Strona 1 z 2
Zastava 1100p 1980
: piątek 28 mar 2014, 19:21
autor: Marcelek
więc co tu kryć dalej oto i ona, skundlona, więc kundle ją dalej, plany: silnik z Fiata Tipo 1,4 lub 1,6 na wtrysku (szukam) połączony ze skrzynią 5biegową z Seata Ibizy 1,2 system Porsche 1 generacji (mam), z modyfikacji na dzień dzisiejszy: naprawiony rozrusznik i alternator, zamontowane audio, oraz chromowane Zelmoty (dzięki Piotrek)
fotki z ogłoszenia:
i po kilku dniach w moich rękach
[ Dodano: 2014-04-06, 17:27 ]
: poniedziałek 21 kwie 2014, 21:18
autor: MARAS
Buda zdrowa? Kiera MC dużo lepsiejsza jak z malucha
Lusterka takie jak ja miałem na początku :D
: środa 03 wrz 2014, 23:30
autor: Marcelek
to jest klimat, przedwczorajsza nocna sesja
[ Dodano: 2014-07-02, 19:07 ]
dobrz nieśmiało ale powoli prace się posuwają do przodu, zdecydowałem że Yugo pożyje jeszcze ze skrzynią 4ką z Zastavy, ale do rzeczy padły mi hamulce, wymiana przewodu sztywnego przód-tył załatwiła sprawę, dodatkowo dowiedziałem się że każda końcówka przewodu zawalona jest smarem, przez co ruchliwa (dobrze wiedzieć bo zamierzam wymienić wszystkie przewody na nowe), udało się zdobyć amortyzatory przednie od Fiata 127, więc Zastava poleciała na ziemię, kolejny krok felgi: ATS Classic 13tki 6 cali szerokie:
[ Dodano: 2014-09-03, 23:29 ]
no dobra aktualizacji od dawna nie było tak patrzę więc czas wstawić kilka zdjęć, kilometry się tłuczą auto sprawuje się dobrze, panewki walą olej pali jak szalone ale zawsze dociera tam gdzie chcę... glebo amorki zmienione na nowe produkcji monroe, zamontowane usztywnienia podłużnic, no i wzmocnione mocowanie wahacza, powoli do przodu idzie...
auto zaliczyło zlot FSO PTK w Karolewie, Sycową i zlot w Łaskarzewie pod Warszawą
że o wystawie w Kuźni nie wspomnę gdzie powstało fajne zdjęcie pamiątkowe:
a letnie noce były takie.....
,
lato chyli się ku końcowi, Kacha jeździ, ja coraz bardziej jestem z nią związany..... zadanie wyzerować licznik jeszcze w tym roku, zostało już tylko 17 tyś km :D
: czwartek 04 wrz 2014, 08:23
autor: vysioo
a ze tak zapytam to wzmocnienie podłużnic to jakies takie fabryczne jest czy robione samemu?? montowane pod śruby od wahacza i drążka??
: czwartek 04 wrz 2014, 22:21
autor: Marcelek
import z Serbii, używka, mocowane pod śrubę od staba i od wahacza
: piątek 05 wrz 2014, 08:07
autor: vysioo
hmm fajoza tez chce takie. Jest szansa to przenieśc na papier i zwymiarowac??
: piątek 05 wrz 2014, 08:18
autor: Marcelek
myślę że tak. ale dopiero po wzmocnieniu mojej budy, bo to naciąga przód do fabrycznych wymiarów
: piątek 05 wrz 2014, 08:40
autor: vysioo
było by git. z rysunku myślę jakiś kowal by mi dorobił.
: piątek 05 wrz 2014, 08:50
autor: Marcelek
to zwykły płaskownik 5 tka o ile dobrze mi się wydaje, palnik i dobre imadło i wiertarka i trochę umiejętności, postaram się zrobić rysunek techniczny o ile nie zapomniałem jak to się robi
: piątek 05 wrz 2014, 08:56
autor: vysioo
właśnie palnik i dobre imadło już wykluczają mój warstat:P
: wtorek 02 gru 2014, 19:55
autor: Marcelek
: piątek 05 gru 2014, 00:21
autor: Skandal
Oglądając
Kup i zrób myślałem właśnie skąd kojarzę to czerwoną Zośkę
Odczułeś różnice w prowadzeniu po zamontowaniu sanek?
: czwartek 25 gru 2014, 07:15
autor: Marcelek
kolosalną
[ Dodano: 2014-12-25, 07:14 ]
nabyty został silnik od Fiata Siena/Palio 1,4 8V, no i moc uszczelek do niego, po wstępnym umyciu prezentował się tak:
a wczoraj nastąpiła kolejna modyfikacja zmęczonego życiem przodu, zaczęło się od pozyskania fabrycznej rozpórki:
po pierwszych przymiarkach już wiedziałem że będzie ciężko ją zamontować, Kacha przez prawie 35 lat swojego żywota miała różne przygody, przez to górne mocowania mcphersonów zlazły się dość mocno do środka, po odprężeniu nadwozia (po podlewarowaniu na środku przodu auta) wyglądało to mniej więcej tak, jedna strona przyłapana:
a z drugiej strony:
ale, najprostsze patenty są zawsze najlepsze, lewarek hydrauliczny teleskopowy i kantówka
i done....
nie obyło się bez problemów dalej niestety, tym razem opór stawiała obudowa filtra powietrza, która przez mieszalnik od gazu znajduje się nieco wyżej niż oryginał, i waliła o rozpórkę, jako że jestem brutalnym chamem po chamsku obciąłem tył obudowy odsłaniając nieco filtr, spostrzeżenia) Zastava nabrała nieco rasowego dźwięku, stałą się bardziej stabilna na drodze, pozamykłay się pęknięcia zmęczeniowe w komorze silnika, ustoi się i można ją spawać do kupy :D wszystkie punkty wróciły na swoje miejsca
: czwartek 25 gru 2014, 11:44
autor: MARAS
Zmierz mi rozstaw przodu, tzn pomiędzy osiami tłoczysk amorów
: piątek 26 gru 2014, 15:05
autor: BG
Czy do silnika 1.4 z Uno/Siena bez problemu podejdzie skrzynia od Zastavy? czy trzeba wymieniać koło zamachowe?
: piątek 26 gru 2014, 17:10
autor: Marcelek
koło zamachowe daję od Zastavy, tak samo jak rozrusznik i sprzęgło, wałek sprzęgłowy od Tipo/Sieny ma większą średnicę, jedyne różnice wymagające kombinowania to zastosowanie elektrycznej pompy paliwa (w moim przypadku pompa pd Poloneza Trucka SPI) do tego gaźnik oryginalny, choć zastanawiam się nad gaźnikiem Poloneza, dlaczego? tu dostępność części do przystosowania do zasilania gazem, benzyny używam tylko do odpalania kolektor wydechowy od Sieny pasuje bezproblemu do dwururki dedykowanej dla Zastavy
: sobota 27 gru 2014, 18:52
autor: BG
Silnik 1.4 ma zaslepkę aparatu zapłonowego i pompy paliwa więc chybao wale można je wykorzystać z Zastavy. Mamjeszce pytanie o ile blok silnika 1.4 jest wyższy od bloku silnika 1.1 ? czy jest to ok. 1 cm i czy orientujesz się wał z silnika 1.4 czy jest identyczny co w silniku 1.1 ? (tłoki mają tą samo średnicę ale skok tłoka jest wiekszy, natomiast o wale nie wiem więc sie pytam)
: sobota 27 gru 2014, 19:56
autor: Marcelek
sam sobie odpowiedziałeś, skoro skok mają większy to większe wykorbienie na wale, wał nie pasuje,
druga sprawa otwory technologiczne, silniki do Tipo mają otwór na pompę paliwa, oraz mimośród na wałku pomocniczym i zaślepkę aparatu zapłonowego, w Palio i Sienie jest inny odlew kadłuba bez zaślepki pompy paliwa, zaślepka na aparat zapłonowy jest bo przez nią wkłada się koło napędu pompy olejowej, taka zaślepka występuje nawet w 1,6 16V, tak czy siak zasilanie elektryczną pompą ma tę wyższość że przy jeździe na gazie można pompę całkowicie wyłączyć no i podaje stałe ciśnienie
: niedziela 28 gru 2014, 21:06
autor: MARAS
: poniedziałek 29 gru 2014, 05:54
autor: Marcelek
to ja Cię zaskoczę rozebrałem 3 takie silniki i w każdym mimośród był, wszystkie 3 z lat 93-95, zapomniałeś Maras że były też gaźnikowe Tipo 1,4