tuning silnika 1.1

Co można pożytecznego zrobić w Zastavie ?
Addeo
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Addeo » 09 maja 2014, 17:48

Czy blok silnika można rozwiercić do 1.3? Czy jest tam wystarczająca ilość "mięsa"?
Czy poza tłokami coś jeszcze trzeba by zmienić?
Mediteran '80
Komar '66
Komar '68
Amazon '66

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 11 maja 2014, 20:35

można rozwiercać - tłoki od uno 1,5 pasują,
Zastava 1600 DOHC

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » 08 cze 2014, 21:31

Ale w 1.5 wał jest chyba inny... Rożek, wiesz jaką 1.5 ma średnicę?
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 08 cze 2014, 23:19

86mm wał ma większy skok
Zastava 1600 DOHC

Kichu
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:09
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: Kichu » 12 cze 2014, 10:36

Przyłącze się do tematu. Mam do wymiany silnik ale zrobię to dopiero na przyszły sezon. Zastanawiałem się nad czymś typu uno lub oryginał. Ale od wczoraj chodzi mi myśl po głowie ze może wsadzić coś o wiele większego. Jak myślicie co ciekawego można tam u pchać tak aby było szybko głośno mocno.

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 12 cze 2014, 23:12

1,6 16V Fiat Bravo/Brava/Marea, Multipla, Siena/Palio
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
Skandal
Doświadczony użytkownik
Posty: 134
Rejestracja: 18 maja 2014, 11:35
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Skandal » 25 cze 2014, 00:21

Panowie, a co myślicie o silniku Lancii Dedry 1.6 MPI? Ma bodajże 103KM. Wiecie cos o ty silniku? Pasuje pod skrzynie, jest dużo rzeźby z elektryką? Trafiłem na ten silnik na jakimś bośniackim forum yugo
Obrazek

Awatar użytkownika
schab
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2007, 08:57
Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
Kontakt:

Post autor: schab » 25 cze 2014, 08:06

Nie zawracaj sobie głowy ! Taki silnik był montowany do Dedry na początku lat 90 , więc znalezienie go , a zwłaszcza w stanie innnym niż agonalny - nie wchodzi w rachubę . Poza tym - jeśli chodzi o moc - to miał w serii 78 km , a taki sam silnik ( ale na gaźniku ) montowany w Temprze - 86 koni.
Co do montażu - musiałbyś znaleźć kompletny silnik wraz z komputerem , wszystkimi czujnikami i wiązką elektryczną . Szanse - jeszcze maleją ...
Dużo lepszym rozwiązaniem z racji dostępności samych silników i osprzętu do nich - jest wymieniony wcześniej 1,6 16V . I to on właśnie miał w serii 103KM.
Jeszcze jedno - to co widać na załączonym przez ciebie zdjęciu - bardziej niż wtrysk przypomina mi dwa podwójne , poziome gaźniki.
Były:3 Zastavy 1100, Fiat 126, Ritmo 65, 85, 90, 100; Alfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo, Tempra 4x4, Lancia Dedra 2,0 16V; 1,8 8V; Y 1,4; Alfa 156 SW 2,0 JTS Są: (do spółki z synami): Zastava 1100, BMW 340, 329; 525; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 25 cze 2014, 09:33

ja za silnik 1,6 16V z osprzętem i elektryką dałem 550 zł, dodatkowo miałem możliwość odpalenia dawcy i pomierzenia kompresji,
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
Skandal
Doświadczony użytkownik
Posty: 134
Rejestracja: 18 maja 2014, 11:35
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Skandal » 25 cze 2014, 09:56

schab, poziome gaźniki to już mod właściciela, na wikipedii ten silnik na wielopunkcie jest oznaczony mocą 103KM ( http://it.wikipedia.org/wiki/Lancia_Dedra )
Ale skoro twierdzisz, że znalezienie tego w dobrym stanie, to pewnie masz racje - za krótko siedzę w temacie, dlatego spytałem :oops:

Marcelek, dużo jest rzeźby z elektryką przy tym silniku?

Awatar użytkownika
schab
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2007, 08:57
Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
Kontakt:

Post autor: schab » 25 cze 2014, 10:24

Pierwsze zdziwienie : po ustawieniu na Wikipedii języka polskiego - znika większa część danych , które są dostępne w wersji włoskojęzycznej !
Popatrz na to :
1.6 i.e. (SPI) 88HP (75 hp cat) 128 Nm 1581 cm³ 4 cilindri 1060 kg 187 km/h 1989–1994
1.6 16v (MPI) 103 hp 145 N·m 1581 cm³ 4 cilindri 1175 kg 186 km/h 1998–1999
Gdzieś tam jeszcze pojawia się wersja 1,6 8V MPI - 90KM , ale to był "biały kruk".
Były:3 Zastavy 1100, Fiat 126, Ritmo 65, 85, 90, 100; Alfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo, Tempra 4x4, Lancia Dedra 2,0 16V; 1,8 8V; Y 1,4; Alfa 156 SW 2,0 JTS Są: (do spółki z synami): Zastava 1100, BMW 340, 329; 525; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 25 cze 2014, 12:53

Skandal pisze:
Marcelek, dużo jest rzeźby z elektryką przy tym silniku?
dowiem się przy montażu, narazie mam już skompletowany zespół napędowy, teraz siedzę nad połączeniem elektryki sieny z elektryką Zastavy i kawałkami elektryki z Poloneza (sterowanie wycieraczkami i oświetleniem wnętrza)
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 25 cze 2014, 23:37

Skandal pisze:schab,

Marcelek, dużo jest rzeźby z elektryką przy tym silniku?

a jaki problem podłączyć stały + i + po zapłonie reszta to opcja
Zastava 1600 DOHC

Awatar użytkownika
Skandal
Doświadczony użytkownik
Posty: 134
Rejestracja: 18 maja 2014, 11:35
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Skandal » 31 lip 2014, 01:37

schab pisze:Pierwsze zdziwienie : po ustawieniu na Wikipedii języka polskiego - znika większa część danych , które są dostępne w wersji włoskojęzycznej !
Popatrz na to :
1.6 i.e. (SPI) 88HP (75 hp cat) 128 Nm 1581 cm³ 4 cilindri 1060 kg 187 km/h 1989–1994
1.6 16v (MPI) 103 hp 145 N·m 1581 cm³ 4 cilindri 1175 kg 186 km/h 1998–1999
Gdzieś tam jeszcze pojawia się wersja 1,6 8V MPI - 90KM , ale to był "biały kruk".
Racja, mój błąd. Tak czy inaczej dalej chodzi mi o ten silnik, który był montowany w dedrze, pozwolisz, że oprę się na informacjach z tej strony:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_SOHC
Silnik ma oznaczenie 835.A1.000, była to jedyna jednostka 1.6 8V montowana w dedrze drugiej generacji. Widzę również, że dół ma identyczny co Tipo 1.6(159.A3.000). Masz może informacje czy głowica się różniła? Czy różnice ograniczały się do dolotu, układu zasilającego i wydechu?

Na tej stronce (http://tempra.org/dane_techniczne.php) zauważyłem również silnik o pojemności 1581cm3 i mocy 90KM, jest już tutaj wprowadzony wielopunkt jednak oznaczenie silnika się nie zgadza :roll: Głownie chodzi mi o to; czy same słupki silników 1581 z różnych wersji fiata/Lancii różnią się od siebie ?

Awatar użytkownika
schab
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2007, 08:57
Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
Kontakt:

Post autor: schab » 01 sie 2014, 07:56

Wszystkie silniki 1581 ccm montowane w Tipo / Tempra ; Delta / Dedra - miały tłoki o średnicy 86,4 i skok 67,4 . Różniły się osprzętem. Mało tego - silnik 1,6 16V produkowany do 2002 roku - też był oparty o ten sam blok , inna była tylko głowica.
Były:3 Zastavy 1100, Fiat 126, Ritmo 65, 85, 90, 100; Alfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo, Tempra 4x4, Lancia Dedra 2,0 16V; 1,8 8V; Y 1,4; Alfa 156 SW 2,0 JTS Są: (do spółki z synami): Zastava 1100, BMW 340, 329; 525; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

wojtek_gtx
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 10 lip 2014, 19:09
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: wojtek_gtx » 07 sie 2014, 17:21

Czy są na tym forum jakieś zastavy z innym niż seryjnym silnikiem 1.1 ?
Audi B4 Coupe Quattro 4.2V8 - Swap
VW Golf MK4 1.8T GTI - Mody - 195KM
Subaru Forester 2.0 S-Turbo 4x4 - Wszystko od STI - 280KM
Mazda 323 BF 1.6T GTX 4x4
Mazda 323 BG 1.8T GTX 4x4 - Zmodowana 290KM
Mazda 323 BG 1.8T GTR 4x4 - Małe mody 305KM

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 07 sie 2014, 22:20

Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
golab
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 12 lis 2008, 19:16
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: golab » 22 sie 2014, 08:23

chyba wszystkie wymienione wcześniej: 1,3 yugo Marasa, 1,6 16v rożek, i 1,5 np. moja
obecnie: żółta 1100p "77
było: granatowa 1100p "81 ; koralowa 1100p "77
to nie samochód - to styl życia

Awatar użytkownika
Skandal
Doświadczony użytkownik
Posty: 134
Rejestracja: 18 maja 2014, 11:35
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Skandal » 27 sie 2014, 12:54

Panowie, mam opcję kupną silnika 1.4 z Fiata Uno z osprzętem za 300zł. Dużo jest grzebania z przy takim swapie? Chodzi mi głownie o elektrykę, bo w Yugo mam wielopunkt a tam jest monowtrysk. Jak to widzicie?

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 28 sie 2014, 01:29

tylko że niewiele to da, chyba że pada Ci silnik, albo nie ogarniasz osprzętu, ja bym to 1,4 postawił na osprzęcie od Yugo
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości