nie równa praca silnika
nie równa praca silnika
witam!
Po remoncie silnika (panewki, Pierścienie, głowica, uszczelniacze uszczelki paski rolki itp) okazało sie że na wolnych obrotach pracuje nie równo i przerywa. Dodam że przewody świece kopułka palec sa nowe. Regulacja gaźnika pomogla tylko trochę. Zapłon dobrze ustawiony, przerywacz też. Jak doda sie mu gazu to normalnie sie wkręca. jednak przy zakładaniu paska rozrządu zauważyłem że znaki tak jakby sie nie zgadzały. Mianowicie znak na kole zębatym walka rozrządu był by przestawiony o pol ząbka. Ale mi jak nie dało rady sie ich zgrać więc uznałem że poduszka silnika na luz (lewą Prawa) i ustawiłem jak najbliżej tego znaku. Teraz pytanie czy planowanie głowicy może do tego doprowadzic? A jak nie to gdzie jeszcz szukać przyczyny takiego nie równomiernego pracowania silnika?
Po remoncie silnika (panewki, Pierścienie, głowica, uszczelniacze uszczelki paski rolki itp) okazało sie że na wolnych obrotach pracuje nie równo i przerywa. Dodam że przewody świece kopułka palec sa nowe. Regulacja gaźnika pomogla tylko trochę. Zapłon dobrze ustawiony, przerywacz też. Jak doda sie mu gazu to normalnie sie wkręca. jednak przy zakładaniu paska rozrządu zauważyłem że znaki tak jakby sie nie zgadzały. Mianowicie znak na kole zębatym walka rozrządu był by przestawiony o pol ząbka. Ale mi jak nie dało rady sie ich zgrać więc uznałem że poduszka silnika na luz (lewą Prawa) i ustawiłem jak najbliżej tego znaku. Teraz pytanie czy planowanie głowicy może do tego doprowadzic? A jak nie to gdzie jeszcz szukać przyczyny takiego nie równomiernego pracowania silnika?
głowica była dość sporo zjechana. to raczej to ale nie równa praca przez przstawienie wałka o jakiś stopień? czyli co radzisz zrobić?Marcelek pisze:oczywiście że planowanie głowicy może doprowadzić do czegoś takiego, zmienia sie wysokość głowicy czyli znaki mogą się niezgadzać ja bym poeksperymentował z rozrządem
głowica dość ostro zjechana-> zmienia się wysokość głowicy-> zmienia się odległość kół rozrządu od siebie-zmienia się ustawienie kół rozrządu względem znaków = trzeba sprawdzić przefazowanie rozrządu i odpowiednio zmodyfikować koło rozrządu by fazy wróciły na swoje miejsce
druga sprawa
głowica dość ostro zjechana-> rośnie stopień sprężania-> zwiększa się tendencja do spalania stukowego (detonacyjnego) = zalanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej np 98, oraz drobiazgowa regulacja zapłonu na lampie stroboskopowej i skorygować na słuch (wymagane duże doświadczenie)
trzecia sprawa
uszkodzony aparat zapłonowy-> sprawdzić kondensator-> sprawdzić regulator odśrodkowy-> sprawdzić przerywacz-> sprawdzić stan krzywki na aparacie = po kontroli ewentualne nieprawidłowości usunąć i porządnie ustawić zapłon na lampę stroboskopową i ewentualnie skorygować na słuch
druga sprawa
głowica dość ostro zjechana-> rośnie stopień sprężania-> zwiększa się tendencja do spalania stukowego (detonacyjnego) = zalanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej np 98, oraz drobiazgowa regulacja zapłonu na lampie stroboskopowej i skorygować na słuch (wymagane duże doświadczenie)
trzecia sprawa
uszkodzony aparat zapłonowy-> sprawdzić kondensator-> sprawdzić regulator odśrodkowy-> sprawdzić przerywacz-> sprawdzić stan krzywki na aparacie = po kontroli ewentualne nieprawidłowości usunąć i porządnie ustawić zapłon na lampę stroboskopową i ewentualnie skorygować na słuch
Zastava 1100p Mediteran '81
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
mam 2 głowice ale szkoda mi kasy która wydałem na tą: planowanie i regulacja zaworów...
uszkodzony aparat zapłonowy-> sprawdzić kondensator-> sprawdzić regulator odśrodkowy-> sprawdzić przerywacz-> sprawdzić stan krzywki na aparacie = po kontroli ewentualne nieprawidłowości usunąć i porządnie ustawić zapłon na lampę stroboskopową i ewentualnie skorygować na słuch
aparat podmieniony. kondensator podmienię jeszcze, co to za regulator? który to ?
uszkodzony aparat zapłonowy-> sprawdzić kondensator-> sprawdzić regulator odśrodkowy-> sprawdzić przerywacz-> sprawdzić stan krzywki na aparacie = po kontroli ewentualne nieprawidłowości usunąć i porządnie ustawić zapłon na lampę stroboskopową i ewentualnie skorygować na słuch
aparat podmieniony. kondensator podmienię jeszcze, co to za regulator? który to ?
Na mój gust po splanowaniu głowicy zmniejszyła ci się odległość między kołem zębatym wału korbowego a kołem zębatym wałka rozrządu co spowodowało problem z ustawieniem znaków. Efekt jest taki, że silnik nie jest dokładnie ustawiony. Ja wymieniłbym głowicę na oryginalną niesplanowaną i poddał ja renowacji i dodatkowo wymieniłbym gniazda zaworowe na utwardzone.
- internet
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 377
- Rejestracja: 09 paź 2007, 01:37
- Lokalizacja: luzino / Lisewo
- Kontakt:
To o ile zjechałeś tą głowicę? o pół centymetra? Ja już nie jedną głowicę planowałem w tym do Zastavy i nigdy nic takiego nie miało miejsca. Jeżeli to prawda że głowica jest za bardzo zeszlifowana to co za baran to robił?jkurnik pisze:Na mój gust po splanowaniu głowicy zmniejszyła ci się odległość między kołem zębatym wału korbowego a kołem zębatym wałka rozrządu
Zależy jaki masz alternator - a właściwie regulator (wewnętrzny czy zewnętrzny?)walus501 pisze:jest jakaś regulacja w regulatorze czy trzeba wymieniać?
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/
nie wiem ile ale jak jest próg komory spalania na głowicy to go juz nie ma.internet pisze:To o ile zjechałeś tą głowicę? o pół centymetra? Ja już nie jedną głowicę planowałem w tym do Zastavy i nigdy nic takiego nie miało miejsca. Jeżeli to prawda że głowica jest za bardzo zeszlifowana to co za baran to robił?
jeszcze zrobił mi to po skosem. z jednej strony więcej z drugiej strony mniej zcieta.
Stec moze słyszeliście coś o niem- kierowca rajdowy
zewnetrznyinternet pisze:Zależy jaki masz alternator - a właściwie regulator (wewnętrzny czy zewnętrzny?)
- internet
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 377
- Rejestracja: 09 paź 2007, 01:37
- Lokalizacja: luzino / Lisewo
- Kontakt:
ylko i wyłącznie za bardzo zjechana głowica. Głowicę planuje się minimalne, tylko aby ą wyrówna, ewentualnie wygładzić wrzery które mogły powstać przez lata użytkownika i do normalnej jazdy jest to najlepsze wyjście, nie trzeba żadnych grubszych uszczelek i kombinowania z rozrządem A jak Twoja jest jeszcze jest pod skosem zeszlifowana to bym sypał z reklamacją bo nie sądzę abyś coś z tym fantem zrobił. Możesz się jeszcze pokusić o zamówienie grubszej podkładki pod głowię (ponoć AJUST dorabia na zamówienie różne uszczelki, więc może grubszą do Zastavy też zrobią)walus501 pisze:nie wiem ile ale jak jest próg komory spalania na głowicy to go juz nie ma.
Z tego co pamiętam to jakąś regulację one tam miały, ale to może już być nie wystarczające - najlepiej wymień go na jakiś elektroniczny np: od poloneza albo nawet maluchazewnetrzny
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość