jak najwygodniej wrzucić silnik do auta

sid
Obiecujący użytkownik
Posty: 70
Rejestracja: 17 mar 2015, 20:53
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

jak najwygodniej wrzucić silnik do auta

Post autor: sid » 24 kwie 2015, 22:30

Opcja jest tylko jedna - dołem - bo dach garażu jest blaszany, a silnik troszeńkę jednak waży - i tak jaki sposób:

- skrzynia i półośki zostają na miejscu, wpycham silnik pod auto i tam łączę go ze skrzynią
- skrzynię odpinam razem z półośkami - odpinam je od strony piasty, spinam przed autem, i całość wpycham pod auto i podnoszę
- skrzynię odpinam, ale półoski zostają przypięte do piast, natomiast są odpięte od strony skrzyni, spinam to przed autem i później wpycham i łączę z resztą pod autem

jaki sposób najwygodniejszy?

dodam, że stary silnik wytargałem spod auta, skrzynia z półośkami została na swoich miejscach

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 24 kwie 2015, 22:32

najłatwiej ze skrzynią bez półosiek
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 24 kwie 2015, 23:19

żurawiem pod górę i po skosie tak żeby minąć podstawkę akumulatora
Zastava 1600 DOHC

sid
Obiecujący użytkownik
Posty: 70
Rejestracja: 17 mar 2015, 20:53
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: sid » 25 kwie 2015, 10:32

nie posiadam żurawia :mrgreen: pełna partyzantka :-D

moje narzędzia do wrzucania silnika, to lewarek hydrauliczny, taka żaba na kółkach x1, lewarek trapezowy x1, lewarek od fiata cinquecento x1. Mam jeszcze od zastavy, ale on się nie przyda. do tego mam kilka desek, opon i cegieł. Tak wrzucałem silnik do cc, tyle, że on jest z 2x lżejszy od tego od zastavy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 25 kwie 2015, 14:16

da rade
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
internet
Doświadczony użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: 09 paź 2007, 01:37
Lokalizacja: luzino / Lisewo
Kontakt:

Post autor: internet » 27 kwie 2015, 23:26

Dasz radę, ja też sam wyciągałem już kilka razy cały zespół napędowy z zastavy i to na świeżym powietrzu na nieutwardzonym gruncie :)
Wciskaj od dołu skrzynię z silnikiem bez półosiek, gaźnika, zapłonu, alternatora i rozrusznika - będzie prościej.
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)

https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/

sid
Obiecujący użytkownik
Posty: 70
Rejestracja: 17 mar 2015, 20:53
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: sid » 28 kwie 2015, 10:23

Tak właśnie zrobiłem. Nawet auta nie musiałem podnosić, pod ukosem weszło :mrgreen:

http://www.klubzastava.pl/forum/viewtop ... 3292#23292

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości