Serwo do Zastavy 1100

problemy techniczne i porady
Awatar użytkownika
piurek324
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Serwo do Zastavy 1100

Post autor: piurek324 » 16 lis 2016, 10:53

Witam, od czego będzie pasowało serwo do zastavy?Uno?Fiat 125?Polonez?

Awatar użytkownika
Piotrek-FSO
Obiecujący użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: 18 cze 2006, 11:33
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: Piotrek-FSO » 17 lis 2016, 04:07

Serwo z podstawą pasuje od Fiata 128 Sport/3p. Można pewnie też zastosować serwo z Fiata125p/Poloneza, jednak tutaj trzeba zbudować odpowiednią podstawę i dorobić popychacz. W swojej żółtej Zastavie mam serwo ze 128 sport (miałem kilka fiatów) i przyznam szczerze, że w porównaniu do jazdy bez niego jest jakaś tam różnica w sile nacisku pedału hamulca (po to ono jest). Z drugiej strony jak jest zdrowy układ hamulcowy, to w wersji bez serwa nie trzeba jakoś mocno deptać tego hamulca, żeby zblokować koła. Ostatnio zastanawiałem się nad usunięciem go z auta, bo jednak bardziej pewnie czuję się bez niego. Z drugiej strony za dużo waży :P W sumie w samochodach rajdowych serwo się usuwa ;)

Porobię zdjęcia zestawu serwa od 128 Coupe i pokażę, jak to siedzi w Zastavie. Może coś to pomoże.
* Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
* Polski Fiat 128 Sport
* Zastava 101
* Zastava 101S 1300

Obrazek

Awatar użytkownika
piurek324
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: piurek324 » 17 lis 2016, 09:03

Dziękuję za odpowiedź, tylko gdzie teraz dostać takie serwo.A z tym popychaczem do serwa 125/polonez to trzeba dłuższy, krótszy?

Awatar użytkownika
Piotrek-FSO
Obiecujący użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: 18 cze 2006, 11:33
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: Piotrek-FSO » 18 lis 2016, 02:40

W przypadku poloneza/125p trzeba zrobić dłuższy popychacz. Jeśli chodzi o serwo z podstawą ze 128 to może Ci sprzedam taki komplet. Muszę tylko sprawdzić ile jeszcze mam takich zestawów w zapasie, bo mam jeszcze jedno auto do zbudowania, w którym serwo wychodziło fabrycznie i coś musi mi zostać w zapasie.

Pamiętać należy, że w albo trzeba wyciąć w podstawie okienko na linkę sprzęgła, albo skrócić pancerz linki o jakieś 10-13mm. Normalnie pancerz mocowany jest w ściance grodziowej, a w wersji z serwem w podstawie serwa. Różni się jedynie długość pancerza linki. Wkład jest tej samej długości :idea:

Wygląda to w ten sposób:
Obrazek Obrazek Obrazek

W samochodzie:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

*fotki może nie są najlepszej jakości - robione telefonem, ale chyba widać o co chodzi.
* Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
* Polski Fiat 128 Sport
* Zastava 101
* Zastava 101S 1300

Obrazek

Awatar użytkownika
piurek324
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: piurek324 » 18 lis 2016, 13:48

Super dziękuję za pomoc ;)

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 22 lis 2016, 09:07

mam takie serwo od 128 z linką
Zastava 1600 DOHC

Awatar użytkownika
piurek324
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: piurek324 » 29 lis 2016, 17:56

Pytanie za 100 punktów ;p
czy serwo od Yugo pasuje do zastavy?

Awatar użytkownika
Piotrek-FSO
Obiecujący użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: 18 cze 2006, 11:33
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: Piotrek-FSO » 30 lis 2016, 18:41

Chcesz, to sprzedam Ci serwo.

Podstawa z Yugo zupełnie nie pasuje, sprawdzałem, jak wyciągałem silnik z Korala
* Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
* Polski Fiat 128 Sport
* Zastava 101
* Zastava 101S 1300

Obrazek

Awatar użytkownika
piurek324
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: piurek324 » 08 gru 2016, 16:00

Wymontowałem serwo i okazuje się że popychacz od strony pompy lata luźno na wszystkie strony.co do podstawy przykręcanej do budy to mam taką samą jak na zdjęciach od Piotrka powyżej.Została do zdobycia tylko puszka serwa.

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 10 gru 2016, 09:13

po co zakładasz serwo to wcale lepiej nie hamuje. Jest tylko gorsze wyczucie. Lepiej tarcze 240mm i zaciski od cinquecento. Co innego jak masz tarcze tez na tyle to wtedy ciezkawo dusi się hamulec
Zastava 1600 DOHC

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość