Strona 1 z 2

Zdjęcia oraz fotki Zastavek i Fiatów 128

: 12 lis 2012, 23:28
autor: BG
Savio, Francis Lombardi, Moretti - to są włoskie marki karosujace, a to ich twórcze rozwiniecie 128
http://fiat128.e.pl/fiat128savio.htm

Moretti sedan i coupe
http://fiat128.e.pl/fiat128moretti.htm

a tutaj co nasi inżynierowie zrobili z rozbitej Zastavy - Polski Fiat 1100 Coupe
http://fiat128.e.pl/fiat128polskifiat1100.htm
http://automobilista.boo.pl/viewtopic.php?t=2136

Re: nieznane odmiany Fiat 128

: 13 lis 2012, 19:21
autor: Marcelek
BG pisze:
a tutaj co nasi inżynierowie zrobili z rozbitej Zastavy - Polski Fiat 1100 Coupe
http://fiat128.e.pl/fiat128polskifiat1100.htm
http://automobilista.boo.pl/viewtopic.php?t=2136
i błąd bo nie z Zastavy a z Fiata 128 Rally, polecam obfity artykuł w Automobiliście

Re: nieznane odmiany Fiat 128

: 19 lis 2012, 09:04
autor: BG
Marcelek pisze:
BG pisze:
a tutaj co nasi inżynierowie zrobili z rozbitej Zastavy - Polski Fiat 1100 Coupe
http://fiat128.e.pl/fiat128polskifiat1100.htm
http://automobilista.boo.pl/viewtopic.php?t=2136
i błąd bo nie z Zastavy a z Fiata 128 Rally, polecam obfity artykuł w Automobiliście
Celowo podałem link do forum Automobilisty bowiem na jej łamach była toczona dyskusja co i jak było w tym aucie. Okazuje się że opis samochodu z roku 1975 r. nijak się miał do rzeczywistości... prędzej uwieżę w rozbitą Zastavę niż 128 Rally

http://fiat128.e.pl/128%20prototypy/pf1100.jpg

http://automobilista.boo.pl/viewtopic.php?t=2136

: 19 lis 2012, 21:24
autor: Marcelek
ja raczej wierzę w historię o Rally, OBRSO dysponował trzema 128 Rally

: 19 lis 2012, 21:39
autor: JurekC
No... :shock: dyskusja bardzo ciekawa, ale w argumentach to chyba remis. Po tylu latach i przy braku dokładniejszych zdjęć to argumenty obu stron trudne do udowodnienia. W takich przypadkach zwykle zwycięża wersja częściej publikowana :-( .
Gratuluję podjęcia rękawicy i twardej obrony własnych racji.
Ten nasz BG to chyba ten sam co tamten BG? ;-)

: 20 lis 2012, 21:07
autor: BG
jurcie pisze:No... :shock: dyskusja bardzo ciekawa, ale w argumentach to chyba remis. Po tylu latach i przy braku dokładniejszych zdjęć to argumenty obu stron trudne do udowodnienia. W takich przypadkach zwykle zwycięża wersja częściej publikowana :-( .
Gratuluję podjęcia rękawicy i twardej obrony własnych racji.
Ten nasz BG to chyba ten sam co tamten BG? ;-)
Tak Jurku to ja w tej samej osobie :)

Innocenti Koral (Yugo na rynek włoski)

: 15 gru 2012, 21:16
autor: BG
Na początku lat 90-tych YUGO we włoszech było sprzedawane pod marką Innocenti, tutaj perełka cabrio za bagatela 7500 Eur :shock:
http://www.subito.it/auto/innocenti-kor ... 263449.htm

: 26 gru 2012, 11:08
autor: internet
Yugo Cabrio jak zawsze ciekawe, ale cena jak dla mnie trochę abstrakcyjna nawet jak na Włochy.

Ładne zdjęcia Zastavy Confort z nad Adriatyku

: 31 gru 2012, 14:04
autor: BG
Znalazłem taki album ze zdjęciami ładnej Zastavy 101 Confort chyba nad brzegiem Adriatyku - jedna z takich Zastav jest w Polsce (import prywatyny) aczkolwiek jest to wersja Special 1.3 Panów Stanisława Postawki i Andrzej Postawka - którzy w I Rajdzie Historycznym zajeli nią 2 miejsce w generalce :) niestety nie mam informacji w jaki sposób stali się jej posiadaczami.

link do albumu Zastava Confort
http://starodobnik.net/portal/album.php ... ntid=20153

Zastava panów Postawka
https://lh3.googleusercontent.com/-lrIi ... 846%29.jpg

: 03 sty 2013, 10:16
autor: internet
Zdjęcia bardzo ładne bo Zosia w bardzo fajnym stanie:)

Najstarsze istniejące Zastavy 1100 ?

: 29 sty 2013, 11:06
autor: BG
Natknąłem się na coś takiego czyżby najstarsze zachowane Zastavy 1100 w jakimś po fabrycznych magazynach w Kragujevac? prototypy z 1969-1970 i rajdówka z 1973 r.
http://www.oldtajmeri.rs/phpbb3/viewtop ... =22&t=1298

zwróccie uwagę na czerwony dywan i czerwone nadkola z materiału w bagażniku. Szkoda że nie widać siłowników klapy, bowiem Zastavy do 1975 r. nie miały teleskopów gazowych tylko składene zawiasy - i po tym można by było stwierdzić że są sprzed 1975 r.....

: 30 sty 2013, 01:57
autor: internet
BG pisze: zwróccie uwagę na czerwony dywan i czerwone nadkola z materiału w bagażniku
ale zaślepki amorków też ma - tylko mają inny kształt.

: 30 sty 2013, 18:32
autor: Marcelek
w czerwonym prototypie lampy tylne mają inny nieco kształt

: 30 sty 2013, 19:50
autor: BG
Tutaj przez przypadek znalazłem zdjęcia na tym forum z "autami prawie fabycznymi"
http://www.osttimer.de/zastava_1100.htm 15 tyś przebiegu
http://www.osttimer.de/Zastava_1100_1.htm 92 tyś przebiegu

: 30 sty 2013, 21:36
autor: JurekC
BG pisze:Szkoda że nie widać siłowników klapy, bowiem Zastavy do 1975 r. nie miały teleskopów gazowych tylko składene zawiasy - i po tym można by było stwierdzić że są sprzed 1975 r.....
te siłowniki dobrze widać tutaj
http://i592.photobucket.com/albums/tt10 ... 14vngh.jpg

: 01 lut 2013, 08:09
autor: internet
jurcie pisze:te siłowniki dobrze widać tutaj
BG raczej ubolewał nad tym konkretnym przypadkiem, bo przypuszczam że wie jak te siłowniki wyglądały.

: 01 lut 2013, 18:00
autor: JurekC
internet pisze:
jurcie pisze:te siłowniki dobrze widać tutaj
BG raczej ubolewał nad tym konkretnym przypadkiem, bo przypuszczam że wie jak te siłowniki wyglądały.
Mnie się wydaje, że informował nas o takiej ciekawostce, ale ich nie zauważył na zdjęciach.

: 01 lut 2013, 18:37
autor: internet
jurcie pisze:Mnie się wydaje, że informował nas o takiej ciekawostce, ale ich nie zauważył na zdjęciach.
_________________
Mniejsze z tym :)
Nurtuje mnie raczej inna kwestia czy w Polsce był takowe Zastavy z tymi składanymi siłownikami, bo ja nigdy nie miałem okazji na własne oczy ich zobaczyć.

: 01 lut 2013, 21:02
autor: BG
internet pisze:
jurcie pisze:Mnie się wydaje, że informował nas o takiej ciekawostce, ale ich nie zauważył na zdjęciach.
_________________
Mniejsze z tym :)
Nurtuje mnie raczej inna kwestia czy w Polsce był takowe Zastavy z tymi składanymi siłownikami, bo ja nigdy nie miałem okazji na własne oczy ich zobaczyć.
Szczerze powiem nigdy nie widziałem w Zastavie tych składanych ramion. Raz w życiu od początku jak mam auto prawie od nowości widziałem Zastavę starszą od mojej i na pewno był to starszy egzemplarz o parę miesięcy od mojego i wszystko wskazywało, że to był egzemplarz z 1975 r. Co odróżniało ją od mojej z 1976 r. - to 1. kielichy McPherson w Zastavach są trójkątne otwory w tej były podłużne jak w Fiacie 128. Ponadto Zastava miała klapkę wlewu paliwa bez zamka na dziubek. Niestety nie wiem czy miała teleskopy gazowe czy składane ramiona, po za tym już była widać zmęczona życiem...

Prawdopodobnie to jest ta Zastava, nie jestem pewny bowiem jak ją widziałem ok 5 lat temu to ją widziałem kilka razy przez ok. 2 lata póżniej "znikneła" - podejrzewam że zakończyła żywot na szrocie.
http://img853.imageshack.us/img853/3653/163uy.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/5687/162yz.jpg

Chociaż z tymi kielichami McPherson i otworami to czasami są ciekawe historie, Tutaj w Krakowie poznałem gościa jaki z prawdziwego zdarzania profesjonalnie robi replike 128 rally, kupił sedana 2d z 1972 r. blachy sprawdził z europy do projektu, sprowadził tylny pas od rally z grecji, drzwi 2d z niemiec ... . Auto widziałem już po lakierze (karoserie na kołach). Co mnie zaintersowało to jeden boczek miał trójkatny otwór, a drugi podłużny (prawdopdobnie któryś był wymieniany po wypadku... i chyba od Zastavy ktoś wprawił do 128), właściel tez nad tym się zastanwiał ale nic nie wiedział o historii poprzedniego właścila czy coś było wymieniane...

: 02 lut 2013, 08:06
autor: internet
Dzisiaj dnia po takim okresie ciężko nam jest dojść całej prawdy, ja jak do tąd najstarszą to widziałem z 1976 roku, więc już po modernizacji. Ale ciekawe czy jeszcze się jakaś starsza zachowała w naszym pięknym kraju?