Silnik 1.3 na jednopunkcie
-
- Obiecujący użytkownik
- Posty: 54
- Rejestracja: czwartek 15 maja 2014, 23:06
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Silnik 1.3 na jednopunkcie
Czy silnik 1.3 EFi da rade pożenić z wtryskiem z np. Uno lub Sieny 1.4? Czy ktoś miał takie silniki obok siebie i porównał czy czujniki są podobnie rozmieszczone i jest gdzie je założyć? Czy znaki na kole pasowym są jednakowe? Czy różnica w pojemności skokowej jest na tyle duża, że silnik pracowałby nieprawidłowo?
Czemu takie kombinacje? Zastanawaim się nad założeniem LPG w Yugo. Sekwencja jest trochę droga /wymagane szybkie wtryski, Yugo to full grupa/, natomiast druga generacja na fabrycznym dolocie niezbyt mi się widzi /bardzo nierówna mieszanka na poszczególnych cylindrach/. I stąd pomysł jednopunktu. Nie chcę wkładać całego silnika, mój jest całkiem zdrowy. Uprzedzając propozycje: od gaźnika też chcę odpocząć.
Takie wieczorno-piwkowe rozmyślania :)
Czemu takie kombinacje? Zastanawaim się nad założeniem LPG w Yugo. Sekwencja jest trochę droga /wymagane szybkie wtryski, Yugo to full grupa/, natomiast druga generacja na fabrycznym dolocie niezbyt mi się widzi /bardzo nierówna mieszanka na poszczególnych cylindrach/. I stąd pomysł jednopunktu. Nie chcę wkładać całego silnika, mój jest całkiem zdrowy. Uprzedzając propozycje: od gaźnika też chcę odpocząć.
Takie wieczorno-piwkowe rozmyślania :)
- Marcelek
- Weteran forum
- Posty: 485
- Rejestracja: niedziela 18 cze 2006, 13:10
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
trzeba zwalać skrzynię czujnik w jednopunkcie jest na kole zamachowym, mocowany obudowy tylnej panewki wału korbowego, generalnie sprawa nie jest skomplikowana tylko czasochłonna, na zdjęciu jest cała zdemontowana wiązka silnika (wtrysk i zapłon) z Fiata Uno 1,4 IEs z 1995 roku, po wypleceniu i przejrzeniu z resztą auta komunikuje się tylko 4 kabelkami, z czego 2 to masa, aparat zapłonowy bez problemu da się założyć do Yugo, generalnie nie polecam instalacji wtrysku z Sieny, ma immo, w Uno i Tipo niema takich rozwiązań jeden o ile mnie pamięć nie myli to stały plus a drugi to plus po stacyjce, choć może też być plus po stacyjce i sygnał dla obrotomietza bawiłem się tym ponad rok temu to nie pamiętam już
Zastava 1100p Mediteran '81
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
-
- Obiecujący użytkownik
- Posty: 54
- Rejestracja: czwartek 15 maja 2014, 23:06
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Kabelków się nie boję, dziękuję za odpowiedź i cenną informację o immobilizerze.
Chociaż przyszedł mi do głowy jeszcze taki pomysł, by założyć kolektor z wtryskiem z jednopunktu i spróbować wysterować go sygnałem z oryginalnego komputera Yugo. Krokowiec zostawić oryginalny, czujniki przepustnicy trzeba by porównać i ew. podmienić.
Zastanawia mnie jakie są czasy i moment wtrysku w jednopunkcie i full grupie.
Pompa paliwa też jest do wymiany, w jednopunkcie jest niższe ciśnienie, prawda?
Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę, gdzie jest słaby punkt pomysłu?
A może ktoś jeździł Yugo EFI na gazie ze zwykłym mikserem i może podzielić się opinią jak to się spisywało? Bo chyba kombinuje za bardzo :D
Chociaż przyszedł mi do głowy jeszcze taki pomysł, by założyć kolektor z wtryskiem z jednopunktu i spróbować wysterować go sygnałem z oryginalnego komputera Yugo. Krokowiec zostawić oryginalny, czujniki przepustnicy trzeba by porównać i ew. podmienić.
Zastanawia mnie jakie są czasy i moment wtrysku w jednopunkcie i full grupie.
Pompa paliwa też jest do wymiany, w jednopunkcie jest niższe ciśnienie, prawda?
Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę, gdzie jest słaby punkt pomysłu?
A może ktoś jeździł Yugo EFI na gazie ze zwykłym mikserem i może podzielić się opinią jak to się spisywało? Bo chyba kombinuje za bardzo :D
- internet
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 377
- Rejestracja: wtorek 09 paź 2007, 01:37
- Lokalizacja: luzino / Lisewo
- Kontakt:
Yugo tak nie latałem, ale od ponad 5 lat mam takie instalacje w polonezach z pełnym wtryskiem. nie jest to sekwencja, ale spokojnie da się tym latać, i jak dobrze ustawiona to nawet nie czuć tak spadku mocy, a oszczędności są spore.Mak pisze:A może ktoś jeździł Yugo EFI na gazie ze zwykłym mikserem i może podzielić się opinią jak to się spisywało? Bo chyba kombinuje za bardzo :D
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/
-
- Obiecujący użytkownik
- Posty: 54
- Rejestracja: czwartek 15 maja 2014, 23:06
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Tylko, że każdy Polonez OHV ma symetryczny kolektor dolotowy i mieszanka mniej więcej rozdziela się równo do każdego cylindra. Tak samo jak w Zastavie, czy Yugo na gaźniku. Natomiast Yugo EFI, podobnie jak Polonez z silnikiem Rovera ma kolektor niesymetryczny. Mikser przed przepustnicą powoduje bogatszą mieszankę na najbliższym cylindrze i zubożałą na najdalszym.
Niby wiele wielopunktowych aut z takimi kolektorami jeździło na mikserze, Yugo pewnie też by jakoś jeździło ale strasznie mnie irytuje nierówność w rozdziale mieszanki.
Niby wiele wielopunktowych aut z takimi kolektorami jeździło na mikserze, Yugo pewnie też by jakoś jeździło ale strasznie mnie irytuje nierówność w rozdziale mieszanki.
- internet
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 377
- Rejestracja: wtorek 09 paź 2007, 01:37
- Lokalizacja: luzino / Lisewo
- Kontakt:
Ale ja nie napisałem żę latam OHV, fakt lata temu miałem takżę 1.6 GSI na podciśnieniu, ale głownie latam na silnikach rovera. Przerabiałm już pojemności zarówno 1.4, jak i też 1.8. W obu przypadkach nie było problemu z pracą auta. Wszystko zalezy od jakości instalacji i jej ustawienia.
W poprzednim było niemal miodzio, w obecnym muszę się pilnować przy "automacie" bo przy przełanczaniu muszę 2 razy przygazować i tyle.
Wiadomo że sekwencja spali mniej, ale w ruchu codziennym tego za bardzo nie odczujesz - różnice są dopiero w trasie.
także nie powinno być problemu w Yugo
W poprzednim było niemal miodzio, w obecnym muszę się pilnować przy "automacie" bo przy przełanczaniu muszę 2 razy przygazować i tyle.
Wiadomo że sekwencja spali mniej, ale w ruchu codziennym tego za bardzo nie odczujesz - różnice są dopiero w trasie.
także nie powinno być problemu w Yugo
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/
- internet
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 377
- Rejestracja: wtorek 09 paź 2007, 01:37
- Lokalizacja: luzino / Lisewo
- Kontakt:
To prawda, ale jak miał bym pakować się w Blosa przy jego cenie to wolał bym sekwencję. kosztowo wychodzi podobnie.Marcelek pisze:a generalnie dla najlepszej pracy warto zastosować Blos
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/
- internet
- Doświadczony użytkownik
- Posty: 377
- Rejestracja: wtorek 09 paź 2007, 01:37
- Lokalizacja: luzino / Lisewo
- Kontakt:
idealnie pasował by do Zastava silnik 1.3 D z Fiata Uno I
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)
https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości