Strona 1 z 4

Współzamienność elementów z innymi autami

: 07 sie 2012, 17:19
autor: Marcelek
1. Hamulce
a/ przód:
-Klocki hamulcowe
Fiat Uno
FSO Polonez Stary Typ
- zaciski + jarzma
FSO Polonez stary typ, do 1995 roku zacisk lewy w Polonezie jest prawym w Zastavie
- Tarcze:
FSO Polonez stary typ
Fiat Uno
b/ Pompa Hamulcowa:
- Fiat 126p, FSO Polonez stary typ, Fiat Uno
c/ Tył
- szczęki hamulcowe:
Fiat 126p, Fiat Uno, Fiat Cinqecento/Seicento
- rozpieraki hamulca ręcznego:
Fiat 126p (przy zastosowaniu kawałka rozpieraka oryginalengo)
- cylinderki hamulcowe:
patrz: szczęki hamulcowe
- bębny hamulcowe:
patrz: szczęki hamulcowe, przy zastosowania takowych bębnów do starych tylnych piast należy zrobić pierścień centrujący bęben hamulcowy z 0,5 mm blachy

2. Zawieszenie Koła:
a/ przód:
-łożyska kół przednich
Fiat Uno
-stabilizator przedni- mocowania gumowe
FSO Polonez po przystosowaniu (mocowania do nadwozia), do wahacza: gumy mocowania drążka reakcyjnego do nadwozia FSO Polonez po przystosowaniu (obcięcie wystającej tylnej części)
- wahacze:
Fiat Ritmo, Seat Ibiza MK1, sworzeń do nadwozia 8mm, po dodaniu tulejki lub rozwierceniu gniazd sworzeń 10mm
b/ tył:
- wahacze:
Fiat Ritmo, Seat Ibiza MK1
- Piastołożysko koła
Fiat Uno, Fiat Cinqecento, Fiat Seicento (przy posiadaniu oryginalnych bębnów konieczna jest ich wymiana na bębny nowego typu, patrz punkt 1 c myślnik bębny)
- łożysko koła:
takie samo jak przednie montowane w oryginalnej piaście

3. układ elektryczny
a/ element optyczny reflektora przedniego
Autosan H9, Tarpan (dostępne na stronie producenta WESEM, 2 wykonania: pierwsze na żarówki R2 drugie na H4, przy zastosowaniu żarówek H4 niezbędne jest wyposażenie instalacji elektrycznej w przekaźniki świateł - jeden do mijania drugi do drogowych)
b/ czujnik wentylatora chłodnicy
Polonez
c/ czujnik wskaźnika temperatury (w przypadku montażu takiego urządzenia)
Polonez
4. Osprzęt silnika
a/ zestaw naprawczy pompy Paliwa
Polonez, Fiat 125p, Fiat 126p
b/ kompletna Pompa paliwa
Fiat 125p, Polonez stary typ z dwoma krućcami (pompa pasuje przy zastosowaniu podstawy pompy od Zastavy)
c/ pompa wody
Fiat Uno 1,4, Fiat Palio Sienna 1,4 (przy zmianie koła pasowego na zwykłe na pasek klinowy o ile dobrze pamiętam operacja jest mozliwa)

5. Silniki kompletne gaźnikowe i wtryskowe, pasujące na skrzynie i dające się bez problemu zainstalować w Zastavie

-Fiat Ritmo 1,3, 1,5
-Fiat Uno 1,4 ie
-Fiat Palio/Sienna 1,4 ie

6. Skrzynia Biegów kompletna
-Fiat Ritmo

: 08 sie 2012, 08:43
autor: JurekC
Super! Od razu kopiuję i na dysk i drukarkę. Na wszelki wypadek - gdyby coś padło ;-)

: 15 wrz 2012, 10:42
autor: wyvern
Czy te silniki palio/siena to tylko jedna wersja 1.4 wystepuje?
I czy to na pewno pasuje na zasadzie wyciagam 1116 i wstawiam to 1.4 dokladnie pod te same mocowania?, bez jakichs dodatkowych osprzetow?

: 16 wrz 2012, 01:04
autor: internet
Nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie, bo sam nie robiłem nigdy takiej przekładki, ale z tego co pamiętam to na starym forum był o tym temat. A najlepiej to wypowiedzieć mógł by się chyba Rożek.

A co do tematu:

Alternator :
- Fiata CC z silnikiem 700ccm, wystarczy podłożyć podkładkę po koło pasowe.

Pająk pod kierownicę:
- Fiat 126p - pierwsze modele

Wyłącznik dmuchawy:
- Fiat 125p

Lampki oświetlenia wnętrza:
- Fiat 125p Polonez Borewicz

Stacyjka:
- Fiat 126p, Fiat 125p, Polonez przed MR97, Tarpan, Żuk

Pompka spryskiwacza przedniej szyby:
- Fiat 126p z wąskim licznikiem

Spryskiwacze przedniej szyby:
- Fiat 126p, Fiat 125p, Polonez do MR 93, Żuk

Klamka bagażnika, zamek bagażnika:
- Fiat 125p Kombi. Łada Niva

Zamek klapki wlewu paliwa:
- Fiat 125p, Polonez

Linka ssania:
- Fiat 126p

Linka gazu ręcznego:
- Fiat 126p (linka od ssania)

Zębatki w mechanizmach opuszczania szyb:
- Polonez

Termostat:
-Fiat 125p, Polonez 1500/1600

Piasta przedniego koła:
-Fiat Uno

Pierścienie tłokowe:
- Polonez 1600

: 25 wrz 2012, 17:28
autor: Marcelek
alternator fiat tipo 1,4 65A po zmianie koła z pk na oryginalne od zośki bez żadnych podkładek

: 03 gru 2012, 14:05
autor: walus501
a części typu regulator napięcia? drążki kierownicze?
kopułka rozdzielacza?
a lampy typu cleaer do golfa 2 podejda?

: 03 gru 2012, 20:13
autor: Marcelek
walus501 pisze:a części typu regulator napięcia? drążki kierownicze?
kopułka rozdzielacza?
a lampy typu cleaer do golfa 2 podejda?
regulator napięcia: Fiat Uno 1.3 1.5, Ritmo/Regata, Tipo/Tempra 1,4 koniecznie z alternatorem BOSCH

kopułka: Fiat x1/9, Ritmo

lampy nie "podejdą" średnica ta sama mocowanie inne rzeźbić trzeba

: 05 sty 2013, 22:28
autor: MARAS
Wesem ma nowe lampy po 37 zł. Można u nich na stronce poszukać. Mają zarówno H4 jak i R2 ;-)

: 11 sty 2013, 13:40
autor: zeki
pasek rozrządu ofc też od ritmo/fiata 127 pasuje. Sam szukałem kiedyś.

: 11 sty 2013, 21:41
autor: internet
zeki pisze:pasek rozrządu ofc też od ritmo/fiata 127 pasuje. Sam szukałem kiedyś.
Chyba nawet jakaś cytryna miała tai sam, ale już dokładnie nie pamiętam.

: 12 sty 2013, 12:07
autor: BG
internet pisze:
zeki pisze:pasek rozrządu ofc też od ritmo/fiata 127 pasuje. Sam szukałem kiedyś.
Chyba nawet jakaś cytryna miała tai sam, ale już dokładnie nie pamiętam.
Dokładnie Citroen CX :)

[ Dodano: 2013-01-12, 12:10 ]
walus501 pisze:a części typu regulator napięcia? drążki kierownicze?
kopułka rozdzielacza?
a lampy typu cleaer do golfa 2 podejda?
Kiedyś widziałem Zastavę z płaskimi "zwykłymi" reflektorami od Golfa - więc można na pewno je założyć. Zresztą w USA mają takie lustra i zakładają do Fiata 128 :)
http://www.autorustremoval.com/images/1124081330a.jpg

: 20 mar 2013, 10:58
autor: turlacz
Słuchajcie, a od czego pasują końcówki dr. kier. ponieważ nigdzie nie mogę kupić takich jak są u mnie.

Gwint 14mm


Obrazek

: 20 mar 2013, 11:39
autor: roźek
od niczego - na siłe możesz wkręcić od 126p i zaspawać, regulacja pozostanie tylko przy przekładni ew musisz kupić końcówki + przeguby wkręcane w przekładnie nowego typu od Fiata 128. Najtaniej zanieść do regeneracji stare.

: 20 mar 2013, 12:56
autor: turlacz
Czy wszyscy użytkownicy mają taki sam problem?? w takim przypadku wymienię chyba układ łącznie z drążkami, żeby w przyszłości dokupować tylko końcówki. i nie bawić się w regeneracje

: 20 mar 2013, 18:18
autor: roźek
tyle że drążek nowego typu ma inny gwint do wkręcenia w przekładnie - można od razu zmienić przekładnie na taką od uno.

[ Dodano: 2013-03-20, 17:54 ]
Obrazek

drążki po 22zł w focie firmy Moog

: 21 mar 2013, 11:50
autor: vysioo
znalazlem we w necie cos takiego.

http://www.iparts.pl/czesc/koncowka-dra ... l1566.html

będzie to pasować?

: 21 mar 2013, 13:29
autor: roźek
do fabrycznej przekładni masz końcówki z gwintem zewnętrznym 14x1,25 czy tam 14x 1
już nigdzie takich nie kupisz
Musisz kupić te co podałeś i do tego drążki plus najlepiej przekłądnię od uno albo bawić się i odcinać ten zaprasowany przegub (to pod gumą) z nowego drążka i wtedy przykręcisz to do starej przekładni bo tam jest rozbieralny przegub.
Najlepiej szukaj w fota.pl bo mają najtaniej. Będe niedługo to robił u siebie a mam duże rabaty w focie więc możemy się dogadać....

: 09 maja 2014, 17:59
autor: Addeo
A klin tylnej szyby bocznej do Meditki od czegoś podejdzie?

: 12 kwie 2015, 17:34
autor: Marcelek
przekładnia kierownicza:
Fiat Uno

dodając do silników kompletnych silnik 1,4 pasuje, poduszka od Zastavy boczna i pasuje plug and play, mocowanie alternatora trzeba nieco podciąć bo wadzi o półoś, gaźnik z kolektorem, aparat zapłonowy, wszystko pasuje od Zastavy, trzeba tylko wymienić obudowę wałka rozrządu na Zastavowską, pompa paliwa elektryczna

przeguby napędowe, Fiat Uno, 20 zębów wewnątrz, 20 na zewnątrz, w sieci InterCars jest możliwość zakupu zestawu łożyska przedniego do Fiata 128 rok 69 (od ręki) czyli nawet jest nakrętka specjalna łożyska

: 19 kwie 2015, 22:21
autor: Skandal
Panowie, szybkie pytanko, podejdą te wahacze?
http://allegro.pl/nowy-wahacz-lewy-fiat ... 71814.html
Coś mi jakoś w nich nie pasuje