Współzamienność elementów z innymi autami
: 07 sie 2012, 17:19
1. Hamulce
a/ przód:
-Klocki hamulcowe
Fiat Uno
FSO Polonez Stary Typ
- zaciski + jarzma
FSO Polonez stary typ, do 1995 roku zacisk lewy w Polonezie jest prawym w Zastavie
- Tarcze:
FSO Polonez stary typ
Fiat Uno
b/ Pompa Hamulcowa:
- Fiat 126p, FSO Polonez stary typ, Fiat Uno
c/ Tył
- szczęki hamulcowe:
Fiat 126p, Fiat Uno, Fiat Cinqecento/Seicento
- rozpieraki hamulca ręcznego:
Fiat 126p (przy zastosowaniu kawałka rozpieraka oryginalengo)
- cylinderki hamulcowe:
patrz: szczęki hamulcowe
- bębny hamulcowe:
patrz: szczęki hamulcowe, przy zastosowania takowych bębnów do starych tylnych piast należy zrobić pierścień centrujący bęben hamulcowy z 0,5 mm blachy
2. Zawieszenie Koła:
a/ przód:
-łożyska kół przednich
Fiat Uno
-stabilizator przedni- mocowania gumowe
FSO Polonez po przystosowaniu (mocowania do nadwozia), do wahacza: gumy mocowania drążka reakcyjnego do nadwozia FSO Polonez po przystosowaniu (obcięcie wystającej tylnej części)
- wahacze:
Fiat Ritmo, Seat Ibiza MK1, sworzeń do nadwozia 8mm, po dodaniu tulejki lub rozwierceniu gniazd sworzeń 10mm
b/ tył:
- wahacze:
Fiat Ritmo, Seat Ibiza MK1
- Piastołożysko koła
Fiat Uno, Fiat Cinqecento, Fiat Seicento (przy posiadaniu oryginalnych bębnów konieczna jest ich wymiana na bębny nowego typu, patrz punkt 1 c myślnik bębny)
- łożysko koła:
takie samo jak przednie montowane w oryginalnej piaście
3. układ elektryczny
a/ element optyczny reflektora przedniego
Autosan H9, Tarpan (dostępne na stronie producenta WESEM, 2 wykonania: pierwsze na żarówki R2 drugie na H4, przy zastosowaniu żarówek H4 niezbędne jest wyposażenie instalacji elektrycznej w przekaźniki świateł - jeden do mijania drugi do drogowych)
b/ czujnik wentylatora chłodnicy
Polonez
c/ czujnik wskaźnika temperatury (w przypadku montażu takiego urządzenia)
Polonez
4. Osprzęt silnika
a/ zestaw naprawczy pompy Paliwa
Polonez, Fiat 125p, Fiat 126p
b/ kompletna Pompa paliwa
Fiat 125p, Polonez stary typ z dwoma krućcami (pompa pasuje przy zastosowaniu podstawy pompy od Zastavy)
c/ pompa wody
Fiat Uno 1,4, Fiat Palio Sienna 1,4 (przy zmianie koła pasowego na zwykłe na pasek klinowy o ile dobrze pamiętam operacja jest mozliwa)
5. Silniki kompletne gaźnikowe i wtryskowe, pasujące na skrzynie i dające się bez problemu zainstalować w Zastavie
-Fiat Ritmo 1,3, 1,5
-Fiat Uno 1,4 ie
-Fiat Palio/Sienna 1,4 ie
6. Skrzynia Biegów kompletna
-Fiat Ritmo
a/ przód:
-Klocki hamulcowe
Fiat Uno
FSO Polonez Stary Typ
- zaciski + jarzma
FSO Polonez stary typ, do 1995 roku zacisk lewy w Polonezie jest prawym w Zastavie
- Tarcze:
FSO Polonez stary typ
Fiat Uno
b/ Pompa Hamulcowa:
- Fiat 126p, FSO Polonez stary typ, Fiat Uno
c/ Tył
- szczęki hamulcowe:
Fiat 126p, Fiat Uno, Fiat Cinqecento/Seicento
- rozpieraki hamulca ręcznego:
Fiat 126p (przy zastosowaniu kawałka rozpieraka oryginalengo)
- cylinderki hamulcowe:
patrz: szczęki hamulcowe
- bębny hamulcowe:
patrz: szczęki hamulcowe, przy zastosowania takowych bębnów do starych tylnych piast należy zrobić pierścień centrujący bęben hamulcowy z 0,5 mm blachy
2. Zawieszenie Koła:
a/ przód:
-łożyska kół przednich
Fiat Uno
-stabilizator przedni- mocowania gumowe
FSO Polonez po przystosowaniu (mocowania do nadwozia), do wahacza: gumy mocowania drążka reakcyjnego do nadwozia FSO Polonez po przystosowaniu (obcięcie wystającej tylnej części)
- wahacze:
Fiat Ritmo, Seat Ibiza MK1, sworzeń do nadwozia 8mm, po dodaniu tulejki lub rozwierceniu gniazd sworzeń 10mm
b/ tył:
- wahacze:
Fiat Ritmo, Seat Ibiza MK1
- Piastołożysko koła
Fiat Uno, Fiat Cinqecento, Fiat Seicento (przy posiadaniu oryginalnych bębnów konieczna jest ich wymiana na bębny nowego typu, patrz punkt 1 c myślnik bębny)
- łożysko koła:
takie samo jak przednie montowane w oryginalnej piaście
3. układ elektryczny
a/ element optyczny reflektora przedniego
Autosan H9, Tarpan (dostępne na stronie producenta WESEM, 2 wykonania: pierwsze na żarówki R2 drugie na H4, przy zastosowaniu żarówek H4 niezbędne jest wyposażenie instalacji elektrycznej w przekaźniki świateł - jeden do mijania drugi do drogowych)
b/ czujnik wentylatora chłodnicy
Polonez
c/ czujnik wskaźnika temperatury (w przypadku montażu takiego urządzenia)
Polonez
4. Osprzęt silnika
a/ zestaw naprawczy pompy Paliwa
Polonez, Fiat 125p, Fiat 126p
b/ kompletna Pompa paliwa
Fiat 125p, Polonez stary typ z dwoma krućcami (pompa pasuje przy zastosowaniu podstawy pompy od Zastavy)
c/ pompa wody
Fiat Uno 1,4, Fiat Palio Sienna 1,4 (przy zmianie koła pasowego na zwykłe na pasek klinowy o ile dobrze pamiętam operacja jest mozliwa)
5. Silniki kompletne gaźnikowe i wtryskowe, pasujące na skrzynie i dające się bez problemu zainstalować w Zastavie
-Fiat Ritmo 1,3, 1,5
-Fiat Uno 1,4 ie
-Fiat Palio/Sienna 1,4 ie
6. Skrzynia Biegów kompletna
-Fiat Ritmo