Podciśnienie pomiędzy gaznikiem a przyspieszaczem zapłonu.

problemy techniczne i porady
PLayer2001
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 10 paź 2017, 06:21
Lokalizacja: Dąbrowa Biskupia
Kontakt:

Podciśnienie pomiędzy gaznikiem a przyspieszaczem zapłonu.

Post autor: PLayer2001 » 14 lis 2017, 06:23

Witam,
Możecie mi napisać / pokazać z którego krocca z gaźnika nalezy się połączyć z przyspieszaczem zapłonu przy aparacie zapłonowym?
Nie jestem pewien który gaźnik mam więc jeśli możecie podajcie info dla obu :)
Dziękuję serdecznie

Awatar użytkownika
schab
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2007, 08:57
Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
Kontakt:

Post autor: schab » 14 lis 2017, 10:26

Z tego , co pamiętam wężyk z aparatu zapłonowego nie był podpięty do gaźnika, tylko do króćca wychodzącego z kolektura ssącego.
Były:3 Zastavy 1100, Fiat 126, Ritmo 65, 85, 90, 100; Alfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo, Tempra 4x4, Lancia Dedra 2,0 16V; 1,8 8V; Y 1,4; Alfa 156 SW 2,0 JTS Są: (do spółki z synami): Zastava 1100, BMW 340, 329; 525; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

PLayer2001
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 10 paź 2017, 06:21
Lokalizacja: Dąbrowa Biskupia
Kontakt:

Post autor: PLayer2001 » 14 lis 2017, 17:06

Jesteś pewien? Zawsze czytałem że to idzie z gaźnika ale nikt nigdy nie pisał dokładnie skąd...
Proszę właścicieli Zastavke o info.

Awatar użytkownika
schab
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2007, 08:57
Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
Kontakt:

Post autor: schab » 15 lis 2017, 09:59

Jedna uwaga : związana z moją ( być może sklerozą ) . Aparaty zapłonowe z podciśnieniowym przyspieszaniem zapłonu miałem w Ritmie , Fiacie 125p/Polonezie , ale w Zastavach ( 3 szt. ) były tylko z mechanizmem odśrodkowym .
Może masz nieoryginalny aparat ?
Nie zmienia to faktu , że próba podłączenia wężyka pod wolny ( ? ) króciec w gaźniku - może zakłócić pracę gaźnika .
Były:3 Zastavy 1100, Fiat 126, Ritmo 65, 85, 90, 100; Alfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo, Tempra 4x4, Lancia Dedra 2,0 16V; 1,8 8V; Y 1,4; Alfa 156 SW 2,0 JTS Są: (do spółki z synami): Zastava 1100, BMW 340, 329; 525; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

PLayer2001
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 10 paź 2017, 06:21
Lokalizacja: Dąbrowa Biskupia
Kontakt:

Post autor: PLayer2001 » 17 lis 2017, 06:42

Hej, no właśnie myślałem że tam jest odsrodkowy mechanizm (są jakieś ciężarki czy coś w tym stylu) ale obok aparatu (bezpośrednio przy nim) mam taką puszeczke jakby sputnik z kroccem. Podłączyłem tam wężyk i ustami wciagalem, dmuchalem przy zdjetej kopułce aparatu. Zobaczyłem że udało się spowodować ruch takiego małego czegoś co myślę że hamuje lub "luzuje" mechanizm odsrodkowy.
Mam teraz podłączone do dolnego krocca gaźnika i w sumie nie widzę różnicy ale to głównie wynika z problemów opisanych w innym poście (gdzie również dziękuję za Twoje porady)

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 17 gru 2017, 00:36

jak dobrze pamiętam to do kolektora ssacego albo do gaźnika do krócca który ma kanał za przepustnice czyli do kolektora ssacego. W ritmo albo 128 było to nieraz podłączone do krócca od serwa.
S działanie tego polega na zmniejszeniu kąta wyprzedzenia.... stare dzieje
Zastava 1600 DOHC

Awatar użytkownika
Adi.G.
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 16 lis 2016, 22:46
Lokalizacja: Sędziszów Małpolski
Kontakt:

Post autor: Adi.G. » 17 gru 2017, 10:43

Możesz wrzucić fotkę tego aparatu zapłonowego? Prawdopodobnie masz elektronika z tipo.

PLayer2001
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 10 paź 2017, 06:21
Lokalizacja: Dąbrowa Biskupia
Kontakt:

Post autor: PLayer2001 » 09 sty 2018, 15:48

Witam, wrzucę w weekend. Nie ma elektronika, na bank zwykły mechaniczny.

[ Dodano: 2018-01-31, 07:18 ]
Witam, trochę minęło.
Fotka pod linkiem poniżej.

aparat

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości