Strona 1 z 1

głowica silnika 1100

: 15 lip 2014, 10:26
autor: JurekC
Pytanie proste. Z jakiego materiału zrobiona jest głowica silnika 1100, aluminium czy odlew żeliwny?
No, bo jak to aluminium to wyczytałem, że nie trzeba stosować dodatku potasowego do paliwa. Ale jak żeliwo to już niestety trzeba go dodawać.
Prawda to?

: 15 lip 2014, 11:06
autor: Gość
głowica jest aluminiowa ale gniazda zaworowe są żeliwne :(

: 15 lip 2014, 12:08
autor: JurekC
Może coś więcej? Gniazda zaworowe w głowicach aluminiowych i żeliwnych zawsze chyba są żeliwne.
Teoria jest taka, że podczas spalania bezołowiowej wytwarza się więcej ciepła. Głowice aluminiowe lepiej to ciepło rozpraszają niż żeliwne i to właśnie zapobiega wypalaniu się gniazd (przylg) zaworowych.

: 15 lip 2014, 17:03
autor: vysioo
Z tego co pamiętam z termodynamiki ze szkoły. Przy spalaniu benzyny ołowiowej cząstki ołowiu na poziomie cząsteczkowym wnikały w rozgrzane żeliwo dodatkowo utwardzając je.

: 15 lip 2014, 20:14
autor: JurekC
Czyli jaki z tego morał? Dodatek potasowy nie ma w sobie ołowiu więc nie utwardza swoimi cząsteczkami. Nasze autka trochę jeździły na ołowiowej więc może się już dostatecznie utwardziły te gniazda. No, ale żeby się nie rozgrzewały za bardzo, to ta głowica aluminiowa jest może lepsza niż żeliwna.
To na koniec pytanie krótkie. Stosować ten dodatek, czy dać sobie spokój?

: 16 lip 2014, 09:19
autor: internet
Ja tego nie dolewam. jest na to sposób - przy ewetualnym remoncie głowicy wstawić utwardzane gniazda zaworowe.

: 24 lip 2014, 00:53
autor: roźek
a idzie ten dodatek jeszcze kupić? Ciekawe co przy lpg utwardza zawory :mrgreen: hehe

: 25 lip 2014, 00:40
autor: internet
roźek pisze:Ciekawe co przy lpg utwardza zawory
Telepatia i modlitwa :)