tuning silnika 1.1

Co można pożytecznego zrobić w Zastavie ?
walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

tuning silnika 1.1

Post autor: walus501 » 10 paź 2012, 22:06

witam. Co można zrobić w silniku Żeby był wyższy i zrywniejszy?

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » 10 paź 2012, 23:33

Można zrobić wszystko :D
Pozostaje kwestia finansowa... :mrgreen:
A ile planujesz wydać i co osiągnąć?
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 10 paź 2012, 23:35

wymienić, z pojemności 1100 masz odpowiednią moc, bez ingerencji w twardą mechanikę wymieniasz gaźnik i wydech, na początek to powinno wystarczyć a jak dalej będzie mało zmień silnik na wiekszy
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » 10 paź 2012, 23:44

No zależy co kto chce ;) Można wstawić np. 1.3 EFI z yugo... Już na wielopunkcie.
1.5 z ritmo, 1.3 czy 1.4 z UT... Można dłubać 1.1... Kwestia finansowa i podejścia do auta...
Ja mam 1.3 z yugo, wtrysk wywalony, założony 2-gardziel, kolektor 4-2-1, zapłon digiplexa, będę z czasem wstawiać jakiś sportowy wałeczek i 2 poziome gaźniory....
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

mcbazo
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 05 lip 2011, 10:16
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mcbazo » 11 paź 2012, 13:47

chcesz to mam kompletny silnik od uno turbo, na tym zocha poleci,zamiast jechać

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » 11 paź 2012, 16:20

A z ciekawości... Jaka cena i jaki silnik?
1.4 czy 1.3?
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » 11 paź 2012, 17:45

ogólnie auto ma służyć do jeżdżenia w niedzielę nad wodę i ogólnie do lanSu. Chodźi mi o takie modyfikacje które nie wymagają dużego wkładu finansowego. Nie chce zmienić silnika bo dopiero odebrałem go z remontt.

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 11 paź 2012, 17:59

załóż gaźnik weber DMTR i wydech 4-2-1
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » 11 paź 2012, 19:57

gdzie taki gaźnik dostanę i co to jest za wydech bo nic nie kojaże

Awatar użytkownika
internet
Doświadczony użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: 09 paź 2007, 01:37
Lokalizacja: luzino / Lisewo
Kontakt:

Post autor: internet » 11 paź 2012, 20:20

walus501 pisze:gdzie taki gaźnik

To ciężka i droga sprawa.
walus501 pisze:co to jest za wydech bo nic nie kojaże
Normlnie wydech w zosi idzie 4-1, czyli z 4 cylindrów niemal od razu spaliny wpadają przez kolektor do rury wydechowej. Natomiast przy 4-2-1 mamy 4 gary, potem kolektor który zaczyna się z 4 rur (po jednej na cylinder), te się potem łącza w 2 i te na końcu przechodzą dopiero w 1 która jest łączona z rurą wydechową.
To tak najprościej jak umiałem wytłumaczyć.
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)

https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » 11 paź 2012, 21:12

czyli gdzie taki gaźnik szukać?
To już rozumiem. A co ze srednica i długością przy 2? A później przy 1?

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » 11 paź 2012, 22:13

Dwurura to seria z uniacza. Gaźnik jeśli chcesz tanio to lepiej poszukaj 2gardzielowego solexa z łady... DMTRy są raczej drogie i trudno znaleźć...
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 12 paź 2012, 06:12

ale na ładzie się pierdzieli, weber dmtr występował w Fiatach 128, Ritmo, potrzebujesz gaźnik z kolektorem szukaj na allegro, lub na złomowcach, tylko ostrzegam spalanie wzrośnie w mieście i do 10l/100
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » 12 paź 2012, 19:09

Ciężko trafić, ale szukaj, no i do tego od razu zestawik naprawczy - koszt ok. 80 zł.
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

mcbazo
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 05 lip 2011, 10:16
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mcbazo » 12 paź 2012, 22:04

Mam dtmr-a,ale coś w nim szwankuja wolne obroty,poszukam jak chcesz.[/u]

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 12 paź 2012, 23:07

trzeba ośke przepustnicy zregenerować
Zastava 1600 DOHC

budzik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 01 paź 2012, 15:10
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: budzik » 05 mar 2013, 11:32

Mam pytanie co do wydechu.
Kolektor 4-2-1 pasuje tylko z UNO 1.1 czy z innych silników też :?:
Usunięcie środkowego tłunika mocno zwiększy głosność,warto wogóle to robić :?:
Muszę wymienić srodkowy i tylny, a nie wiem w co pójść :-|

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 05 mar 2013, 22:54

pasuje od 1.4 / 1.5 itp co do tłumików to najlepiej jedzie na serii bez żadnych kombinacji.
Zastava 1600 DOHC

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » 07 mar 2013, 20:52

No będzie chodziła głośno, w porównaniu do dobrze poskładanego wydechu jakieś 3x, osobiście już to przerabiałem. Kwestia gustu. Od tipo też pasuje. A 2 rurka z uno jakieś 80 zł, tylko trzeba spawać.
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

budzik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 01 paź 2012, 15:10
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: budzik » 07 mar 2013, 23:55

Już po temacie,musiałem na szybko coś ogarnąć i wsadziłem oryginalny tylny a środkowy jednak zostawiłem :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość