Jedynka i dwójka zgrzyta, jakie części kupić?
Jedynka i dwójka zgrzyta, jakie części kupić?
W moim Mediteranie mam problem ze zgrzytającą czasem jedynką i dwójką. Będę w najbliższym czasie zamawiał przez znajomego mojego kolegi części nowe w Serbii (m. in. górne mocowania amortyzatorów).
Z tego co mi odpisał po rekonesansie rynku (gość pracuje w branży motoryzacyjnej, podobnie jak ja i mój "łącznik" ), np. synchronizatory może mi bez problemu kupić.
Nie chciałbym zmieniać czegokolwiek w mojej Zastavce na nieoryginalne, co zatem oczywiste, wolałbym wyremontować skrzynię, niż zamieniać na jakieś Uno.
Stąd moje pytania:
1. Co radzicie kupić, skoro mam już okazję ogarnąć to jedną przesyłką "na zapas"?
2. Czy jest szansa na podesłanie na maila zdjęć synchronizatorów, przesuwek itd. konkretnie do Zastavy, żeby gość sobie mógł porównać na miejscu? Ktoś pomoże?
Serdecznie pozdrawiam.
Ps. jeśli ktoś potrzebuje coś z elementów trudno dostępnych (i nie gabarytowych), mogę spróbować dopiąć to do mojego zamówienia, jeśli będzie dostępne tam na miejscu.
Z tego co mi odpisał po rekonesansie rynku (gość pracuje w branży motoryzacyjnej, podobnie jak ja i mój "łącznik" ), np. synchronizatory może mi bez problemu kupić.
Nie chciałbym zmieniać czegokolwiek w mojej Zastavce na nieoryginalne, co zatem oczywiste, wolałbym wyremontować skrzynię, niż zamieniać na jakieś Uno.
Stąd moje pytania:
1. Co radzicie kupić, skoro mam już okazję ogarnąć to jedną przesyłką "na zapas"?
2. Czy jest szansa na podesłanie na maila zdjęć synchronizatorów, przesuwek itd. konkretnie do Zastavy, żeby gość sobie mógł porównać na miejscu? Ktoś pomoże?
Serdecznie pozdrawiam.
Ps. jeśli ktoś potrzebuje coś z elementów trudno dostępnych (i nie gabarytowych), mogę spróbować dopiąć to do mojego zamówienia, jeśli będzie dostępne tam na miejscu.
Cytryna Picasso '09, Mercedes W123 200D '83, "Wielki" Fiat 125p '87, Ford Capri MK III GL Pinto '79, Innocenti Elba '94...
- Leszek_Gdynia
- Użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 28 sty 2015, 11:39
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
spoko są ludki na forum sprowadzający części, ale myślę że znajdzie się kilku chętnych, tak czy siak ja bym zaczął od podstawowej rzeczy.... lizaka są one dramatycznej jakości i warto skręcić go na śruby i zobaczyć co się będzie działo, mogą też być wyorane poduszki silnika, przez co silnik siada i też mechanizm nie trafia w konkretne biegi
Zastava 1100p Mediteran '81
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"
Marcelku, dziękuję za podpowiedź Widziałem wcześniej Twoje posty na Forum w tej sprawie i od tego zamierzam zacząć. Ale ponieważ będę zamawiał inne części, to przy okazji pewnie dokupię elementy skrzyni "na zapas". Co do ludków sprowadzających części, to jak miesiąc temu umieściłem post w dziale Kupię, tak po dziś dzień nikt się nie odezwał. Podobnie z gościem z OLX, który teraz się ogłasza, wykorzystując Twoje fotki, niby coś tam odpisał a później jak przyszło do konkretów - umilkł. Jak krew w piach Dlatego się w końcu wkurzyłem i postanowiłem zadziałać swoimi kontaktami w branży aftermarket i okazało się, że mój kolega z zaprzyjaźnionej firmy produkującej części samochodowe, opiekuje się także Serbskim rynkiemMarcelek pisze:spoko są ludki na forum sprowadzający części, ale myślę że znajdzie się kilku chętnych, tak czy siak ja bym zaczął od podstawowej rzeczy.... lizaka są one dramatycznej jakości i warto skręcić go na śruby i zobaczyć co się będzie działo, mogą też być wyorane poduszki silnika, przez co silnik siada i też mechanizm nie trafia w konkretne biegi
Leszek, będę z Tobą w kontakcie, jak będę miał konkrety - cenę i dostępność gratów - dam znać tutaj albo przez LKP.
Serdecznie pozdrawiam.
Cytryna Picasso '09, Mercedes W123 200D '83, "Wielki" Fiat 125p '87, Ford Capri MK III GL Pinto '79, Innocenti Elba '94...
Udało się może zrobić fotki?roźek pisze:jak dobrze pamiętam bieg pierwszy i drugi zgrzyta bo wytarta jest przesuwka czy jak to tam nazwać chodzi o tą bieżnie o którą hamują synchronizatory. Mam gdzieś to rozkręcone jutro może uda mi się fotki porobić.
Serdecznie pozdrawiam.
Cytryna Picasso '09, Mercedes W123 200D '83, "Wielki" Fiat 125p '87, Ford Capri MK III GL Pinto '79, Innocenti Elba '94...
Miałem ostatnio też taki problem że 2 zgrzytała. Skrzynia od nowości w aucie miała ok 80 tyś tylko przejechane. Później mi znikły w losowych momentach biegi i pojawiły się dziwne stuki. Koniec końców wymieniłem całą skrzynię na fabrycznie nową a ta co jeździła w aucie czeka na remont. W mojej 2 Zastavie też miałem założona fabrycznie nową skrzynię i niestety zatarła mi się w niej 2 też wchodziła ze zgrzytem. Z doświadczenia wiem że synchronizatory w skrzyni były w 2 wersjach nowy i stary typ. Nie są one współzmienne. Trzeba mieć komplet nowych synchronizatorów jednego typu aby złożyć choinkę.
[ Dodano: 2015-11-05, 21:39 ]
tutaj masz zdjęcia synchronizatorów i chinek w 128
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... r&_sacat=0
[ Dodano: 2015-11-05, 21:39 ]
tutaj masz zdjęcia synchronizatorów i chinek w 128
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... r&_sacat=0
BG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości