czy będzie dobrze czy będzie blokować hamulce.
[ Dodano: 2017-01-21, 15:45 ]
Po wydłużeniu popychacza hamulce wróciły, więc problem się rozwiązał.Jak by komuś wykręcanie nie pomagało zawsze można włożyć pomiędzy popychacz a pompę małą nakrętkę, która się idealnie mieści i nie powinna wypaść bo będzie ją trzymać guma od strony pompy hamulcowej.
[ Dodano: 2017-01-21, 15:45 ]
Po wydłużeniu popychacza hamulce wróciły, więc problem się rozwiązał.Jak by komuś wykręcanie nie pomagało zawsze można włożyć pomiędzy popychacz a pompę małą nakrętkę, która się idealnie mieści i nie powinna wypaść bo będzie ją trzymać guma od strony pompy hamulcowej.
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 10 paź 2017, 06:21
- Lokalizacja: Dąbrowa Biskupia
- Kontakt:
Podepne się pod temat.
Czyscilem zaciski z przodu i przy okazji wymieniłem pompę hamulcową na nową.
Mam teraz taki problem, że tak jakby mi nie zaciąga płynu ze zbiornika do pompy. Wiadomo że jest zapowietrzona ale tradycyjna metoda nie za bardzo działa bo poziom w zbiorniczku się nie obniża. Próbowałem wytworzyć nadciśnienie w zbiorniczku (ale było nie jakoś super szczelnie) ale 1 bar nie dawał efektu. Tył jakoś udało mi się zrobić choć jest słaby ale przodu nie ma wcale.
Jakieś rady?
Czyscilem zaciski z przodu i przy okazji wymieniłem pompę hamulcową na nową.
Mam teraz taki problem, że tak jakby mi nie zaciąga płynu ze zbiornika do pompy. Wiadomo że jest zapowietrzona ale tradycyjna metoda nie za bardzo działa bo poziom w zbiorniczku się nie obniża. Próbowałem wytworzyć nadciśnienie w zbiorniczku (ale było nie jakoś super szczelnie) ale 1 bar nie dawał efektu. Tył jakoś udało mi się zrobić choć jest słaby ale przodu nie ma wcale.
Jakieś rady?
- internet
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 377
- Rejestracja: 09 paź 2007, 01:37
- Lokalizacja: luzino / Lisewo
- Kontakt:
Możesz do 3 bar puścić w zbiorniczek. Jest kilka metod odpowietrzania układu hamulcowego, tradycyjnie przez pompowanie, podając płyn do zbiorniczka pod ciśnieniem, albo podciśnieniowo go odsączać.
ja bym rozpoczął od od odpowietrzenia samej pompy poprzez poluzowanie przewodów wychodzących z niej.
ja bym rozpoczął od od odpowietrzenia samej pompy poprzez poluzowanie przewodów wychodzących z niej.
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 10 paź 2017, 06:21
- Lokalizacja: Dąbrowa Biskupia
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości