Strona 1 z 1

Projekt.

: 24 paź 2010, 17:04
autor: Kuzio
Jak w temacie. Zastanawiam się ze znajomym nad takim projektem. Tzn kupić zastave w stanie jako tako przyzwoitym, mam znajomego blacharza który zna się na robocie ( bawi się w odrestaurowanie zabytków mdzy innymi) następnie kupić Ibize z 1 gen 1.5 oczywiście (w sumei auto pochodne od fiata, a silnik naprawdę jest niesamowicie żwawy.), i tutaj raczej wchodziła by w grę wersja z gaźnikiem ( ok 90KM ) bo do mpi trzeba by szczepić elektrykę a to już bardziej zaawansowana robota. Całą taką mozna kupic spokojnie za kilkaset zł.
Hamulce można by dawać z jakiegoś punta czy cuś, ew z takiego seata SXI ( tarcze wentylowane )
Pytania moje tylko są takie.
- Silnik system porshe niby przerobiony fiatowski 1.5 czy to będzie pasować bez jakiegoś większego rzeźbienia?
- Jak wygląda sprawa z zawieszeniem itd? Też raczej przeróbka czy będzie chodzić?
- Na co jeszcze trzeba by zwrócić uwagę?

To na razie takie luźne rozkminki co o tym myślicie?

: 24 paź 2010, 18:08
autor: roźek
zawieszenie działa a nie chodzi.....
na ten silnik pasuje chyba skrzynia od zastavy jak tak to odpada problem z półoskami przegubami i pasujacymi do nich zwrotnicami/piastami....
Nie wiem co tak się boisz tego mpi jeżeli podpinasz tylko zasilanie stałe i po kluczyku nic więcej no chyba że masz obrotek....
a pasować to pasuje każdy lepiej lub gorzej na bank masz inne mocowania silnika a jak skrzynia zostanie stara to mozna powiedzieć że pasuje bez większej rzeźby

: 24 paź 2010, 19:01
autor: Kuzio
Wiesz nie tyle boje bo wolał bym mpi, po prostu do elektryki mi daleko i nie wiem ile z tym będzie roboty. Będę musiał pomyśleć.

: 24 paź 2010, 21:06
autor: roźek
niewiele roboty wystarczy odnaleść odpowiednie kable co akurat nie jest trudne - wystarczy program etech i odnalesc odpowiedni schemat elektryki, jak bede miał chwile to znajde ten schemat...

: 25 paź 2010, 16:01
autor: jkurnik
Konstrukcja zastavy nie podola takim obciazeniom. Musialbys wzmocnic nadwozie, slupki, wstawic klatke do srodka wtedy ok. Juz byly proby Zastavy z silnikiem 1500ccm - nawet pomyslne.

: 25 paź 2010, 16:41
autor: Miklaś
jkurnik pisze:Konstrukcja zastavy nie podola takim obciazeniom. Musialbys wzmocnic nadwozie, slupki, wstawic klatke do srodka wtedy ok. Juz byly proby Zastavy z silnikiem 1500ccm - nawet pomyslne.
Jeżeli samochód ma służyć ekstremalnie to zgodzę się z Tobą. Natomiast do codziennej rozsądnej eksploatacji nie są potrzebne wzmocnienia. Jeśli kolega chciałby rwać taką zastavę spod świateł to i owszem, prędzej czy później podłużnice same odjadą.

: 25 paź 2010, 18:41
autor: Kuzio
Nie no jak już mówiłem mam do dyspozycji robotę dobrego blacharza wiec buda na pewno była by wzmocniona. Auto nie jest budowane do rajdów ani nic takiego aczkolwiek fajnie by było czasem się pobawić. Szczególnie ze przy mpi można spokojnie wyciągnąć z tego silnika ponad 100KM.

: 25 paź 2010, 22:44
autor: Lukol
jkurnik pisze:Konstrukcja zastavy nie podola takim obciazeniom
Buahaha - powiedz to Rożkowi :mrgreen: :mrgreen:

Sory za OT, nie mogłem się powstrzymać :-P

: 25 paź 2010, 22:55
autor: roźek
Lukol byłeś pierwszy hehe jakoś uda żyje a co najwyżej to sprzęgło albo skrzynia/dyfer dostaje....