Jedynka i dwójka zgrzyta, jakie części kupić?

problemy techniczne i porady
Awatar użytkownika
Rafako
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 17 wrz 2015, 10:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Jedynka i dwójka zgrzyta, jakie części kupić?

Post autor: Rafako » 27 paź 2015, 20:01

W moim Mediteranie mam problem ze zgrzytającą czasem jedynką i dwójką. Będę w najbliższym czasie zamawiał przez znajomego mojego kolegi części nowe w Serbii (m. in. górne mocowania amortyzatorów).
Z tego co mi odpisał po rekonesansie rynku (gość pracuje w branży motoryzacyjnej, podobnie jak ja i mój "łącznik" ;-) ), np. synchronizatory może mi bez problemu kupić.
Nie chciałbym zmieniać czegokolwiek w mojej Zastavce na nieoryginalne, co zatem oczywiste, wolałbym wyremontować skrzynię, niż zamieniać na jakieś Uno.
Stąd moje pytania:
1. Co radzicie kupić, skoro mam już okazję ogarnąć to jedną przesyłką "na zapas"?
2. Czy jest szansa na podesłanie na maila zdjęć synchronizatorów, przesuwek itd. konkretnie do Zastavy, żeby gość sobie mógł porównać na miejscu? Ktoś pomoże?
Serdecznie pozdrawiam.

Ps. jeśli ktoś potrzebuje coś z elementów trudno dostępnych (i nie gabarytowych), mogę spróbować dopiąć to do mojego zamówienia, jeśli będzie dostępne tam na miejscu.
Cytryna Picasso '09, Mercedes W123 200D '83, "Wielki" Fiat 125p '87, Ford Capri MK III GL Pinto '79, Innocenti Elba '94...

Awatar użytkownika
Leszek_Gdynia
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 28 sty 2015, 11:39
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Leszek_Gdynia » 27 paź 2015, 20:10

Rafako - mam ten sam problem i jak tylko bedziesz miał rowiązanie to ja sie dołączam do zamowienia.

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 28 paź 2015, 06:20

spoko są ludki na forum sprowadzający części, ale myślę że znajdzie się kilku chętnych, tak czy siak ja bym zaczął od podstawowej rzeczy.... lizaka są one dramatycznej jakości i warto skręcić go na śruby i zobaczyć co się będzie działo, mogą też być wyorane poduszki silnika, przez co silnik siada i też mechanizm nie trafia w konkretne biegi
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
Rafako
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 17 wrz 2015, 10:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Rafako » 28 paź 2015, 20:45

Marcelek pisze:spoko są ludki na forum sprowadzający części, ale myślę że znajdzie się kilku chętnych, tak czy siak ja bym zaczął od podstawowej rzeczy.... lizaka są one dramatycznej jakości i warto skręcić go na śruby i zobaczyć co się będzie działo, mogą też być wyorane poduszki silnika, przez co silnik siada i też mechanizm nie trafia w konkretne biegi
Marcelku, dziękuję za podpowiedź :-) Widziałem wcześniej Twoje posty na Forum w tej sprawie i od tego zamierzam zacząć. Ale ponieważ będę zamawiał inne części, to przy okazji pewnie dokupię elementy skrzyni "na zapas". Co do ludków sprowadzających części, to jak miesiąc temu umieściłem post w dziale Kupię, tak po dziś dzień nikt się nie odezwał. Podobnie z gościem z OLX, który teraz się ogłasza, wykorzystując Twoje fotki, niby coś tam odpisał a później jak przyszło do konkretów - umilkł. Jak krew w piach :roll: Dlatego się w końcu wkurzyłem i postanowiłem zadziałać swoimi kontaktami w branży aftermarket i okazało się, że mój kolega z zaprzyjaźnionej firmy produkującej części samochodowe, opiekuje się także Serbskim rynkiem :mrgreen:

Leszek, będę z Tobą w kontakcie, jak będę miał konkrety - cenę i dostępność gratów - dam znać tutaj albo przez LKP.
Serdecznie pozdrawiam.
Cytryna Picasso '09, Mercedes W123 200D '83, "Wielki" Fiat 125p '87, Ford Capri MK III GL Pinto '79, Innocenti Elba '94...

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 29 paź 2015, 00:48

jak dobrze pamiętam bieg pierwszy i drugi zgrzyta bo wytarta jest przesuwka czy jak to tam nazwać chodzi o tą bieżnie o którą hamują synchronizatory. Mam gdzieś to rozkręcone jutro może uda mi się fotki porobić.
Zastava 1600 DOHC

Awatar użytkownika
Rafako
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 17 wrz 2015, 10:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Rafako » 03 lis 2015, 13:23

roźek pisze:jak dobrze pamiętam bieg pierwszy i drugi zgrzyta bo wytarta jest przesuwka czy jak to tam nazwać chodzi o tą bieżnie o którą hamują synchronizatory. Mam gdzieś to rozkręcone jutro może uda mi się fotki porobić.
Udało się może zrobić fotki? :-)
Serdecznie pozdrawiam.
Cytryna Picasso '09, Mercedes W123 200D '83, "Wielki" Fiat 125p '87, Ford Capri MK III GL Pinto '79, Innocenti Elba '94...

Awatar użytkownika
BG
Doświadczony użytkownik
Posty: 144
Rejestracja: 15 sie 2007, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: BG » 05 lis 2015, 21:34

Miałem ostatnio też taki problem że 2 zgrzytała. Skrzynia od nowości w aucie miała ok 80 tyś tylko przejechane. Później mi znikły w losowych momentach biegi i pojawiły się dziwne stuki. Koniec końców wymieniłem całą skrzynię na fabrycznie nową a ta co jeździła w aucie czeka na remont. W mojej 2 Zastavie też miałem założona fabrycznie nową skrzynię i niestety zatarła mi się w niej 2 też wchodziła ze zgrzytem. Z doświadczenia wiem że synchronizatory w skrzyni były w 2 wersjach nowy i stary typ. Nie są one współzmienne. Trzeba mieć komplet nowych synchronizatorów jednego typu aby złożyć choinkę.

[ Dodano: 2015-11-05, 21:39 ]
tutaj masz zdjęcia synchronizatorów i chinek w 128
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... r&_sacat=0
BG

Awatar użytkownika
Cabrio
Doświadczony użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: 02 lip 2015, 15:09
Lokalizacja: Yu
Kontakt:

Post autor: Cabrio » 18 lis 2015, 16:46

Miałem takie coś i problemem okazał się synchronizator drugiego biegu
--
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości