Strona 1 z 1
obspawanie przodu w Zastavie
: 28 gru 2012, 12:26
autor: BG
Temat rzeka co auto to rózne pomysły na usprawnienie (usztywnienie przodu). Przez przypadek znalazłem pomysł wykonania w USA w Fiacie 128
http://www.autorustremoval.com/rust_bullet.html
: 29 gru 2012, 09:42
autor: roźek
całkiem fajny sposób tyle że ja jeszcze bym te podłużnice zastąpił profilem
: 29 gru 2012, 10:01
autor: vysioo
O jako że taki temat to ja mam pytanie. Tutaj
http://www.klubzastava.pl/forum/viewtopic.php?t=1789
Dominik obspawywał zgrzewy ale na zdjęciu są tylko te przy pasie przednim Gdybym ja chciał coś takiego zrobić to normalnie do blachy i heja kłaść spoinę czy jest jakaś technika spawania tego i na coś trzeba uważać itp?? I tylko to miejsce polecieć wystarczy czy jeszcze są jakie punkty w których należało by to zrobić??
: 01 sty 2013, 20:18
autor: DominikFiat
Zasadniczo nie można przegrzać blach - zwłaszcza w tej sytuacji. Ideą jest wzmocnienie połączeń czyli tylko fabrycznych zgrzewów, ale nie można z tym przesadzić bo spawy wytrzymają a pęknie blacha obok. Nadwozie MUSI pracować! O tym często sie zapomina. Jak sie da zawias na tzw hipolu to buda w zastawie szybciutko się rozejdzie bo to czego nie przejmie zawieszenie musi przejąć karoseria. (nie dotyczy jazdy po torze i na lawecie :))
Ale obspawanie przedniej ramy to nie wszystko - albo inaczej to nie jest najgorszy punkt. Najbardziej miekkie miejsce to jest pomiędzy słupkami A i B. To co ja mam zrobione z przodu to nie daje efektu sztywnej karoserii bo za słupkiem nic nie robiłem. Sam rożek stwierdził że i tak mi się maska ryrda.
Ważniejsze od obspawania jest po prostu dobrze zrobić remont blacharski i uzupełnić miejsca gdzie blachy w ogóle już nie ma. Zasadniczo to wystarcza.
: 02 sty 2013, 18:33
autor: vysioo
dzieki za wyczerpującą odp:D upewniło mnie to:D
: 02 sty 2013, 18:51
autor: roźek
no i te blachy z otworami wewnątrz progów są bardzo ważne bo gównie na progach i na gachu trzyma się ta buda i ten cały przód
: 02 sty 2013, 19:52
autor: vysioo
no jak ściągnąłem progi to okazało się że tej blachy w środku to mam tylko na 3/4 szerokości drzwi przednich a reszta to szczątki po tym co kiedyś tam było.
: 02 sty 2013, 20:32
autor: roźek
miałem podobnie z prawej strony i na dziurach prawe drzwi trzepotały heh
: 03 sty 2013, 09:35
autor: internet
Niestety porządny remont blacharski to czas i koszty, ale opłaca się bo nie wracamy do niego za 2 czy 3 lata, ale mamy spokój na długi czas. Potem to tylko trzeba pamiętać o dobrej konserwacji.
: 03 sty 2013, 09:55
autor: vysioo
no ja swoją planuje pomalować od środka (progi) tym brunox epoxy a potem wpuścić tam olej ze smarem wymieszany a podwozie farbą podkładową i normalną ze statków to sól nie sól będzie trzymać.
: 03 sty 2013, 10:21
autor: internet
Całe nadwozie dobrze jest pomalować podkładem epoksydowym - naprawę fajnie zabezpiecza przed korozją.
: 03 sty 2013, 15:40
autor: vysioo
rozwarze wszystko ale tamto wiem jak działa na trudne warunki bo jak bylem na praktykach to widziałem co się dzieje z blachą po paru godzinach od zeszlifowania do czystego a juz jak fala przeszła przez pokład to dramat.