Ustawienie zapłonu Zastava 101 Skala 55 rok 1987
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: środa 21 wrz 2016, 19:21
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Ustawienie zapłonu Zastava 101 Skala 55 rok 1987
Witam. Mama mały problem. Otóż jak wymienialem pasek rozrządu to pokręciłem kołem od pompy oleju. W książce do zastawy 1100 wyczytałem żeby ustawić kolo zamachowe na 10 stopni i żeby cylinder pierwszy był na sprężaniu. Tak ustawiłem. Popusciściłem aparat. Podłączyłem do zacisku cewki nr 1 i masy żarówkę. W książce pisze ze jak bede obracał aparatem przy takim ustawieniu wału i zapali się żarówka to zapłon będzie ok. U mnie jest taki problem ze żarówka cały czaś świeci. Jak przekręcam aparatem to w pewnym momencie gaśnie. Dodam że autko jest z 87r. Proszę o pomoc.
Zawsze chciałem Zastavę - w końcu mam
- Marcelek
- Weteran forum
- Posty: 485
- Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
masz auto z 1987 roku, więc masz elektronika, metoda na żarówkę nie zadziała, poza tym podłączasz ją w złym miejscu (w aparacie stykowym podłącza się ją pod kabelek idący od aparatu do cewki), ustawiasz wał na znak, sprawdzasz długim śrubokrętem gdzie znajduje się tłok na 1 cylindrze (po odkręceniu świecy) gdy tłok jest w górze i wtedy ściągasz kopułkę, i odkręcasz całkowicie aparat, wysuwasz go i palec ustawiasz na pierwszy cylinder (wzorując się kolejnością na kopułce, kopułka ma ząbek ustalający więc można ją założyć tylko w jednej pozycji), przykręcasz aparat, ale tak żeby jeszcze się ruszał z oporem, następnie zakładasz kopułkę, powinien już odpalić, na słuch deregulowywujesz delikatnie aparatem, kiedy uzyska równą pracę na wolnych obrotach bez tendencji do wypadania zapłonu i gotowe.
Zastava 1100p Mediteran '81
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość