głowica silnika 1100

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

głowica silnika 1100

Post autor: JurekC » 15 lip 2014, 10:26

Pytanie proste. Z jakiego materiału zrobiona jest głowica silnika 1100, aluminium czy odlew żeliwny?
No, bo jak to aluminium to wyczytałem, że nie trzeba stosować dodatku potasowego do paliwa. Ale jak żeliwo to już niestety trzeba go dodawać.
Prawda to?
Jurek - Zastava GTL 55 - Obrazek

Gość

Post autor: Gość » 15 lip 2014, 11:06

głowica jest aluminiowa ale gniazda zaworowe są żeliwne :(

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Post autor: JurekC » 15 lip 2014, 12:08

Może coś więcej? Gniazda zaworowe w głowicach aluminiowych i żeliwnych zawsze chyba są żeliwne.
Teoria jest taka, że podczas spalania bezołowiowej wytwarza się więcej ciepła. Głowice aluminiowe lepiej to ciepło rozpraszają niż żeliwne i to właśnie zapobiega wypalaniu się gniazd (przylg) zaworowych.
Jurek - Zastava GTL 55 - Obrazek

vysioo
Doświadczony użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: 07 kwie 2010, 15:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vysioo » 15 lip 2014, 17:03

Z tego co pamiętam z termodynamiki ze szkoły. Przy spalaniu benzyny ołowiowej cząstki ołowiu na poziomie cząsteczkowym wnikały w rozgrzane żeliwo dodatkowo utwardzając je.

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Post autor: JurekC » 15 lip 2014, 20:14

Czyli jaki z tego morał? Dodatek potasowy nie ma w sobie ołowiu więc nie utwardza swoimi cząsteczkami. Nasze autka trochę jeździły na ołowiowej więc może się już dostatecznie utwardziły te gniazda. No, ale żeby się nie rozgrzewały za bardzo, to ta głowica aluminiowa jest może lepsza niż żeliwna.
To na koniec pytanie krótkie. Stosować ten dodatek, czy dać sobie spokój?
Jurek - Zastava GTL 55 - Obrazek

Awatar użytkownika
internet
Doświadczony użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: 09 paź 2007, 01:37
Lokalizacja: luzino / Lisewo
Kontakt:

Post autor: internet » 16 lip 2014, 09:19

Ja tego nie dolewam. jest na to sposób - przy ewetualnym remoncie głowicy wstawić utwardzane gniazda zaworowe.
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)

https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 24 lip 2014, 00:53

a idzie ten dodatek jeszcze kupić? Ciekawe co przy lpg utwardza zawory :mrgreen: hehe
Zastava 1600 DOHC

Awatar użytkownika
internet
Doświadczony użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: 09 paź 2007, 01:37
Lokalizacja: luzino / Lisewo
Kontakt:

Post autor: internet » 25 lip 2014, 00:40

roźek pisze:Ciekawe co przy lpg utwardza zawory
Telepatia i modlitwa :)
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)

https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości