Zastava 1100 - układ chłodzenia + odpowietrzanie
: 15 mar 2016, 17:57
Cześć wszystkim;)
Jak już się część z Was domyśla "grubszy" remont ruszył z stąd te pytania z serii "1001 pytań do". Dzisiaj kolejna odsłona dotycząca układu chłodzenia
Mianowicie wertując literaturę przed podjęciem jakiś działań w tym temacie natknąłem się na pewne nieścisłości i niedomówienia (książki - Jeżdżę samochodem Zastava 1100p (JSZ) i Instrukcja naprawy samochodu (INS)).
Mianowicie w INS jest napisane że aby zlać wodę z układu chłodzenia należy spuścić ją z chłodnicy (korkiem spustowym dla jasności) , natomiast w JSZ jest napisane że należy go spuścić z chłodnicy i z bloku silnika odkręcając korki.
Pytania
1) Gdzie w bloku jest korek do spuszczenia płynu chłodzącego i czy ogólnie taki istnieje :)
2) Jeżeli jedyny korek to ten w chłodnicy to jak spuścić cały płyn? po odkręceniu go zlało mi się możne 2L a teoretycznie do układu wchodzi 6.5L
3) Jak prawidłowo zalać i odpowietrzyć układ chłodzenia
Na dzisiaj to tyle i czekajcie do następnego odcinka
Pozdrawiam
Piotr
Jak już się część z Was domyśla "grubszy" remont ruszył z stąd te pytania z serii "1001 pytań do". Dzisiaj kolejna odsłona dotycząca układu chłodzenia
Mianowicie wertując literaturę przed podjęciem jakiś działań w tym temacie natknąłem się na pewne nieścisłości i niedomówienia (książki - Jeżdżę samochodem Zastava 1100p (JSZ) i Instrukcja naprawy samochodu (INS)).
Mianowicie w INS jest napisane że aby zlać wodę z układu chłodzenia należy spuścić ją z chłodnicy (korkiem spustowym dla jasności) , natomiast w JSZ jest napisane że należy go spuścić z chłodnicy i z bloku silnika odkręcając korki.
Pytania
1) Gdzie w bloku jest korek do spuszczenia płynu chłodzącego i czy ogólnie taki istnieje :)
2) Jeżeli jedyny korek to ten w chłodnicy to jak spuścić cały płyn? po odkręceniu go zlało mi się możne 2L a teoretycznie do układu wchodzi 6.5L
3) Jak prawidłowo zalać i odpowietrzyć układ chłodzenia
Na dzisiaj to tyle i czekajcie do następnego odcinka
Pozdrawiam
Piotr