Strona 1 z 1

Falowanie obrotów 1.1 EFI i drążki kierownicze

: 15 cze 2014, 22:04
autor: Skandal
Witam, od kupna w moim yugo falują obroty, oczywiście ten problem objawia się tylko na "wolnych". Silnik 1100 na wielopunkcie. Drugie pytanie tyczy się drążków kierowniczych, chciałbym spytać, czy te będą pasować

http://allegro.pl/fiat-126-127-seat-zas ... 51089.html

http://allegro.pl/koncowka-drazka-fiat- ... 55646.html

Z góry dziękuję za pomoc :-)

: 19 cze 2014, 23:26
autor: internet
Z tego co jest napisane w ogłoszeniu to drążki powinny pasować. Co od końcówek to jak założysz te drążki to też powinno spasować.
Obroty mogą Ci falowac z powodu zabrudzonego albo uszkodzonego silniczka krokowego.

: 22 cze 2014, 17:19
autor: Skandal
Wielkie dzięki :-D Pojawił się kolejny problem, po wyczyszczeniu silniczka obroty całkiem przestały falować, lecz wolne obroty trzymają się w granicach 1100. Da się je jakoś wyregulować czy to już amen silniczka krokowego?

: 22 cze 2014, 17:42
autor: internet
Jak masz wielopunktowy wtrysk to za wolne obroty odpowiedzialny jest komp i właśnie silniczek krokowy, ale nie znam budowy układu zasilania w yugo więc szczegółami nie pomogę. Ale w tych urządzeniach szukaj przyczyny. Możesz też sprawdzić czy sonda lambda nie jest zaświniona. A także czy czujnik temp. nie jest uszkodzony.

: 22 cze 2014, 23:31
autor: Gość
Okej, jak najlepiej wyczyścić sondę? Musze przyznać, że jest strasznie okopcona. I gdzie znajdę czujnik temperatury? Btw, oznaczenia na sondzie wskazują na vw/audi, zbyt wysokie obrotowy miga być tego przyczyną?

: 22 cze 2014, 23:33
autor: Skandal
Przepraszam, zapomniałem się zalogować :oops:

: 26 cze 2014, 20:43
autor: internet
Gość pisze:I gdzie znajdę czujnik temperatury?
powinieneś mieć dwa, jeden w Zastavie jest w głowicy, ale gdzie w Yugo jest ten od kompa to tego nie wiem.
Gość pisze: jak najlepiej wyczyścić sondę? Musze przyznać, że jest strasznie okopcona
ja miałem w jednym aucie zawaloną kawałkiem nagaru. Możesz spróbować wymyć ją w PB.

: 26 cze 2014, 22:31
autor: roźek
a nie zaciąga lewego powietrza jakimiś wężykami... zobacz czy odma nie kopci i pluje olejem

: 27 cze 2014, 11:58
autor: Skandal
internet, dzięki, sonda niby czyści się samoczynnie przy temp. 600-700 stopni, grzałem ją godzinę opalarką, ale nie wiem jaką ostatecznie temperaturę może z siebie wykrztusić. Znalazłem regulowanie wolnych obrotów
Obrazek

Silniczek skłąda się z 2 części, stałej (ta z 2 wężami) i ruchomej (przez jej obrót zmieniają się oborty na biegu jałowym), która jest uchwycona gumą, jednak nie mogę tym złapać dobrych obrotów, albo za wysoko, albo za nisko, a jak jest okej to znów skacze po obrotach.

roźek, odma jest okej, nie kopci, nie pluje, na zdjęciu zaznaczyłem "x" wężyk, który jest już dość zgremniały, w najbliższym czasie go wymienię i dam znać czy się poprawiło :-)

: 27 cze 2014, 12:54
autor: Marcelek
w moim po wymianie tego wężyka się uspokoiło

: 29 lip 2014, 02:54
autor: Skandal
Pojechałem do Polmozbytu, dobrali mi podobny z poloneza, przyciąłem go, by długość odpowiadała oryginałowi i również się uspokoiło, dzięki za pomoc :-D