Strona 1 z 2
nie równa praca silnika
: 08 gru 2012, 15:18
autor: walus501
witam!
Po remoncie silnika (panewki, Pierścienie, głowica, uszczelniacze uszczelki paski rolki itp) okazało sie że na wolnych obrotach pracuje nie równo i przerywa. Dodam że przewody świece kopułka palec sa nowe. Regulacja gaźnika pomogla tylko trochę. Zapłon dobrze ustawiony, przerywacz też. Jak doda sie mu gazu to normalnie sie wkręca. jednak przy zakładaniu paska rozrządu zauważyłem że znaki tak jakby sie nie zgadzały. Mianowicie znak na kole zębatym walka rozrządu był by przestawiony o pol ząbka. Ale mi jak nie dało rady sie ich zgrać więc uznałem że poduszka silnika na luz (lewą Prawa) i ustawiłem jak najbliżej tego znaku. Teraz pytanie czy planowanie głowicy może do tego doprowadzic? A jak nie to gdzie jeszcz szukać przyczyny takiego nie równomiernego pracowania silnika?
: 08 gru 2012, 20:59
autor: Marcelek
oczywiście że planowanie głowicy może doprowadzić do czegoś takiego, zmienia sie wysokość głowicy czyli znaki mogą się niezgadzać ja bym poeksperymentował z rozrządem
: 08 gru 2012, 21:05
autor: walus501
Marcelek pisze:oczywiście że planowanie głowicy może doprowadzić do czegoś takiego, zmienia sie wysokość głowicy czyli znaki mogą się niezgadzać ja bym poeksperymentował z rozrządem
głowica była dość sporo zjechana. to raczej to ale nie równa praca przez przstawienie wałka o jakiś stopień? czyli co radzisz zrobić?
: 09 gru 2012, 09:37
autor: Marcelek
głowica dość ostro zjechana-> zmienia się wysokość głowicy-> zmienia się odległość kół rozrządu od siebie-zmienia się ustawienie kół rozrządu względem znaków = trzeba sprawdzić przefazowanie rozrządu i odpowiednio zmodyfikować koło rozrządu by fazy wróciły na swoje miejsce
druga sprawa
głowica dość ostro zjechana-> rośnie stopień sprężania-> zwiększa się tendencja do spalania stukowego (detonacyjnego) = zalanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej np 98, oraz drobiazgowa regulacja zapłonu na lampie stroboskopowej i skorygować na słuch (wymagane duże doświadczenie)
trzecia sprawa
uszkodzony aparat zapłonowy-> sprawdzić kondensator-> sprawdzić regulator odśrodkowy-> sprawdzić przerywacz-> sprawdzić stan krzywki na aparacie = po kontroli ewentualne nieprawidłowości usunąć i porządnie ustawić zapłon na lampę stroboskopową i ewentualnie skorygować na słuch
: 09 gru 2012, 21:44
autor: walus501
mam 2 głowice ale szkoda mi kasy która wydałem na tą: planowanie i regulacja zaworów...
uszkodzony aparat zapłonowy-> sprawdzić kondensator-> sprawdzić regulator odśrodkowy-> sprawdzić przerywacz-> sprawdzić stan krzywki na aparacie = po kontroli ewentualne nieprawidłowości usunąć i porządnie ustawić zapłon na lampę stroboskopową i ewentualnie skorygować na słuch
aparat podmieniony. kondensator podmienię jeszcze, co to za regulator? który to ?
: 10 gru 2012, 17:23
autor: Marcelek
masz w środku w aparacie takie dwa cięzarki ze spręzynkami
: 10 gru 2012, 18:34
autor: walus501
czyli cały przerywacz muszę odkręcić?
i przeczyścić styki czy co?
bo zauważyłem ze za ciapane olejem tam mam
[ Dodano: 2012-12-10, 18:35 ]
a czy pasek o jeden ząbek mniejszy pasował by?
bo ja mam 116 zebów a znalazłem 115
: 11 gru 2012, 16:29
autor: roźek
a sama ośka aparatu nie ma luzu poprzecznego?
: 12 gru 2012, 10:18
autor: JurekC
walus501 pisze:bo zauważyłem ze za ciapane olejem tam mam
To może być jedną z przyczyn. Aparat zapłonowy w środku powinien być suchy. Jak jest zbyt dużo oleju na filcu to go rozchlapuje i styki nie kontaktują. Filc ośki aparatu powinien mieć dosłownie tylko jedną kroplę oleju.
: 12 gru 2012, 17:30
autor: Marcelek
że nie wspomne że krzywkę też trzeba smarować :)
: 12 gru 2012, 22:09
autor: roźek
może sama krzywka jest starta - mam pewny sprawny aparat jakbyś chciał
: 16 gru 2012, 11:21
autor: walus501
mam 2 silniki takze zadnich częsci nie potrzebuje:)
a czy nierówna praca może być spowodowana ładowanie m na poziomie 16V?
styki czyste krzywki dobre...
: 16 gru 2012, 17:08
autor: Marcelek
nie
: 17 gru 2012, 12:56
autor: jkurnik
Na mój gust po splanowaniu głowicy zmniejszyła ci się odległość między kołem zębatym wału korbowego a kołem zębatym wałka rozrządu co spowodowało problem z ustawieniem znaków. Efekt jest taki, że silnik nie jest dokładnie ustawiony. Ja wymieniłbym głowicę na oryginalną niesplanowaną i poddał ja renowacji i dodatkowo wymieniłbym gniazda zaworowe na utwardzone.
: 17 gru 2012, 15:38
autor: walus501
to jest jednak nie na moja kieszeń.
i wątpię ze przestawienie znaków o jakies 2stopnie spowoduje nie równa prace
[ Dodano: 2012-12-23, 09:02 ]
a co zrobić z tym lądowaniem?
jest jakaś regulacja w regulatorze czy trzeba wymieniać?
: 26 gru 2012, 12:34
autor: internet
jkurnik pisze:Na mój gust po splanowaniu głowicy zmniejszyła ci się odległość między kołem zębatym wału korbowego a kołem zębatym wałka rozrządu
To o ile zjechałeś tą głowicę? o pół centymetra? Ja już nie jedną głowicę planowałem w tym do Zastavy i nigdy nic takiego nie miało miejsca. Jeżeli to prawda że głowica jest za bardzo zeszlifowana to co za baran to robił?
walus501 pisze:jest jakaś regulacja w regulatorze czy trzeba wymieniać?
Zależy jaki masz alternator - a właściwie regulator (wewnętrzny czy zewnętrzny?)
: 26 gru 2012, 12:38
autor: walus501
internet pisze:To o ile zjechałeś tą głowicę? o pół centymetra? Ja już nie jedną głowicę planowałem w tym do Zastavy i nigdy nic takiego nie miało miejsca. Jeżeli to prawda że głowica jest za bardzo zeszlifowana to co za baran to robił?
nie wiem ile ale jak jest próg komory spalania na głowicy to go juz nie ma.
jeszcze zrobił mi to po skosem. z jednej strony więcej z drugiej strony mniej zcieta.
Stec moze słyszeliście coś o niem- kierowca rajdowy
internet pisze:Zależy jaki masz alternator - a właściwie regulator (wewnętrzny czy zewnętrzny?)
zewnetrzny
: 26 gru 2012, 13:42
autor: internet
walus501 pisze:nie wiem ile ale jak jest próg komory spalania na głowicy to go juz nie ma.
ylko i wyłącznie za bardzo zjechana głowica. Głowicę planuje się minimalne, tylko aby ą wyrówna, ewentualnie wygładzić wrzery które mogły powstać przez lata użytkownika i do normalnej jazdy jest to najlepsze wyjście, nie trzeba żadnych grubszych uszczelek i kombinowania z rozrządem A jak Twoja jest jeszcze jest pod skosem zeszlifowana to bym sypał z reklamacją bo nie sądzę abyś coś z tym fantem zrobił. Możesz się jeszcze pokusić o zamówienie grubszej podkładki pod głowię (ponoć AJUST dorabia na zamówienie różne uszczelki, więc może grubszą do Zastavy też zrobią)
zewnetrzny
Z tego co pamiętam to jakąś regulację one tam miały, ale to może już być nie wystarczające - najlepiej wymień go na jakiś elektroniczny np: od poloneza albo nawet malucha
: 26 gru 2012, 16:27
autor: Marcelek
albo możesz kupić regulator ze szczotkami (fiat uno 1,3 z alternatorem Bosha) wymieniasz razem ze szczotkami i już masz elektronika
: 26 gru 2012, 19:44
autor: roźek
za chwilę panewki polecą