Remont Z1100p rocznik 81
-
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 111
- Rejestracja: środa 07 kwie 2010, 15:29
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Chciałbym się pochwalić postępami w remoncie. Rozpocząłem właśnie składanie tylnego zawieszenia samochód został zakonserwowany w tych okolicach wspawany pas tylni od strony zbiornika bo dziura odrdzewiony odmalowany teraz składam:)
Dodatkowo założone zostały nowe amortyzatory, odrestaurowane wahacze z wymienionymi gumowymi tulejkami, nowe łożysko wraz z piastą oraz nowe szczeki, bębny, cylinderki i linka hamulca.
Jeszcze za czasów jak zastawa jeździła rozebrany oraz przesmarowany został resor dlatego teraz nic nie będę z nim robił.
http://imageshack.com/a/img837/129/c1vy.jpg
http://imageshack.com/a/img577/2926/twmi.jpg
http://imageshack.com/a/img811/5536/u2sm.jpg
http://imageshack.com/a/img31/2074/b4jb.jpg
W planach mam skończyć to postawić go na koła i jeszcze raz podnieść przód rozebrać kompletnie wymienić wahacze z przodu na nowe i jeszcze raz muszę odmalować nadkola przednie gdyż szajs który polecono mi w sklepie kruszy się przy dotyku jak piasek na szczęście pomalowałem nim tylko przednie nadkola.
Teraz maluje taką konserwacją która jest jak guma bardzo ładnie się kładzie i nie odpada;P
To tak pokrótce postępy oraz plany :)
Dodatkowo założone zostały nowe amortyzatory, odrestaurowane wahacze z wymienionymi gumowymi tulejkami, nowe łożysko wraz z piastą oraz nowe szczeki, bębny, cylinderki i linka hamulca.
Jeszcze za czasów jak zastawa jeździła rozebrany oraz przesmarowany został resor dlatego teraz nic nie będę z nim robił.
http://imageshack.com/a/img837/129/c1vy.jpg
http://imageshack.com/a/img577/2926/twmi.jpg
http://imageshack.com/a/img811/5536/u2sm.jpg
http://imageshack.com/a/img31/2074/b4jb.jpg
W planach mam skończyć to postawić go na koła i jeszcze raz podnieść przód rozebrać kompletnie wymienić wahacze z przodu na nowe i jeszcze raz muszę odmalować nadkola przednie gdyż szajs który polecono mi w sklepie kruszy się przy dotyku jak piasek na szczęście pomalowałem nim tylko przednie nadkola.
Teraz maluje taką konserwacją która jest jak guma bardzo ładnie się kładzie i nie odpada;P
To tak pokrótce postępy oraz plany :)
-
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 111
- Rejestracja: środa 07 kwie 2010, 15:29
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Ta co była byle jaka to nie wiem bo puszki wywaliłem a ta co jest jak guma to:
http://www.autolackierbedarf.com/eshop/ ... /112_0.jpg W wydaniu pod pędzel i pistolet.
Mam jeszcze pytanie odnośnie hamulców z przodu. Jak zakłada się zacisk na prowadnice to są takie "blaszki" które mają otwory na zawleczki i przychodzą one miedzy prowadnice a zacisk. Posiada ktoś może coś takiego?? Nie wiem gdzie ale moje gdzieś zaginęło
http://www.autolackierbedarf.com/eshop/ ... /112_0.jpg W wydaniu pod pędzel i pistolet.
Mam jeszcze pytanie odnośnie hamulców z przodu. Jak zakłada się zacisk na prowadnice to są takie "blaszki" które mają otwory na zawleczki i przychodzą one miedzy prowadnice a zacisk. Posiada ktoś może coś takiego?? Nie wiem gdzie ale moje gdzieś zaginęło
- Piotrek-FSO
- Obiecujący użytkownik
- Posty: 62
- Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 11:33
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
- Alien
- Użytkownik
- Posty: 20
- Rejestracja: poniedziałek 17 lut 2014, 15:37
- Lokalizacja: ze Śląska
- Kontakt:
Chore pieniądze kosztują fanty u tego sprzedawcy, owszem - czasem ma faktycznie trudno zdobywalne rzeczy ale ceny... masakra.
akurat kliny, zapinki śmiało można za grosze targać z pierwszego lepszego szrotu, czy to z DFa czy PNa (ze starym układem). Akurat te elementy trudno zepsuć albo zużyć chyba że ktoś rąbał po tym młotem.
akurat kliny, zapinki śmiało można za grosze targać z pierwszego lepszego szrotu, czy to z DFa czy PNa (ze starym układem). Akurat te elementy trudno zepsuć albo zużyć chyba że ktoś rąbał po tym młotem.
- MARAS
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: czwartek 06 lip 2006, 20:47
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Dokładnie... Ale mi osobiście udało się kupić tłoczki do zacisków... Po 15 zł/szt
Czasem okazje się trafiają
Czasem okazje się trafiają
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
-
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 111
- Rejestracja: środa 07 kwie 2010, 15:29
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
tył złożony wziąłem się za przód teraz. Rozmontowałem rozkręciłem i przyszło do zamawiania części. Jako że wyszedłem z założenia że jak już tera wszystko rozbebeszone to rzeczy które się z używają i jest do nich dostęp to powymieniam.
No i chciałem zamówić nowe przeguby. Znalazłem w katalogu http://katalog.fota.pl/ są dwa jeden z ilością ząbków 22 drugi 20. nie mogę się doszukać nigdzie w książkach który dokładnie miałby to być?
W katalogu intercars także są dwa różne.
PS. Nie daje konkretnego linku do foty.pl ani intercars bo wywala błąd.
PPS. Posiada może ktoś dostęp do gum trzymających wahacz na drążku reakcyjnym??
No i chciałem zamówić nowe przeguby. Znalazłem w katalogu http://katalog.fota.pl/ są dwa jeden z ilością ząbków 22 drugi 20. nie mogę się doszukać nigdzie w książkach który dokładnie miałby to być?
W katalogu intercars także są dwa różne.
PS. Nie daje konkretnego linku do foty.pl ani intercars bo wywala błąd.
PPS. Posiada może ktoś dostęp do gum trzymających wahacz na drążku reakcyjnym??
-
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 111
- Rejestracja: środa 07 kwie 2010, 15:29
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
rozebralem dzisiaj przekładnie kierowniczą. Generalnie nie pierdzielilem sie i rozebralem całą. Została oczyszzona i pomalowana i tu moje pytanie: jak będę ją składał juz na cacy to jakiego oleju i ile powinno byc w srodku?? Moze to byc zwyklly olej?? czy musi byc to olej przekładniowy albo cos specjalnego????
-
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 111
- Rejestracja: środa 07 kwie 2010, 15:29
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Siemanko,
dawno nie pisałem. Przyszedł czas na kolejną aktualizacje postępów z prac. Co tu by sie rozpisywac prace powoli postępują do przodu. W chwili obecnej polakierowana została buda bez wszelkich włazów i wsadzony blok silnika ze skrzynią biegów. Niestety prace na okres zimowe zostają zawieszone gdyż wyjezdzam do pracy i dopiro na wiosne zostaną wznowione.
Fotki z prac:
Plany:
Plan jest wrócic i skończyc samochód do dnia 31.07.2015r,
Pierwsze za co planuje sie wziąć to silnik doprowadzic do stanu uruchomienia, wnętrze i wszystko a dopiro na końcu wszelakie włazy klapy itp.
Ale to zobaczymy co przyszłośc przyniesie.
dawno nie pisałem. Przyszedł czas na kolejną aktualizacje postępów z prac. Co tu by sie rozpisywac prace powoli postępują do przodu. W chwili obecnej polakierowana została buda bez wszelkich włazów i wsadzony blok silnika ze skrzynią biegów. Niestety prace na okres zimowe zostają zawieszone gdyż wyjezdzam do pracy i dopiro na wiosne zostaną wznowione.
Fotki z prac:
Plany:
Plan jest wrócic i skończyc samochód do dnia 31.07.2015r,
Pierwsze za co planuje sie wziąć to silnik doprowadzic do stanu uruchomienia, wnętrze i wszystko a dopiro na końcu wszelakie włazy klapy itp.
Ale to zobaczymy co przyszłośc przyniesie.
- internet
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 377
- Rejestracja: wtorek 09 paź 2007, 01:37
- Lokalizacja: luzino / Lisewo
- Kontakt:
To czekamy na powrót.
ps. ładny kolor.
ps. ładny kolor.
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/
-
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 111
- Rejestracja: środa 07 kwie 2010, 15:29
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
No udało sie wrocic z tułaczki także trzeba brac sie ostro za robote.
Tak jak jest zaplanowane pierwse co silnik. Plan jest jako ze silnik przed wyjeciem chodzil bez wiekszych mankamentow uruchomic go i cieszyc sie furą. Mam drugi ilnik ktory po uruchomieniu samochodu chce kompletnie rozebrac i wyremontowac na tip top z malowaniem bloku itp.
Jako ze samochod musi byc gotowy na 31.07 praca bedzie teraz postepowac ze zdwojona sila. Tesciu u siebie zajmie sie lakierowaniem i przygotowywaniem drzwi masek itp. A ja w tym czasie skladaniem reszty.
Wstawiam zdjecia z przed kilku dni po zakupie nowych opon. Prezentem niespodziankiem podczas mojej nieobecnosci felgi zostaly wypiaskowane i polakierowane co widac na fotach. Opony to Debica Nawigator 2 155/70 z tego co wynalazlem na swoich poprzednich to dwie z nich to byly 135 a dwie 145.
narazie tyle postaram sie systematycznie dodawac info co sie dzieje.
Dzisiaj nastąpił przełomowy moment mianowicie silnik przemówił. I jak to zazwyczaj bywa rozwiązanie jednego problemu zrodziło kilka kolejnych mianowicie brak ciśnienia oleju. Sprawdzony został czujnik i inne pierdoły no i została do sprawdzenia pompa. Z tego co pamiętam poprzedni właściciel kiedy zakładał mi mój silnik i nowy filtr oleju miał to samo i jak zamienił filtr na stary to poszło. I teraz zastanawiam się czy filtr jest jakiś bardziej wymagający czy właśnie wina jest na pompie a filtr który on założył bym przeorany że nie filtrował i nie wywierał oporu na pompie i jakoś to kulało mniej lub bardziej.
Tu pytanie jak chce ściągnąć misę olejową do wystarczy podeprzeć silnik usunąć poduszkę skrzyni i dojdę do tych dwóch śrub misy czy jest jakiś inny prostszy myk?
Jest jeszcze pytanie apropo pompki paliwa silnik dzisiaj odpalany był z butli trzymanej w powietrzu tłoczenie pompy paliwa skierowane było do kanistra. Po kilku próbach odpalenia i paru minutach pracy w końcu pojawiło się paliwo na ssaniu i tłoczeniu ale po przełączeniu przewodu tłoczenia pompki na gaźnik okazało się że nie ma ona siły podać paliwo na gaźnik. Jest tez tak ze paliwo wraca przez pompkę z powrotem. Może być tak dlatego że w zbiorniku jest około 6 litrów tylko czy nie powinno mieć to wpływu??
[ Dodano: 2015-07-05, 12:32 ]
Od czego ewentualnie podejdzie pompa oleju?
Tak jak jest zaplanowane pierwse co silnik. Plan jest jako ze silnik przed wyjeciem chodzil bez wiekszych mankamentow uruchomic go i cieszyc sie furą. Mam drugi ilnik ktory po uruchomieniu samochodu chce kompletnie rozebrac i wyremontowac na tip top z malowaniem bloku itp.
Jako ze samochod musi byc gotowy na 31.07 praca bedzie teraz postepowac ze zdwojona sila. Tesciu u siebie zajmie sie lakierowaniem i przygotowywaniem drzwi masek itp. A ja w tym czasie skladaniem reszty.
Wstawiam zdjecia z przed kilku dni po zakupie nowych opon. Prezentem niespodziankiem podczas mojej nieobecnosci felgi zostaly wypiaskowane i polakierowane co widac na fotach. Opony to Debica Nawigator 2 155/70 z tego co wynalazlem na swoich poprzednich to dwie z nich to byly 135 a dwie 145.
narazie tyle postaram sie systematycznie dodawac info co sie dzieje.
Dzisiaj nastąpił przełomowy moment mianowicie silnik przemówił. I jak to zazwyczaj bywa rozwiązanie jednego problemu zrodziło kilka kolejnych mianowicie brak ciśnienia oleju. Sprawdzony został czujnik i inne pierdoły no i została do sprawdzenia pompa. Z tego co pamiętam poprzedni właściciel kiedy zakładał mi mój silnik i nowy filtr oleju miał to samo i jak zamienił filtr na stary to poszło. I teraz zastanawiam się czy filtr jest jakiś bardziej wymagający czy właśnie wina jest na pompie a filtr który on założył bym przeorany że nie filtrował i nie wywierał oporu na pompie i jakoś to kulało mniej lub bardziej.
Tu pytanie jak chce ściągnąć misę olejową do wystarczy podeprzeć silnik usunąć poduszkę skrzyni i dojdę do tych dwóch śrub misy czy jest jakiś inny prostszy myk?
Jest jeszcze pytanie apropo pompki paliwa silnik dzisiaj odpalany był z butli trzymanej w powietrzu tłoczenie pompy paliwa skierowane było do kanistra. Po kilku próbach odpalenia i paru minutach pracy w końcu pojawiło się paliwo na ssaniu i tłoczeniu ale po przełączeniu przewodu tłoczenia pompki na gaźnik okazało się że nie ma ona siły podać paliwo na gaźnik. Jest tez tak ze paliwo wraca przez pompkę z powrotem. Może być tak dlatego że w zbiorniku jest około 6 litrów tylko czy nie powinno mieć to wpływu??
[ Dodano: 2015-07-05, 12:32 ]
Od czego ewentualnie podejdzie pompa oleju?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości