nie równa praca silnika

problemy techniczne i porady
walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » 29 gru 2012, 16:13

przestwaiłem rozrzad o 1 ząbek w druga strone i jest juz ok. równo pracuje i ładnie pali.
a ten regulator pózniej jak podłączyć?
Obrazek

taki czy jakis inny?

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 30 gru 2012, 00:04

kup tak jak ci mówie regulator z szczotkami do Fiata ritmo 1300/1500 z alternatorm bosha, odkręcasz stary szczotko trzymacz wkręcasz w jego miejsce nowy z wbudowanym regulatorem i nic innego nie robisz
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » 30 gru 2012, 12:32


Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 30 gru 2012, 21:05

tak
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » 30 gru 2012, 23:02

czyli wkręcamy tylko regulator nowy zamiast szczotek i zew regulator i przewody (3 które do niego idą) porostu olewamy?
ja mam alternator Jugosławia. beda pasował taki regulator?

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 30 gru 2012, 23:18

Przykręcasz ten nowy szczotkotrzymacz z wbudowanym regulatorem no i podłączasz ten gruby kabel co idzie do akumulatora (duża wsuwka) i ten co idzie na kontrolkę w liczniku - fioletowo czarny ( bez tego nie będzie ładowania) i to wszystko
Zastava 1600 DOHC

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » 31 gru 2012, 13:33

okej
dzieki za pomoc

Awatar użytkownika
internet
Doświadczony użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: 09 paź 2007, 01:37
Lokalizacja: luzino / Lisewo
Kontakt:

Post autor: internet » 03 sty 2013, 10:27

roźek pisze:Przykręcasz ten nowy szczotkotrzymacz z wbudowanym regulatorem no i podłączasz ten gruby kabel co idzie do akumulatora (duża wsuwka) i ten co idzie na kontrolkę w liczniku - fioletowo czarny ( bez tego nie będzie ładowania) i to wszystko
Ewentualnie robisz tak ja albo Marcelek - mieniasz alternator na mocniejszy np z cieniasa i masz dodatkowe ampery :)
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)

https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 04 sty 2013, 06:30

ja polecam z Tipo
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » 05 sty 2013, 22:38

Może być i z yugo. Seria ma bodajże 34A a z yugola 55. Jak się mylę to mnie poprawcie :-P
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 05 sty 2013, 22:56

a ja polecam z fiata bravo 110A :mrgreen:
Zastava 1600 DOHC

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » 05 sty 2013, 23:01

Mądry się znalazł :D Może silnik od razu cały poleć :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » 06 sty 2013, 12:20

kupiłem regulator za 30 zł i tez ładuje. nie jest zle

turlacz
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 12 lis 2012, 14:42
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: turlacz » 20 mar 2013, 20:52

Słuchajcie nie chce zakładać nowego tematu więc piszę tutaj.

Mam problem z odpalaniem Zośki na zimnym silniku, większe lub mniejsze wyciągnięcie dźwigni ssania nie pomaga.

Dopiero po wstrzyknięciu ok 4ml benzyny do gaźnika powoduje natychmiastowe uruchomienie silnika na ok 5 sec( do momentu wypalenia podanego paliwa) po 3-4 takich próbach samochód pracuje prawidłowo i ssanie Działa.

Rozebrałem i przeczyściłem gaźnik- przedmuchałem sprężonym powietrzem - lecz bez poprawy.

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 20 mar 2013, 21:11

dobrze poskładane dźwigienki ssania? siłownik podciśnieniowy uchylający przepustnice ssania sprawny?
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 20 mar 2013, 22:47

zanim odpalisz to pociśnij kilka razy pedałem gazu - wtedy przyspieszaczem nalejesz trochę paliwa i nie musisz biegać ze strzykawką
Zastava 1600 DOHC

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Post autor: JurekC » 21 mar 2013, 07:27

Sprawdź położenie przepustnicy ssania przy całkiem wyciągniętym ssaniu. Zdejmij pokrywę filtra powietrza i wyciągnij ssanie - popatrz w gaźnik. Przepustnica powinna być całkowicie zamknięta. Jeśli jest nie domknięta to ssanie nie zadziała. Wyregulować to możesz przesuwając pancerz linki ssania w uchwycie przy gaźniku.

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 21 mar 2013, 11:01

No i przepustnica główna powinna się lekko uchylić do tego pompka podciśnieniowa powinna uchylać przepustnicę ssania po odpaleniu
Zastava 1600 DOHC

turlacz
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 12 lis 2012, 14:42
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: turlacz » 21 mar 2013, 22:44

Dzięki za pomoc, problem rozwiązany, powodem braku ssania była źle ustawiona linka od przepustnicy ssania,

[ Dodano: 2013-04-24, 11:50 ]
Hej,

Mam pytanie odnośnie luzu zaworowego jaki powinien być ponieważ znalazłem sprzeczne informacje czy dla ssącego powinno być 0,4mm a wydechowego 0,5mm??

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości