Strona 1 z 1
Regulator napięcia, linka ręcznego
: czwartek 13 sty 2011, 14:15
autor: tara
Znowy muszę Was prosic o pomoc. Od czego podejdzie regulator napięcia ten znajdujacy się na nadkolu? W zasadzie nie wiem czy w roczniku 78 powinien on być, ale u mnie jest i ma 3 bolce. Ładowanie jest w ganicach 13, a to chyba troche lipa. Kolejny problem to linka od ręcznego. Jedna strona zasadniczo trzyma ale dugą muszę wymienić. Podejdzie coś od jakiś fiatów czy muszę dać do dorobienia?
: piątek 14 sty 2011, 00:22
autor: roźek
regulator jest na alternatorze.... a linka ręcznego
http://allegro.pl/linka-hamulca-reczneg ... 67820.html albo od ritmo też powinna pasować.
Linka ręcznego jest w całości - sprawdz czy rozpieraki nie są zatarte.
Re: Regulator napięcia , linka ręcznego
: piątek 14 sty 2011, 08:09
autor: Marcelek
tara pisze:Znowy muszę Was prosic o pomoc. Od czego podejdzie regulator napięcia ten znajdujacy się na nadkolu? W zasadzie nie wiem czy w roczniku 78 powinien on być, ale u mnie jest i ma 3 bolce. Ładowanie jest w ganicach 13, a to chyba troche lipa. Kolejny problem to linka od ręcznego. Jedna strona zasadniczo trzyma ale dugą muszę wymienić. Podejdzie coś od jakiś fiatów czy muszę dać do dorobienia?
nie wymienisz jednej strony linki ...... bo linka jest tylko jedna musisz przejrzeć hamulec co ci nie hamuje po czym najlepiej wymienić rozpieraki ręcznego (dostaniesz w każdym sklepie motoryzacyjnym z częściami do malucha jako zestaw naprawczy hamulca ręcznego Fiat 126p FL) z tym że krótszą część zostawiasz swoją oryginalną od zosi montujesz i po problemie
regulator napięcia: zatem masz mechaniczny regulator napięcia montowany do 1979 roku, opcje są trzy:
1. jedziesz do starego elektryka i on Ci ustawia regulator, co nie jest proste a i nie wielu to jeszcze potrafi a i co ważniejsze nie zawsze się da to zrobić bo może być już cholernie wyjarany
2. kupujesz inny regulator napięca do zośki
3. wywalasz to gówno w cholere i zakładasz elektronika, po którego udajesz się do sklepu z częściami do Fiata Uno gdzie prosisz o regulator napięcia ze szczotkami do Fiata Uno z alternatorem Bocha
to elektroniczne szajstwo jest razem ze szczotkotrzymaczem i szczotkami, odkręcasz szczotki (2śruby z tego co pamiętam) wyciągasz szczotkotrzymacz (z niego wychodzi potrójny kabel do regulatora) wkładasz szczotkotrzymacz z elektronicznym regulatorem i gotowe, puche ze starym reglem możesz sobie zostawić jako ozdobę pod maską
: piątek 14 sty 2011, 08:46
autor: tara
Dzięki panowie. Linka trzyma z jednej strony prawdopodobnie na tej koszulce bo rozpieraki, zaciski i generalnie całe hamuce są nowe. Dzięki za link do aukcji, już zamówione. Regulator jest rzeczywiście mechaniczny, zewnętrzny i myslałem, że po prostu wystarczy go podmienić na jakiś inny z 3 wejsciami o podobnych parametrach (właśnie jakie to paramery?) i to zagada. Na razie podjadę do jakiegoś starego elektryka by to zobaczył, a jak to nic nie da to trzeba bedzie przerabiać.
Chyba, że ktoś ma takie nie wypalone ustrojstwo na zbyciu to chetnie przygarnę.
: piątek 14 sty 2011, 09:30
autor: JurekC
Ja powinienem mieć nowy (nieużywany) regulator napięcia do F125p. Muszę tylko sprawdzić w zakamarkach piwnicy. Jednak, może koledzy by się wypowiedzieli czy będzie się nadawał taki od 125p.
Jak sprawdzę czy mam to dam Ci wiadomość na priv.
: piątek 14 sty 2011, 10:05
autor: roźek
Ja bym proponował wymienić cały alternator np taki od cinquecento 700 (0,7l), który to kosztuje śmieszne pieniądze a ma w sobie 55A i pasuje na mocowanie prawie bezproblemowo(trzeba ustawić odsadzenie kółka pasowego podkładając podkładki albo podszlifować wspornik alternatora który jest przykręcony do silnika- ogólnie chodzi o to żeby koła pasowe były idealnie w lini) U mnie po takiej wymianie skończyły się problemy z żółto świecącymi światłami i z odpalaniem.
: piątek 14 sty 2011, 12:47
autor: tara
Regulator od Fiata ma 2 wejścia, nie pasuje.
Rożek, czy każdy alternator od CC700 jest taki sam niezależnie od rocznika, czy muszę szukać jakiś konkretnych roczników?. Jak wygląda sprawa paska. trzeba dać krótszy, dłuzszy? Twoje rozwiazanie wydaje mi się najrozsądniejsze, choć Zośka straci jedyny element rózniacy ją od modeli z lat 80tych, ale nie popadajmy w paranoje:)
W szoku jestem jak to forum dzisiaj zapiernicza. Mozna normalnie pisać posty...
: piątek 14 sty 2011, 14:46
autor: roźek
pasek raczej ten sam a alternatory były chyba wszystkie takie same w cc700
zapomniałem napisać że trzeba przerobić jeszcze kabel od altka tzn w cc jest na oczko a nie na wsuwke jak w zastavie
: piątek 14 sty 2011, 20:00
autor: Maciuś
To ja mam bardzo podobne pytanie. Założyłem inny alternator, mocowanie, bieżnia, napinacz już przerobione, ale teraz mam "problem" z regulatorem napięcia. Chyba w oryginale był zewnętrzny. Ile przewodów do niego szło gdzie był zamontowany, bo kilka przewodów zostało mi i nie wiem do czego już mają być, a kolory nie pokrywają się ze schematem.
Co i jak mam teraz zrobić jeśli mam alternator z regulatorem w środku, a nie chce zakładać tego zewnętrznego, będzie działać tak jak jest teraz,czyli tyko 2 przewody do alternatora?
[ Dodano: 2011-01-14, 19:03 ]
To ja mam bardzo podobne pytanie. Założyłem inny alternator, mocowanie, bieżnia, napinacz już przerobione, ale teraz mam "problem" z regulatorem napięcia. Chyba w oryginale był zewnętrzny. Ile przewodów do niego szło gdzie był zamontowany, bo kilka przewodów zostało mi i nie wiem do czego już mają być, a kolory nie pokrywają się ze schematem.
Co i jak mam teraz zrobić jeśli mam alternator z regulatorem w środku, a nie chce zakładać tego zewnętrznego, będzie działać tak jak jest teraz,czyli tyko 2 przewody do alternatora?
: piątek 14 sty 2011, 20:49
autor: roźek
gruby kabel do alternatora i jeden na kontrolkę ładowania w liczniku i to wszystko tyle że tą kontrolkę trzeba podłączyć bo jak to pominiesz to nie będzie wzbudzenia i altek będzie ładował dopiero na wysokich obrotach albo wcale
: sobota 15 sty 2011, 00:29
autor: Marcelek
tara pisze:Regulator od Fiata ma 2 wejścia, nie pasuje.
kup normalnie elektronika a nie baw się w ten szajs, w 79 roku i tak przeszli na elektronika
[ Dodano: 2011-01-15, 00:38 ]
Maciuś pisze:
To ja mam bardzo podobne pytanie. Założyłem inny alternator, mocowanie, bieżnia, napinacz już przerobione, ale teraz mam "problem" z regulatorem napięcia. Chyba w oryginale był zewnętrzny. Ile przewodów do niego szło gdzie był zamontowany, bo kilka przewodów zostało mi i nie wiem do czego już mają być, a kolory nie pokrywają się ze schematem.
Co i jak mam teraz zrobić jeśli mam alternator z regulatorem w środku, a nie chce zakładać tego zewnętrznego, będzie działać tak jak jest teraz,czyli tyko 2 przewody do alternatora?
Regulator jest na fartuchu (nadkolu) po stronie pasażera obok obudowy nagrzewnicy idzie do niego kabel z 3 ma przewodami łączący ze szczotko trzymaczem, nie musisz go podłączać jeżeli masz wbudowany po prostu nie wpinasz kostki w alternator i tyle w sumie i tak nie ma gdzie jej wpiąć przy alternatorze z elektronicznym regulatorem, alternatory po 79 roku były takie same jak wcześniejsze z tym że regulator elektroniczny był na szczotkotrzymaczu, przez co zmieniając szczotkotrzymacz we wcześniejszych modelach można mieć altek z regulatorem elektronicznym, poza tym idą jeszcze dwa przewody w podwójnej wsuwce te podpinasz bo to są od kontrolki i prądowy