Zastawa 1100p 1979r, 1500cm3
Zastawa 1100p 1979r, 1500cm3
Witam:)
Na tym forum jestem nowy.
Stałem się szczęśliwym posiadaczem zastawki 1100p z 1979r z silnikiem od fiata ritmo o pojemności 1500cm3. Samochód kupiłem od Milesia, który jest również użytkownikiem tego forum a mieszka ode mnie 200m dalej;)
Czemu akurat zastawa? Miałem już 7 polonezów, 2 duże fiaty, 2 maluchy, 2 trabanty, 2 golfy mk1, 1 audi 100cc i jednego wartburga to czemu nie zastawę teraz. Lubię stare samochody bo wiem, że one mają duszę.
Pierwsza fotka i jak na razie jedyna zastawki spod mojego domu. Z braku czasu nie mam kiedy zrobić jej sesji. Może w weekend.
Pierwsze wrażenia z jazdy są niesamowite. Zastawka twarda i sztywna i do tego niesamowicie przyspiesza. Spod świateł jak dotąd zawsze pierwszy.:)
Plany. Chcę dążyć do odrestaurowania samochodu własnoręcznie i spróbować załatwić żółte tablice. Stan techniczny jak dotąd bdb blacharka również. Zaledwie parę mankamentów no i ten czerwony pokład, którym poprzedni właściciel zabezpieczył ją przed rdzą.
PS. Chętnie przyjmuję rady i krytykę, proszę też o wyrozumiałość gdy będę Wam zadawał głupie pytania. Z braku czasu nie miałem czasu zapoznać się z całą zawartością forum.
Pozdrawiam;)
Na tym forum jestem nowy.
Stałem się szczęśliwym posiadaczem zastawki 1100p z 1979r z silnikiem od fiata ritmo o pojemności 1500cm3. Samochód kupiłem od Milesia, który jest również użytkownikiem tego forum a mieszka ode mnie 200m dalej;)
Czemu akurat zastawa? Miałem już 7 polonezów, 2 duże fiaty, 2 maluchy, 2 trabanty, 2 golfy mk1, 1 audi 100cc i jednego wartburga to czemu nie zastawę teraz. Lubię stare samochody bo wiem, że one mają duszę.
Pierwsza fotka i jak na razie jedyna zastawki spod mojego domu. Z braku czasu nie mam kiedy zrobić jej sesji. Może w weekend.
Pierwsze wrażenia z jazdy są niesamowite. Zastawka twarda i sztywna i do tego niesamowicie przyspiesza. Spod świateł jak dotąd zawsze pierwszy.:)
Plany. Chcę dążyć do odrestaurowania samochodu własnoręcznie i spróbować załatwić żółte tablice. Stan techniczny jak dotąd bdb blacharka również. Zaledwie parę mankamentów no i ten czerwony pokład, którym poprzedni właściciel zabezpieczył ją przed rdzą.
PS. Chętnie przyjmuję rady i krytykę, proszę też o wyrozumiałość gdy będę Wam zadawał głupie pytania. Z braku czasu nie miałem czasu zapoznać się z całą zawartością forum.
Pozdrawiam;)
Zastawa 1100p 1979r, 1500cm3
No to jeszcze zobaczymy. Żółte tablice to póki co nieokreślony termin.
to odeślij mnie do niego oki?;)
Dzisiaj wypuszczam się zastawą w trasę. bagażnik kluczy powinien wystarczyć jako zabezpieczenie.
Masz żółte tablice? Masz może jakieś wskazówki konkretne co i jak? Jeśli powielam tematAndruszka pisze:Jak byś chciał żólte tablice, to musisz wrócić do orgyginalnego silnika 1100. Tak wogle fajne auto, powodzenia w restaurowaniu.
to odeślij mnie do niego oki?;)
Dzisiaj wypuszczam się zastawą w trasę. bagażnik kluczy powinien wystarczyć jako zabezpieczenie.
Zastawa 1100p 1979r, 1500cm3
- JurekC
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 cze 2007, 08:59
- Lokalizacja: Sulejówek
- Kontakt:
Poczytaj sobie na temat żółtych blach tutaj:
http://www.klubzastava.org/www_htm/opra ... abytek.htm
http://www.klubzastava.org/www_htm/opra ... abytek.htm
Może i nikt,ale ideą żóltych tablic jest oryginalność i wartość historyczna, więc moim zdaniem jak chcesz żółte tablice to się tego trzymaj, jak Ci to nie odpowiada to nikt Cię do nich nie przymusza. A potem jezdzą po ulicach np Fiaty 125p z lay68-74 na lampach od MR, lub Warszawy rózowe metalki, o zgrozo.
Pierwsze zdjęcie z wycieczki po okolicach Sierpca i pierwsza naprawa po trasie Zbyt zastawkę przycisnąłem i zablokował mi się gaz. Po 10min ruszyliśmy dalej w drogę.
Mam pytanie odnośnie zderzaka. Kiedyś ktoś wpadł na pomysł żeby oryginalny chromowany/niklowany zderzak pomalować na czarno. Taka ponoć moda była . Czy dałoby radę czymś tą farbę usunąć? Jak zadrapałem go lekko paznokciem to spod spodu ładnie się błyszczy.
Mam pytanie odnośnie zderzaka. Kiedyś ktoś wpadł na pomysł żeby oryginalny chromowany/niklowany zderzak pomalować na czarno. Taka ponoć moda była . Czy dałoby radę czymś tą farbę usunąć? Jak zadrapałem go lekko paznokciem to spod spodu ładnie się błyszczy.
Zastawa 1100p 1979r, 1500cm3
- schab
- Użytkownik
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 maja 2007, 08:57
- Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
- Kontakt:
Nie obcinaj paznokci , tylko zdrapuj farbę !Miklaś pisze:Mam pytanie odnośnie zderzaka. Kiedyś ktoś wpadł na pomysł żeby oryginalny chromowany/niklowany zderzak pomalować na czarno. Taka ponoć moda była . Czy dałoby radę czymś tą farbę usunąć? Jak zadrapałem go lekko paznokciem to spod spodu ładnie się błyszczy.
A poważnie - kup środek do złuszczania starych powierzchni lakierowanych . Pod jego wpływem lakier szybko się złuszczy i będziesz mógł go pościągać . Ale uwaga - te środki są robione na bazie mocnych ługów ( zasad ) więc można poparzyć chemicznie ręce robiąc to bez gumowych rękawic , a ponadto mogą znacznie przyspieszyć korozję - więc po złuszczeniu starej farby będziesz musiał szybko i dokładnie zmyć zderzak dużą ilością wody , a następnie - po wysuszeniu - porządnie go natłuścić i z wierzchu i od spodu .
Jutro jadę do Milesia i zastawkę obejrzę z kanału. Tyle co patrze się z boków na podłogę to nie jest źle chociaż widać, że była ona łatana kiedyś. Wszędzie jest biteks i to gruba warstwa. Chcę obejrzeć przede wszystkim podłużnice. Będzie źle... mam nadzieję, że Mileś doradzi.
Zastawa 1100p 1979r, 1500cm3
Próbowaliśmy dzisiaj z Milesiem zmyć to nitrem i ni da rydy... (minimalnie lepiej skrobie się paznokciem )
Przejrzeliśmy cały spód w zastawce i jestem mile zaskoczony. Zakonserwowana bezbłędnie. Parę rzeczy trzeba poprawić ale naprawdę są to drobiazgi. Zawędrowały też do zastawki nowe (czyt. inne) fotele.
Sprawa druga. Samochodzik ma problemy z płynnym przejściem z niskich na wysokie obroty. Wydaje mi się, że może to być wina zapłonu i drobna jego korekcja powinna ten problem usunąć. Zgadza się?
Przejrzeliśmy cały spód w zastawce i jestem mile zaskoczony. Zakonserwowana bezbłędnie. Parę rzeczy trzeba poprawić ale naprawdę są to drobiazgi. Zawędrowały też do zastawki nowe (czyt. inne) fotele.
Sprawa druga. Samochodzik ma problemy z płynnym przejściem z niskich na wysokie obroty. Wydaje mi się, że może to być wina zapłonu i drobna jego korekcja powinna ten problem usunąć. Zgadza się?
Zastawa 1100p 1979r, 1500cm3
Oj... Firefox mi podkreślał to co miałem zrobić?? Zdjęć zrobię więcej ale gdy uda mi się wrócić z pracy o normalnej porze. Teraz wracam zbyt późno żeby robić zdjęcia.
[ Dodano: 2011-11-06, 21:08 ]
Nie udzielałem się na forum dłuższy czas teraz postaram się to nadrobić. Zośka poszła do rozbiórki... (w celu kompletnej renowacji nadwozia;)))
Niestety niedobór wolnego czasu i nadmiar wolnych środków finansowych zmusił mnie do wstawienia samochodu do profesjonalisty. Zamierzałem wszystko robić sam niestety nie udało się. Gotowa będzie w nowym roku.
Od mojego ostatniego wpisu zakupiłem do Zośki ok. 400kg części Także jakby coś było potrzebne to zapraszam.
Dodaję również aktualne zdjęcia:
[/URL]
Zośka podczas jednego z weekendowych wyjazdów nad Wisłę. Miny przechodniów i reakcja kierowców niezapomniana.
Zmieniony przedni grill na plaster miodu. Moim osobistym zdaniem dodaje uroku.;)
Najnowsze zdjęcie jakie mam. Robione na działeczce. Zośka przez 2 miesiące służyła jako główny samochód z racji iż "dupowóz" stał u lakiernika.
W między czasie Zośka przeszła szereg mniejszych większych napraw co umożliwiło dnia 1 października tego roku przejść caluśką ścieżkę diagnostyczną na przeglądzie:))
Pozdrawiam
[ Dodano: 2011-11-06, 21:08 ]
Nie udzielałem się na forum dłuższy czas teraz postaram się to nadrobić. Zośka poszła do rozbiórki... (w celu kompletnej renowacji nadwozia;)))
Niestety niedobór wolnego czasu i nadmiar wolnych środków finansowych zmusił mnie do wstawienia samochodu do profesjonalisty. Zamierzałem wszystko robić sam niestety nie udało się. Gotowa będzie w nowym roku.
Od mojego ostatniego wpisu zakupiłem do Zośki ok. 400kg części Także jakby coś było potrzebne to zapraszam.
Dodaję również aktualne zdjęcia:
[/URL]
Zośka podczas jednego z weekendowych wyjazdów nad Wisłę. Miny przechodniów i reakcja kierowców niezapomniana.
Zmieniony przedni grill na plaster miodu. Moim osobistym zdaniem dodaje uroku.;)
Najnowsze zdjęcie jakie mam. Robione na działeczce. Zośka przez 2 miesiące służyła jako główny samochód z racji iż "dupowóz" stał u lakiernika.
W między czasie Zośka przeszła szereg mniejszych większych napraw co umożliwiło dnia 1 października tego roku przejść caluśką ścieżkę diagnostyczną na przeglądzie:))
Pozdrawiam
Zastawa 1100p 1979r, 1500cm3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość