Koral EFi - Wentylator chłodnicy
Koral EFi - Wentylator chłodnicy
Czy w Koralu EFi:
1) Jest przekaźnik wentylatora chłodnicy, jeśli tak to który?
2) Wtrysk ma jakiś wpływ na wentylator?
3) Po dłuższej jeździe zdarzało się, że po zgaszeniu silnika włączał się wentylator chłodnicy i pracował dobre kilka minut. Auto się nie przegrzewało, wskazówka termometru w czasie jazdy stała zwykle gdzieś w połowie skali. Co ciekawe, gdy po wyłączeniu silnika włączał się wentylator, wystarczyło przekręcić kluczyk by się wyłączył. Ki czort?
1) Jest przekaźnik wentylatora chłodnicy, jeśli tak to który?
2) Wtrysk ma jakiś wpływ na wentylator?
3) Po dłuższej jeździe zdarzało się, że po zgaszeniu silnika włączał się wentylator chłodnicy i pracował dobre kilka minut. Auto się nie przegrzewało, wskazówka termometru w czasie jazdy stała zwykle gdzieś w połowie skali. Co ciekawe, gdy po wyłączeniu silnika włączał się wentylator, wystarczyło przekręcić kluczyk by się wyłączył. Ki czort?
Przekaźnka wentylatora nie ma
Niestety ten problem występuje w wielu EFI.
W tych z 91 roku jest on stosunkowo mało uciążliwy.
Problem polega na tym, że w momencie wyłączenia zasilania na ECU odpala się wentylator.
Najprościej jest przerobić układ w taki sposób by wentylator włączał się tylko przez czujnik temperatury wkręcony w chłodnicę. Można dołączyć przekaźnik , wtedy czujnik pożyje dłużej.
Musisz Kolego pozbyć się złącza czujnika temperatury.Tam robi się duża rezystancja - dlatego napięcie jest a wentylator nie kręci.
Pozdrawiam
Niestety ten problem występuje w wielu EFI.
W tych z 91 roku jest on stosunkowo mało uciążliwy.
Problem polega na tym, że w momencie wyłączenia zasilania na ECU odpala się wentylator.
Najprościej jest przerobić układ w taki sposób by wentylator włączał się tylko przez czujnik temperatury wkręcony w chłodnicę. Można dołączyć przekaźnik , wtedy czujnik pożyje dłużej.
Musisz Kolego pozbyć się złącza czujnika temperatury.Tam robi się duża rezystancja - dlatego napięcie jest a wentylator nie kręci.
Pozdrawiam
--
Pozdrawiam
Pozdrawiam
W moim nie ma , ale tam jest już bez tego motywu, natomiast we Floridzie mam przekaźnik który jest pod plastikową skrzynką i tam właśnie występuje ten motyw , tylko ,że wystarczy przekręcić zapłon i wentylator się wyłącza. Ciężko mi wyłączyć silinik w taki sposób by wentylator nie pracował. Czasem potrafi pracować 10 minut. Troche to wygląda tak jakby wyzwolenie wentylatora było przypadkowe po zaniku zasilania na ECU. Raz nawet rozładował mi aku.
Teoretycznie mógłby włączać przez tranzystor. :)
[ Dodano: 2016-09-16, 12:03 ]
Czujnik kupisz do Yugo bez problemu.
W moim jest tak ,zę wentylator jest sterowany bezpośrednio z czujnika (czyli płynie przez czujnik duży prąd) a mimo to wentylator się odpala bez czujnika :)
Teoretycznie mógłby włączać przez tranzystor. :)
[ Dodano: 2016-09-16, 12:03 ]
Czujnik kupisz do Yugo bez problemu.
W moim jest tak ,zę wentylator jest sterowany bezpośrednio z czujnika (czyli płynie przez czujnik duży prąd) a mimo to wentylator się odpala bez czujnika :)
--
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Naprawione, polecam sprawdzić i poprawić punkt masy między akumulatorem a lewym reflektorem. Gdy wszystko przeczyściłem, łącznie ze wsuwkami to zadziałał wentylator chłodnicy, wycieraczki, spryskiwacz i zniknęła choinka między lewym migaczem a światłami. Ta choinka mnie naprowadziła, że to może być masa :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość