gwint do zastawy

Co można pożytecznego zrobić w Zastavie ?
walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

gwint do zastawy

Post autor: walus501 » 10 paź 2012, 09:05

Witam!
chce trochę po przerabiać swoją zastawe a mianowicie założyć gwintowane zwieszenie tylko mam problemy z kupnem.
wie ktoś może od jakiego innego popularnego auta będzie pasowała amortyzacja??

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 10 paź 2012, 18:53

od żadnego, musisz rzeźbić albo wydać trochę kasy na gwint do Fiata 128 dostępny w niemczech
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » 10 paź 2012, 20:45

To nie dobrze. a gdzie i ile konkretnie kosztuje taki zawias??

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 10 paź 2012, 21:16

Zastava 1600 DOHC

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » 10 paź 2012, 21:38

16000pln??;o
przesada...
a co można kombinować?
znalazłem sprężyny mts technix za 300 ale potrzebne jeszcze amorki i najlepiej gwint...
co mi poradzicie??

mcbazo
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 05 lip 2011, 10:16
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mcbazo » 10 paź 2012, 22:34

amory od fiata 127,128,fiorino

Awatar użytkownika
internet
Doświadczony użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: 09 paź 2007, 01:37
Lokalizacja: luzino / Lisewo
Kontakt:

Post autor: internet » 10 paź 2012, 22:47

możesz też szukać od Ritmo - też powinno pod pasować.
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)

https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » 10 paź 2012, 23:31

Na amorach od ritmo będzie stała jak koza. Albo skracać tłoczyska i coilover kit, albo od 127 (takie coś mam ja z tym że jeszcze -30mm). Rożek coś kombinował z gwintem od golfa.
Zostaje jeszcze amor od 127 i ew. nawinąć springi w polspringu na zamówienie...
Pytanie jeszcze do czego chcesz auto i jak nisko... :roll:
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 11 paź 2012, 10:50

tuleje z gwintem można dospawać do amorka od 127. Znam kolesia który by to zrobił profesionalnie
Zastava 1600 DOHC

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » 11 paź 2012, 15:10

roźek pisze:tuleje z gwintem można dospawać do amorka od 127. Znam kolesia który by to zrobił profesionalnie

jaka cena i ile trzeba czekać??
i czy dal by rade przerobić tylny amor na amor ze spreżyna i gwintem??

Awatar użytkownika
MARAS
Doświadczony użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 06 lip 2006, 20:47
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: MARAS » 11 paź 2012, 16:25

Tylny też da radę, tylko powodzenia życzę jeśli chcesz zrobić tylko mcpersona... na moje lepiej utwardzić resor i albo klepać, albo tuleje dać i po temacie. Rożek miał bodajże gwinta, sprzedał go bodajże Heńkowi :D Jak klął na niego na YTP to nie pytajcie :D
Były: ZASTAVA 1100p '77, POLONEZ CARO '94, Suzuki Swift 1.3, Fiat Brava 1.6 16V, AUDI 80 B4 2.8 V6, Citroen Xsara, Mercedes 200D
Jest:
BMW e39 523i Touring
-BMW e34 525i Touring
-ZASTAVA 1100p Mediteran '80 FOREVER!!!!!!!

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » 11 paź 2012, 17:40

czyli na sam początek wezmę utnę sprężyny na makpersonie i włoze gumowe odboje między zwoje. Zobaczymy jak to będzie wyglądało. Nie mam nic do stracenia bo mam całego kompletnego dawcę. a później będziemy dalej myśleć. A co zrobić z tym resorem? Jak go klepać? Jak utwardzic i OBniżyc ? Proszę o mało skomplikowana instrukcje. Auto nie będzie sie scigac ani nic. Ma służyć tylko do lansu. Planuję jeszcze założyć szeroka stał i boję sie o błotniki. Felga będzie oryginal zrobiona ma 5 lub 5.5 cala

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 11 paź 2012, 18:02

wyciągasz resor idziesz do kowala i mówisz mu co chcesz osiągnąć, od razu najlepiej wzmocnić belkę tylnego zawieszenia bo się oderwie na bank
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
internet
Doświadczony użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: 09 paź 2007, 01:37
Lokalizacja: luzino / Lisewo
Kontakt:

Post autor: internet » 11 paź 2012, 19:41

Marcelek pisze:od razu najlepiej wzmocnić belkę tylnego zawieszenia bo się oderwie na bank
Tu się zgodzę nie jest zbyt mocny element w tym aucie.
BYŁO:
FSO Polonez Atu Plus*, FSO Polonez Caro*, FSO Polonez Cabrio* FSO Poldonielot FSO Polonez Atu plus 1.4 GLI i caro plus 1.6GLI
FSO 125p 1500 C
JEST:
Zastava 1100p zielona, Zastava 1100p czerwona, Zastava 1100p żółta, Zastava 1100p pomarańczowa z lekkimi brakami :)

https://www.facebook.com/serduszkomalegoksiecia/

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » 11 paź 2012, 19:55

czyli wyjmuje resor i mówię że chce np 60 mm niższy i tardszy zawias i zrobione?

Awatar użytkownika
schab
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2007, 08:57
Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
Kontakt:

Post autor: schab » 11 paź 2012, 21:06

walus501 pisze:czyli wyjmuje resor i mówię że chce np 60 mm niższy i tardszy zawias i zrobione?
Przy resorach masz wybór - albo nisko i miękko , albo wysoko i twardo .
Jak chcesz mieć auto niskie i twarde - to nie wystarczy sklepać resor , tylko trzeba albo zmienić pióra na grubsze , albo do już istniejących i dołożyć jeszcze ze dwa ...
Były:3 Zastavy 1100, Fiat 126, Ritmo 65, 85, 90, 100; Alfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo, Tempra 4x4, Lancia Dedra 2,0 16V; 1,8 8V; Y 1,4; Alfa 156 SW 2,0 JTS Są: (do spółki z synami): Zastava 1100, BMW 340, 329; 525; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » 11 paź 2012, 21:15

to jak mam 2 całe resory seryjne to co radzicię zrobić?

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 11 paź 2012, 21:32

nie klep resora - wystarczy ściąć gumowe podkładki nad resorem i wsadzić podkładki pod te wsporniki resora na wahaczach... sklepany resor będzie miękki i kijowo się będzie prowadziła...

Co do tulei gwintowanych to zależy czy stal czy nierdzewka czy ocynk itp a do tego trzeba wliczyć cene przednich amorków, które trzeba rozkręcić ew rozebrać jak są nierozbieralne i po wspawaniu tulei spowrotem skręcić, zawalcować .... cen nie znam ale sam widzisz ile to roboty. Najłatwierz wrzucić amorki od 127 bo są niższe i sprężyny też od 127.
Zastava 1600 DOHC

walus501
Obiecujący użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 wrz 2012, 07:23
Lokalizacja: klr
Kontakt:

Post autor: walus501 » 12 paź 2012, 22:26

roźek pisze:Najłatwierz wrzucić amorki od 127 bo są niższe i sprężyny też od 127.
masz może namiar gdzie to mogę dostać?

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 12 paź 2012, 23:06

http://allegro.pl/amortyzatory-przednie ... 68341.html ale upewnij się, żę to napewno przednie bo na zdjęciu są tylne....
A sprężyny będe też nawijał w polspringu to się weźmie 4szt
Zastava 1600 DOHC

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość