Elektroniczny aparat zapłonowy
Elektroniczny aparat zapłonowy
Mam pytanie jaki będzie najlepszy elektroniczny aparat zapłonowy do Zastavki (od ktorego auta podpasuje)? I czy rzeczywiście dużo to zmienia w użytkowaniu? Myślę tutaj przede wszystkim o niższym spalaniu, równiejszej pracy silnika, dynamikę..
I macie jakiś sposób na obniżenie spalania w waszych Zastavach?
I macie jakiś sposób na obniżenie spalania w waszych Zastavach?
od Zastavy Skala bez przeróbek, najlepszy sposób na obniżenie spalania to montaż gazu, niestety najlepszy sposób na wyrównoważenie pracy silnika jest jego solidny remont, połaczony z regeneracją gaźnika i aparatu zapłonowego, polecam montaż wakuometru, bo noga ma duże znaczenie, moja obecna Zastava przy ciężkiej nodze pali 13 litrów gazu przy lekkiej 9 i tu jest różnica
Ostatnio zmieniony 28 mar 2014, 19:19 przez Marcelek, łącznie zmieniany 1 raz.
Zastava 1100p Mediteran '81
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
- roźek
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 235
- Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
- Lokalizacja: Rożkownia
- Kontakt:
przy wysokich obrotach nie gubi zapłonów, lepiej odpala, a co do spalania to pali jeszcze więcej bo borotomierz zaczyna zwiedzać 7-8 tys obr...heh
ps czesto psuje się w tych aparatach czujnik hala. Jak już to lepiej wsadzić digiplex od cc900 i mamy wtedy 2 cewki 2 biegunowe czyli wyeliminowany rozdzielacz zapłonu...
ps czesto psuje się w tych aparatach czujnik hala. Jak już to lepiej wsadzić digiplex od cc900 i mamy wtedy 2 cewki 2 biegunowe czyli wyeliminowany rozdzielacz zapłonu...
Zastava 1600 DOHC
- MARAS
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
W mojej prezentacji są fotki, ja coś takiego mam i póki co śmiga jak talala.
Cewkę mam jedną, czterobiegunową z yugo/poloneza :D
Cewkę mam jedną, czterobiegunową z yugo/poloneza :D
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
- roźek
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 235
- Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
- Lokalizacja: Rożkownia
- Kontakt:
wystarczy wycinek z książki Sam naprawiam Uno 1,5 spi albo od cc 900 na gaźniku. Kwestia zamocowania czujnika i zdobycia koła pasowego ew dorobienia - 4 zęby rozmieszczone co 90 st plus jeden 5ty dodatkowy. Jeden czujnik moduł i 2 cewki 2 biegunowe i gotowe. Jak będe miał chwilę coś tu wkleję.
Zastava 1600 DOHC
- MARAS
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Ja mam u siebie jedną cewkę 4-biegunową. Jak ktoś jest ciekawy jak to wygląda zapraszam to obadania moich fotek ;) Tak jak rożek pisze. Podstawa pod czujnik z uno 1.5 i koło pasowe, reszta z cc 900.
Cewki z sieny/cc/sc/punto lub jedna 4-biegunowa np. z poloneza. Ja mam z yugo
Z tym, że trzeba zmienić kolejność fajek na cewce. Czujnik położenia wału w cc jest przestawiony o 90* w porównaniu do cc.
Cewki z sieny/cc/sc/punto lub jedna 4-biegunowa np. z poloneza. Ja mam z yugo
Z tym, że trzeba zmienić kolejność fajek na cewce. Czujnik położenia wału w cc jest przestawiony o 90* w porównaniu do cc.
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
ja też latam na digiplexie z cc900 w silniku 1,5 generalnie bajka tylko odcinka przy 6000obr mnie boli mam zwymiarowane koło pasowe z wypustami pod czujnik, jak by był ktoś poważnie zainteresowany.
obecnie: żółta 1100p "77
było: granatowa 1100p "81 ; koralowa 1100p "77
to nie samochód - to styl życia
było: granatowa 1100p "81 ; koralowa 1100p "77
to nie samochód - to styl życia
- MARAS
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Czujnik położenia wału jest w uno w innym miejscu niż w CC dlatego też trochę inaczej to wypada. Podstawka pod czujnik z cc raczej nie podejdzie.
A Bartek jak nie chcesz mieć odcinki to podmień moduł. Ja mam Digiplexa MED 447A bodajże i odcinkę ma na 6200. Ponoć niektóre nie mają, a bez mapsensora pasują Rożek niech się wypowie
A Bartek jak nie chcesz mieć odcinki to podmień moduł. Ja mam Digiplexa MED 447A bodajże i odcinkę ma na 6200. Ponoć niektóre nie mają, a bez mapsensora pasują Rożek niech się wypowie
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!
- roźek
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 235
- Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
- Lokalizacja: Rożkownia
- Kontakt:
445A od Lancia Thema miał mapsensor i odcinka wyżej... a co do koła pasowego od cieniasa to ząbki są po zewnętrznej więc czujnik nie złapie wieńca chyba że wyrzeźbi się mocowanie czujnika.
[ Dodano: 2014-04-23, 21:57 ]
ps te 5 ząbków do zapłonu występowały też w uno 1,5 na kole zamachowym od tyłu i czujnik gdzieś tam od tyłu nad półośką.... może tam łatwiej byłoby to wszystko pomocować
[ Dodano: 2014-04-23, 21:57 ]
ps te 5 ząbków do zapłonu występowały też w uno 1,5 na kole zamachowym od tyłu i czujnik gdzieś tam od tyłu nad półośką.... może tam łatwiej byłoby to wszystko pomocować
Zastava 1600 DOHC
Panowie, ja postanowiłem też pozbyć się platynek w swoim aucie, kupiłem aparat zapłonowy od fiata Tipo.
Obecnie posiadam silnik 1.3 z gaźnikiem DMTR od fiata coupe. Niestety nie działa to jak należy, auto na wolnych pracuje owszem ok, ale jakakolwiek jazda przy głębszym wciśnięciu pedału gazu kończy się prychaniem, kichaniem, strzelaniem w gaźnik etc.
Wymieniłem niemalże wszystko co mogłem jest nowe:
- palec rozdzielacza
- kopułka
- sprężynki na ciężarkach
- cewka od poloneza elektronika
Próbowałem też podłączyć podciśnienie pod gaźnik DMTR lub dolot (w miejsce serwo hamulcowe), lecz ciśnienie jest tak duże, że nawet na wolnych przestawia mi zapłon, nie mówiąc już o większych obrotach.
Skończyły mi sie już pomysły co jest źle, może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem?
Obecnie posiadam silnik 1.3 z gaźnikiem DMTR od fiata coupe. Niestety nie działa to jak należy, auto na wolnych pracuje owszem ok, ale jakakolwiek jazda przy głębszym wciśnięciu pedału gazu kończy się prychaniem, kichaniem, strzelaniem w gaźnik etc.
Wymieniłem niemalże wszystko co mogłem jest nowe:
- palec rozdzielacza
- kopułka
- sprężynki na ciężarkach
- cewka od poloneza elektronika
Próbowałem też podłączyć podciśnienie pod gaźnik DMTR lub dolot (w miejsce serwo hamulcowe), lecz ciśnienie jest tak duże, że nawet na wolnych przestawia mi zapłon, nie mówiąc już o większych obrotach.
Skończyły mi sie już pomysły co jest źle, może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem?
Mediteran '80
Komar '66
Komar '68
Amazon '66
Komar '66
Komar '68
Amazon '66
-
- Obiecujący użytkownik
- Posty: 92
- Rejestracja: 20 cze 2014, 00:02
- Lokalizacja: koło Łowicza
- Kontakt:
Podłącz podciśnienie i ustaw zapłon.
Największe podciśnienie masz na wolnych obrotach, im wyższe obroty tym ono mniejsze.
Przy 100% otwartej przepustnicy(WOT) podciśnienia nie będzie lub będzie ono marginalne.
Dokładnie tak działa wyprzedzenie zapłonu w aparatach zapłonowych.
Na wolnych obrotach zapłon opóźniony - wyższe obroty, podciśnienie spada i zapłon się przyspiesza.
Największe podciśnienie masz na wolnych obrotach, im wyższe obroty tym ono mniejsze.
Przy 100% otwartej przepustnicy(WOT) podciśnienia nie będzie lub będzie ono marginalne.
Dokładnie tak działa wyprzedzenie zapłonu w aparatach zapłonowych.
Na wolnych obrotach zapłon opóźniony - wyższe obroty, podciśnienie spada i zapłon się przyspiesza.
Dzieki kazikM za info :)
Problem rozwiązany, przyczyną były za silne spręzyny na ciężarkach aparatu... podcisnienie de facto nie ma znaczenia u mnie robiem testy po podłaczeniu i po odłaczeniu, nie zaobserwowałe róznicy.
Moze nie mialem gdzie sie rozpedzic i sprawdzic czy faktycznie jest ona przy pedale w podłodze, do weryfikacji wkrotce :)
Problem rozwiązany, przyczyną były za silne spręzyny na ciężarkach aparatu... podcisnienie de facto nie ma znaczenia u mnie robiem testy po podłaczeniu i po odłaczeniu, nie zaobserwowałe róznicy.
Moze nie mialem gdzie sie rozpedzic i sprawdzic czy faktycznie jest ona przy pedale w podłodze, do weryfikacji wkrotce :)
Mediteran '80
Komar '66
Komar '68
Amazon '66
Komar '66
Komar '68
Amazon '66
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości