ABS instalacja

problemy techniczne i porady
Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

ABS instalacja

Post autor: Cabrio » 24 sty 2016, 10:31

Witam,


Czy ktoś montował ABS do Y ?

Pozdrawiam
--
Pozdrawiam

Mak
Obiecujący użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 15 maja 2014, 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mak » 24 sty 2016, 13:38

Ciekawy pomysł. Z jakiego auta dopasować?

Awatar użytkownika
schab
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2007, 08:57
Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
Kontakt:

Post autor: schab » 26 sty 2016, 09:00

Przełożenie pompy ABS z komputerem i czujnikami to dopiero połowa sukcesu...
Pozostaje jeszcze do rozwiązania problem - z czego czujniki mają zbierać impulsy?
Bo o ile na przednie przeguby można nałożyć pierścienie impulsowe ( oczywiście dotoczone na wymiar, z wyfrezowanymi zębami ) , o tyle zachodzi pytanie - co z tyłem ? Próba wyfrezowania rowków na zewnętrznej powierzchni bębnów skończy się takim osłabieniem ścianek bębna , że przy mocniejszym rozgrzaniu - rozlecą się na kawałki. A nałożenie pierścieni ( analogicznie jak do przodu ) na bębny - może byłoby możliwe, ale koszt ( z racji średnicy ) - kosmiczny!
Były:3 Zastavy 1100, Fiat 126, Ritmo 65, 85, 90, 100; Alfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo, Tempra 4x4, Lancia Dedra 2,0 16V; 1,8 8V; Y 1,4; Alfa 156 SW 2,0 JTS Są: (do spółki z synami): Zastava 1100, BMW 340, 329; 525; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » 16 lut 2016, 20:46

Planuje podłączyć z PUNTO. Można zastosować specjalne łożyska i wtedy zęby są niepotrzebne. Tak samo z tyłu jak i z przodu. Mój samochód jest nieco mocniejszy niż seria i dlatego ABS wydaje mi się dobrym wynalazkiem do tego :)
--
Pozdrawiam

Mak
Obiecujący użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 15 maja 2014, 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mak » 16 lut 2016, 21:01

Pochwal się swoim Yugo :) Co tam pod maską siedzi? Jaki rocznik, Damisowe?

Awatar użytkownika
schab
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2007, 08:57
Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
Kontakt:

Post autor: schab » 17 lut 2016, 08:20

Cabrio pisze:Planuje podłączyć z PUNTO. Można zastosować specjalne łożyska i wtedy zęby są niepotrzebne. Tak samo z tyłu jak i z przodu.
Ty wiesz o czym piszesz ? Jakie "specjalne łożyska" ...
Jeżeli już - to piasty i to tylko tylne . Dla wersji z bębnami z tyłu ( bo w GT i w dieslu były tarcze ) - były faktycznie dwie wersje piast , z czego jedna - dedykowana do ABS i ona miała zęby ! Natomiast, jak chciałbyś te piasty zaadaptować do Yugo - nie wiem ...
https://www.google.pl/search?q=punto+ab ... K24TzNM%3A
Z jednym się zgadzam - z przodu te wersje Punto II , które miały ABS - mają zębatkę impulsową wewnątrz piasty , przylegającą do łożyska ( może to sprawiać wrażenie , że to część łożyska ) , ale tego patentu nijak nie zastosujesz w innym aucie.
Tak to wygląda ( obraz poglądowy - z innego auta ) :
https://www.google.pl/search?q=abs+punt ... ay8gPDM%3A
Że nie wspomnę o dostępności czujnika i jego montażu do piasty.
Prościej jest założyć na przedni przegub coś takiego . Będzie to współpracowało z większością czujników z dowolnych aut.
https://www.google.pl/search?q=abs+punt ... cwxjNwM%3A
Były:3 Zastavy 1100, Fiat 126, Ritmo 65, 85, 90, 100; Alfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo, Tempra 4x4, Lancia Dedra 2,0 16V; 1,8 8V; Y 1,4; Alfa 156 SW 2,0 JTS Są: (do spółki z synami): Zastava 1100, BMW 340, 329; 525; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » 21 lut 2016, 01:32

Są takie łożyska z biegunami N-S i o to mi konkretnie chodziło.
Oczywiście koło magnetyczne jest integralną częścią łożyska i bynajmniej nie jest to rozwiązanie z Clio :)
Pierwszy raz z takimi łożyskami spotkałem się w 2001 roku przy aucie Fiat Marea.
W salonie Fiata sprzedali mi dwa łożyska i ABS zginał :)
Specjalnie kupowałem w Fiacie bo wtedy nabyć takie łożyska był problem...
Chłopcy z salonu musieli oddać pieniądze za zdemontowane łożyska :)
Sami byli zdumieni, że są takie łożyska
--
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
schab
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2007, 08:57
Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
Kontakt:

Post autor: schab » 21 lut 2016, 09:11

Dalej mnie nie przekonałeś...
Fiat Marea ma takie samo zawieszenie jak m. innymi Lancia Dedra/ Delta . Dedry miałem dwie , Deltę jeszcze mam. We wszystkich zmieniałem łożyska i co najmniej po jednym czujniku ABS .
Powiedz mi co szczególnego jest w tym łożysku:
http://allegro.pl/lozysko-kola-przod-fi ... 14294.html
Albo inaczej : poza tym , że niewłaściwe łożysko teoretycznie może zakłócić działanie ABS, to wyjaśnij jak to "właściwe" spowoduje działanie ABS bez innych elementów , typu pierścień impulsowy, czy inna zębatka?
Były:3 Zastavy 1100, Fiat 126, Ritmo 65, 85, 90, 100; Alfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo, Tempra 4x4, Lancia Dedra 2,0 16V; 1,8 8V; Y 1,4; Alfa 156 SW 2,0 JTS Są: (do spółki z synami): Zastava 1100, BMW 340, 329; 525; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » 21 lut 2016, 09:35

Jest to lozysko z tzw. pierscieniem magnetyczynm.
W Mareii byly dwa rodzaje ABSow i nowszy byl bezzabkowy.
Zamiast koronki i zebow byl wlasnie pierscien NS.
Czujnik w wypadku abs bezzabkowego bardzo czesto jest mniejszy.
W sklepie dali mi lozyska bez pierscienia magnetycznego.
W zwiazku z tym sterownik ABS nie mogl odczyac prawidlowych impulsow.
Oczywiscie gdybym zalozyl koronki na przegubach i zmienil czujnuki
i centralke ABS to zwykle lozyska moglby zostac.
Na oscyloskopie zamiqst imulsow z kol przednich byla tylko linia ciagla :-)



Zwykle lozysko poprostu nie ma kolka magnetycznego.
--
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
schab
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2007, 08:57
Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
Kontakt:

Post autor: schab » 21 lut 2016, 12:10

OK. Próbowałem zasięgnąć dokładniejszych informacji w Eperze , ale jak chodzi o elementy związane z ABS - podają tylko numery części, bez rysunków .
Nawet jeśli masz rację w odniesieniu do Marei , to jedno jest pewne - w Punto nie było ABS z takim rozwiązaniem . I w 100% jestem pewien, że nawet zakładając łożyska z Marei ( ?) , razem z dedykowanymi do nich czujnikami (!) i tak ABS nie zadziała, bo komputer współdziałający z czujnikami impulsowymi nie będzie widział sygnałów z innych czujników.
W związku z powyższym musiałbyś mieć komputer - z Marei.
Generalnie - rzeźba w g...e
Były:3 Zastavy 1100, Fiat 126, Ritmo 65, 85, 90, 100; Alfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo, Tempra 4x4, Lancia Dedra 2,0 16V; 1,8 8V; Y 1,4; Alfa 156 SW 2,0 JTS Są: (do spółki z synami): Zastava 1100, BMW 340, 329; 525; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » 21 lut 2016, 14:45

Impuls jest prostokatny , wiec nie powinno byc problemow.
W Lanci kiedys robilem emulator czujnika tylnego kola i latalo to znakomicie :-)
Wiadomo z tylu jest korektor wiec nie mialo to az takiego znaczenia.
Na testach wypadlo znakomicie :-)
--
Pozdrawiam

kazikM
Obiecujący użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: 20 cze 2014, 00:02
Lokalizacja: koło Łowicza
Kontakt:

Post autor: kazikM » 21 lut 2016, 15:20

Obrazek

Na przykładzie Alfy 146(i reszty z tej platformy Fiata) wczesne wersje miały zębatkę wyciętą na łożysku zespolonym z piastą a późniejsze miały tylko pierścień magnetyczny nabity na piastę.

Pierścienie magnetyczne działają razem z czujnikami Halla starsze rozwiązanie z zębami działa z czujnikami indukcyjnymi.
Czujnik Halla widzi prędkość od 0(napięcie zawsze stałe) i w obydwu kierunkach(do przodu-do tyłu), czujnik indukcyjny przy niskich prędkościach jest mało precyzyjny(wartość napięcia jest zależna od prędkości), nie ma dla niego różnicy czy się kręci do przodu czy do tyłu sygnał będzie taki sam.

Zmiany wprowadzono na potrzeby nowszych i mocno rozwiniętych systemów kontroli trakcji.

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » 21 lut 2016, 15:48

Tak , halotrony moim zdaniem sa znacznie lepsze od starych rozwiazan.
W nowszych samochodach zazwyczaj koronek juz nie ma.
Chociaz robilem pewien czas temu Swifta 2009 rok.
Przed liftem byla zebatka a po lifcie juz lozysko z pierscieniem mag NS,
wiec wszystko zalezy od wersji.
Prosze sobie wyobrazic ,ze przyczyna uszkodzenia ABS okazalo sie lozysko (konkretnie pierscien magn. ).
Objaw byl taki,ze aw aucie czasem zapalal sie ABS.

Jezeli chodzi o Y to byc moze zrezygnuje z tylnych obwodow gdyz tam jest korektor :-)



[ Dodano: 2016-02-21, 16:02 ]
Impuls jest prostokatny , wiec nie powinno byc problemow.
W Lanci kiedys robilem emulator czujnika tylnego kola i latalo to znakomicie :-)
Wiadomo z tylu jest korektor wiec nie mialo to az takiego znaczenia.
Na testach wypadlo znakomicie :-)[/quote]
Auto nigdy już na tą usterkę nie wróciło :)
--
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości