Strona 4 z 4
: poniedziałek 19 sie 2013, 23:01
autor: roźek
mam chyba taką śrubę
: piątek 21 lut 2014, 15:53
autor: vysioo
Chciałbym się pochwalić postępami w remoncie. Rozpocząłem właśnie składanie tylnego zawieszenia samochód został zakonserwowany w tych okolicach wspawany pas tylni od strony zbiornika bo dziura odrdzewiony odmalowany teraz składam:)
Dodatkowo założone zostały nowe amortyzatory, odrestaurowane wahacze z wymienionymi gumowymi tulejkami, nowe łożysko wraz z piastą oraz nowe szczeki, bębny, cylinderki i linka hamulca.
Jeszcze za czasów jak zastawa jeździła rozebrany oraz przesmarowany został resor dlatego teraz nic nie będę z nim robił.
http://imageshack.com/a/img837/129/c1vy.jpg
http://imageshack.com/a/img577/2926/twmi.jpg
http://imageshack.com/a/img811/5536/u2sm.jpg
http://imageshack.com/a/img31/2074/b4jb.jpg
W planach mam skończyć to postawić go na koła i jeszcze raz podnieść przód rozebrać kompletnie wymienić wahacze z przodu na nowe i jeszcze raz muszę odmalować nadkola przednie gdyż szajs który polecono mi w sklepie kruszy się przy dotyku jak piasek na szczęście pomalowałem nim tylko przednie nadkola.
Teraz maluje taką konserwacją która jest jak guma bardzo ładnie się kładzie i nie odpada;P
To tak pokrótce postępy oraz plany :)
: piątek 21 lut 2014, 20:36
autor: roźek
a co to za konserwacja?
: sobota 22 lut 2014, 13:57
autor: vysioo
Ta co była byle jaka to nie wiem bo puszki wywaliłem a ta co jest jak guma to:
http://www.autolackierbedarf.com/eshop/ ... /112_0.jpg W wydaniu pod pędzel i pistolet.
Mam jeszcze pytanie odnośnie hamulców z przodu. Jak zakłada się zacisk na prowadnice to są takie "blaszki" które mają otwory na zawleczki i przychodzą one miedzy prowadnice a zacisk. Posiada ktoś może coś takiego?? Nie wiem gdzie ale moje gdzieś zaginęło
: sobota 22 lut 2014, 16:26
autor: Piotrek-FSO
: sobota 22 lut 2014, 17:07
autor: Alien
Chore pieniądze kosztują fanty u tego sprzedawcy, owszem - czasem ma faktycznie trudno zdobywalne rzeczy ale ceny... masakra.
akurat kliny, zapinki śmiało można za grosze targać z pierwszego lepszego szrotu, czy to z DFa czy PNa (ze starym układem). Akurat te elementy trudno zepsuć albo zużyć chyba że ktoś rąbał po tym młotem.
: wtorek 25 lut 2014, 20:43
autor: MARAS
Dokładnie... Ale mi osobiście udało się kupić tłoczki do zacisków... Po 15 zł/szt
Czasem okazje się trafiają
: czwartek 27 lut 2014, 15:30
autor: vysioo
tył złożony wziąłem się za przód teraz. Rozmontowałem rozkręciłem i przyszło do zamawiania części. Jako że wyszedłem z założenia że jak już tera wszystko rozbebeszone to rzeczy które się z używają i jest do nich dostęp to powymieniam.
No i chciałem zamówić nowe przeguby. Znalazłem w katalogu
http://katalog.fota.pl/ są dwa jeden z ilością ząbków 22 drugi 20. nie mogę się doszukać nigdzie w książkach który dokładnie miałby to być?
W katalogu intercars także są dwa różne.
PS. Nie daje konkretnego linku do foty.pl ani intercars bo wywala błąd.
PPS. Posiada może ktoś dostęp do gum trzymających wahacz na drążku reakcyjnym??
: czwartek 27 lut 2014, 16:16
autor: JurekC
: piątek 28 lut 2014, 00:41
autor: roźek
policz ile masz frezów na swoich
: piątek 07 mar 2014, 16:27
autor: vysioo
rozebralem dzisiaj przekładnie kierowniczą. Generalnie nie pierdzielilem sie i rozebralem całą. Została oczyszzona i pomalowana i tu moje pytanie: jak będę ją składał juz na cacy to jakiego oleju i ile powinno byc w srodku?? Moze to byc zwyklly olej?? czy musi byc to olej przekładniowy albo cos specjalnego????
