Czarne świece + zalewanie i gaśnięcie +tendencja do rozbiegu

problemy techniczne i porady
sid
Obiecujący użytkownik
Posty: 70
Rejestracja: 17 mar 2015, 20:53
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Czarne świece + zalewanie i gaśnięcie +tendencja do rozbiegu

Post autor: sid » 16 wrz 2015, 20:50

W końcu! Udało się odpalić landrynę - podziękowania za motywację i pomoc dla Marasa :mrgreen: . Gaźnik wyczyszczony i przedmuchany, dysze powkręcałem tak jak były.

Ale jest kilka ale:
1. Odpala, ale pochodzi na ssaniu z 20 sekund i gaśnie, bo ją po prostu zalewa
2. Świece są czarne i strasznie okopcone
3. Silnik ma tendencję do rozbiegania - sam przyspiesza obroty (spalanie stukowe?)
4. No i klekocze w górnej części silnika - w okolicy zaworów...

Możliwe, że jak jest inny silnik np słabszy albo mocniejszy, to ma on np inne wymagania od gaźnika - tzn inaczej trzeba go wyregulować

Od czego zacząć :?:


Przy okazji - jak przekręcam kluczyk w stacyjce na samo zaświecenie kontrolek, to na akumulatorze zaczyna spadać napięcie... :-|

Obrazek

Wstawiam foto jednej ze świec, a filmik może się uda z odpalania jak mi się uda przekonwertować film, bo niestety mam baaaardzo wolne łącze.

Awatar użytkownika
internet
Doświadczony użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: 09 paź 2007, 01:37
Lokalizacja: luzino / Lisewo
Kontakt:

Post autor: internet » 16 wrz 2015, 22:11

Pływak i pąpka przyśpieszania całe? ogólnie gaźnik był rozbierany? jak ustawiony jest rozrząd i zapłon?
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)

https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/

sid
Obiecujący użytkownik
Posty: 70
Rejestracja: 17 mar 2015, 20:53
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: sid » 16 wrz 2015, 22:32

Rozrząd na znaki wg książki, zapłon ustawialiśmy na żarówkę - start od 3 cylindra jak na znaku na zamachu

pływak jak składałem gaźnik był cały, pompki nie sprawdzałem

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 19 wrz 2015, 10:19

ustaw na przedni znak (na kole pasowym)
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
schab
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2007, 08:57
Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
Kontakt:

Post autor: schab » 19 wrz 2015, 16:27

sid pisze:pływak jak składałem gaźnik był cały
To czy pływak jest cały, to tylko część sukcesu. Trzeba jeszcze sprawdzić, czy zawór iglicowy się zamyka i ewentualnie nieznacznie odgiąć do góry blaszkę zamykającą ten zawór, aby skorygować jego zużycie.
Poza tym trzeba sprawdzić, czy powrót nadmiaru paliwa do zbiornika jest drożny ( o ile w ogóle istnieje ... )
Były:3 Zastavy 1100, Fiat 126, Ritmo 65, 85, 90, 100; Alfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo, Tempra 4x4, Lancia Dedra 2,0 16V; 1,8 8V; Y 1,4; Alfa 156 SW 2,0 JTS Są: (do spółki z synami): Zastava 1100, BMW 340, 329; 525; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości