Schematy elektryczne a instalacja.
: 16 cze 2015, 17:42
Zabrałem się dzisiaj fest za kable. Drogą dedukcji, eliminacji oraz swoich zdolności elektrycznych za pomocą schematu doszedłem do tego jak podłączyć lampy cewki przerywacze itp itp.
Problem pojawił się (generalnie na samym początku ale potem został pominięty) przy ogarnianiu podłączenia wentylatora i przekaźnika chłodnicy.
Według schematu (jadę teraz z pamięci to coś mogę pominąć)
Wentylator chłodnicy załącza się gdy zwora przekaźnika zostanei przyciągnięta przez elektro magnes przekaźnika. Elektromagnes dostaje sygnał z termostatu (umieszczony na dole chłodnicy?) (temperatura przekroczy ileś tam) Tak chyba jest?
Czy to jest przekaźnik wentylatora??
[/url]
Problem pojawia się w momencie gdy demontowałem nie pozaznaczałem kabli a niestety rzeczywista instalacja różni się kolorami od tego co jest na schemacie oczywiście zakładając że to co widać na zdjęciu to faktycznie ten przekaźnik wentylatora. Jeśli coś to pomoże to od zawsze był obok nagrzewnicy.
po uporządkowaniu wszystkich kabli pozostał mi tylko jeden którego jeszcze nie odkryłem. Po próbie przedzwonienia wygląda na to że obwód zamyka mi się gdzieś do masy bo miernik pika jak przytykam do masy (pika też przy innych nie związanych z tym przewodach)
tak wygląda wentylator. Jest to ten sam który został zdjęty z tego samochodu.
Według schematu kabel niebieski wentylatora chłodnicy powinien być połączony bezpośrednio z przekaźnikiem wentylatora. Mam zdjęcia jakiejś innej zastawy i tam wiem że przekaźnik jest w miejscu pod akumulatorem. Tu jednak nie pamiętam żeby coś takiego było i że to demontowałem. Może być że to co jest na zdjęciu to coś innego a ktoś wcześniej poprzerabiał instalacje?
Podłączenie przewody niebieskiego od wentylatora do termostatu w chłodnicy oraz doprowadzenie kabla bezpośrednio od zacisku + na akumulatorze teoretycznie powinno rozwiązać sprawę jednak domyślam się że po to przekaźnik aby termostat nie przenosił za dużych prądów bo szlak go trafi.
Może ktoś wrzucił by zdjęcia jak to rozwiązane jest w innych samochodach to naprowadziło by mnie to co dalej.
Problem pojawił się (generalnie na samym początku ale potem został pominięty) przy ogarnianiu podłączenia wentylatora i przekaźnika chłodnicy.
Według schematu (jadę teraz z pamięci to coś mogę pominąć)
Wentylator chłodnicy załącza się gdy zwora przekaźnika zostanei przyciągnięta przez elektro magnes przekaźnika. Elektromagnes dostaje sygnał z termostatu (umieszczony na dole chłodnicy?) (temperatura przekroczy ileś tam) Tak chyba jest?
Czy to jest przekaźnik wentylatora??
[/url]
Problem pojawia się w momencie gdy demontowałem nie pozaznaczałem kabli a niestety rzeczywista instalacja różni się kolorami od tego co jest na schemacie oczywiście zakładając że to co widać na zdjęciu to faktycznie ten przekaźnik wentylatora. Jeśli coś to pomoże to od zawsze był obok nagrzewnicy.
po uporządkowaniu wszystkich kabli pozostał mi tylko jeden którego jeszcze nie odkryłem. Po próbie przedzwonienia wygląda na to że obwód zamyka mi się gdzieś do masy bo miernik pika jak przytykam do masy (pika też przy innych nie związanych z tym przewodach)
tak wygląda wentylator. Jest to ten sam który został zdjęty z tego samochodu.
Według schematu kabel niebieski wentylatora chłodnicy powinien być połączony bezpośrednio z przekaźnikiem wentylatora. Mam zdjęcia jakiejś innej zastawy i tam wiem że przekaźnik jest w miejscu pod akumulatorem. Tu jednak nie pamiętam żeby coś takiego było i że to demontowałem. Może być że to co jest na zdjęciu to coś innego a ktoś wcześniej poprzerabiał instalacje?
Podłączenie przewody niebieskiego od wentylatora do termostatu w chłodnicy oraz doprowadzenie kabla bezpośrednio od zacisku + na akumulatorze teoretycznie powinno rozwiązać sprawę jednak domyślam się że po to przekaźnik aby termostat nie przenosił za dużych prądów bo szlak go trafi.
Może ktoś wrzucił by zdjęcia jak to rozwiązane jest w innych samochodach to naprowadziło by mnie to co dalej.