: piątek 07 mar 2014, 16:57
autor: JurekC
Olej przekładniowy Hipol 15F - 0,14 dm3
: piątek 07 mar 2014, 20:45
autor: vysioo
Okej znalazłem tą stronkę w książce gdzie to jest wymienione wynika ze do skrzyni biegów ma być olej Hipol 15MF z tego co z grubsza patrzałem w necie ten 15F jest dostępny a tego 15MF to coś nie bardzo. Można zastosować ten 15F tu i tu?
: poniedziałek 10 mar 2014, 20:36
autor: roźek
w przekładni jest sam smar przynajmniej u mnie a co do samej przekładni to po prawej stronie masz ebonitową tulejkę która często jest wytarta i są luzy
: czwartek 30 paź 2014, 19:12
autor: vysioo
Siemanko,
dawno nie pisałem. Przyszedł czas na kolejną aktualizacje postępów z prac. Co tu by sie rozpisywac prace powoli postępują do przodu. W chwili obecnej polakierowana została buda bez wszelkich włazów i wsadzony blok silnika ze skrzynią biegów. Niestety prace na okres zimowe zostają zawieszone gdyż wyjezdzam do pracy i dopiro na wiosne zostaną wznowione.
Fotki z prac:
Plany:
Plan jest wrócic i skończyc samochód do dnia 31.07.2015r,
Pierwsze za co planuje sie wziąć to silnik doprowadzic do stanu uruchomienia, wnętrze i wszystko a dopiro na końcu wszelakie włazy klapy itp.
Ale to zobaczymy co przyszłośc przyniesie.
: niedziela 02 lis 2014, 08:57
autor: internet
To czekamy na powrót.
ps. ładny kolor.
: środa 19 lis 2014, 14:46
autor: jkurnik
To na zlot będzie gotowe:)
: środa 15 kwie 2015, 08:39
autor: vysioo
No udało sie wrocic z tułaczki także trzeba brac sie ostro za robote.
Tak jak jest zaplanowane pierwse co silnik. Plan jest jako ze silnik przed wyjeciem chodzil bez wiekszych mankamentow uruchomic go i cieszyc sie furą. Mam drugi ilnik ktory po uruchomieniu samochodu chce kompletnie rozebrac i wyremontowac na tip top z malowaniem bloku itp.
Jako ze samochod musi byc gotowy na 31.07 praca bedzie teraz postepowac ze zdwojona sila. Tesciu u siebie zajmie sie lakierowaniem i przygotowywaniem drzwi masek itp. A ja w tym czasie skladaniem reszty.
Wstawiam zdjecia z przed kilku dni po zakupie nowych opon. Prezentem niespodziankiem podczas mojej nieobecnosci felgi zostaly wypiaskowane i polakierowane co widac na fotach. Opony to Debica Nawigator 2 155/70 z tego co wynalazlem na swoich poprzednich to dwie z nich to byly 135 a dwie 145.
narazie tyle postaram sie systematycznie dodawac info co sie dzieje.
Dzisiaj nastąpił przełomowy moment mianowicie silnik przemówił. I jak to zazwyczaj bywa rozwiązanie jednego problemu zrodziło kilka kolejnych mianowicie brak ciśnienia oleju. Sprawdzony został czujnik i inne pierdoły no i została do sprawdzenia pompa. Z tego co pamiętam poprzedni właściciel kiedy zakładał mi mój silnik i nowy filtr oleju miał to samo i jak zamienił filtr na stary to poszło. I teraz zastanawiam się czy filtr jest jakiś bardziej wymagający czy właśnie wina jest na pompie a filtr który on założył bym przeorany że nie filtrował i nie wywierał oporu na pompie i jakoś to kulało mniej lub bardziej.
Tu pytanie jak chce ściągnąć misę olejową do wystarczy podeprzeć silnik usunąć poduszkę skrzyni i dojdę do tych dwóch śrub misy czy jest jakiś inny prostszy myk?
Jest jeszcze pytanie apropo pompki paliwa silnik dzisiaj odpalany był z butli trzymanej w powietrzu tłoczenie pompy paliwa skierowane było do kanistra. Po kilku próbach odpalenia i paru minutach pracy w końcu pojawiło się paliwo na ssaniu i tłoczeniu ale po przełączeniu przewodu tłoczenia pompki na gaźnik okazało się że nie ma ona siły podać paliwo na gaźnik. Jest tez tak ze paliwo wraca przez pompkę z powrotem. Może być tak dlatego że w zbiorniku jest około 6 litrów tylko czy nie powinno mieć to wpływu??
[ Dodano: 2015-07-05, 12:32 ]
Od czego ewentualnie podejdzie pompa oleju?