Regulator napięcia, linka ręcznego

problemy techniczne i porady
tara
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:50
Lokalizacja: Czeladź
Kontakt:

Regulator napięcia, linka ręcznego

Post autor: tara » 13 sty 2011, 14:15

Znowy muszę Was prosic o pomoc. Od czego podejdzie regulator napięcia ten znajdujacy się na nadkolu? W zasadzie nie wiem czy w roczniku 78 powinien on być, ale u mnie jest i ma 3 bolce. Ładowanie jest w ganicach 13, a to chyba troche lipa. Kolejny problem to linka od ręcznego. Jedna strona zasadniczo trzyma ale dugą muszę wymienić. Podejdzie coś od jakiś fiatów czy muszę dać do dorobienia?

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 14 sty 2011, 00:22

regulator jest na alternatorze.... a linka ręcznego http://allegro.pl/linka-hamulca-reczneg ... 67820.html albo od ritmo też powinna pasować.
Linka ręcznego jest w całości - sprawdz czy rozpieraki nie są zatarte.
Zastava 1600 DOHC

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Regulator napięcia , linka ręcznego

Post autor: Marcelek » 14 sty 2011, 08:09

tara pisze:Znowy muszę Was prosic o pomoc. Od czego podejdzie regulator napięcia ten znajdujacy się na nadkolu? W zasadzie nie wiem czy w roczniku 78 powinien on być, ale u mnie jest i ma 3 bolce. Ładowanie jest w ganicach 13, a to chyba troche lipa. Kolejny problem to linka od ręcznego. Jedna strona zasadniczo trzyma ale dugą muszę wymienić. Podejdzie coś od jakiś fiatów czy muszę dać do dorobienia?

nie wymienisz jednej strony linki ...... bo linka jest tylko jedna musisz przejrzeć hamulec co ci nie hamuje po czym najlepiej wymienić rozpieraki ręcznego (dostaniesz w każdym sklepie motoryzacyjnym z częściami do malucha jako zestaw naprawczy hamulca ręcznego Fiat 126p FL) z tym że krótszą część zostawiasz swoją oryginalną od zosi montujesz i po problemie

regulator napięcia: zatem masz mechaniczny regulator napięcia montowany do 1979 roku, opcje są trzy:
1. jedziesz do starego elektryka i on Ci ustawia regulator, co nie jest proste a i nie wielu to jeszcze potrafi a i co ważniejsze nie zawsze się da to zrobić bo może być już cholernie wyjarany
2. kupujesz inny regulator napięca do zośki
3. wywalasz to gówno w cholere i zakładasz elektronika, po którego udajesz się do sklepu z częściami do Fiata Uno gdzie prosisz o regulator napięcia ze szczotkami do Fiata Uno z alternatorem Bocha

to elektroniczne szajstwo jest razem ze szczotkotrzymaczem i szczotkami, odkręcasz szczotki (2śruby z tego co pamiętam) wyciągasz szczotkotrzymacz (z niego wychodzi potrójny kabel do regulatora) wkładasz szczotkotrzymacz z elektronicznym regulatorem i gotowe, puche ze starym reglem możesz sobie zostawić jako ozdobę pod maską
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

tara
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:50
Lokalizacja: Czeladź
Kontakt:

Post autor: tara » 14 sty 2011, 08:46

Dzięki panowie. Linka trzyma z jednej strony prawdopodobnie na tej koszulce bo rozpieraki, zaciski i generalnie całe hamuce są nowe. Dzięki za link do aukcji, już zamówione. Regulator jest rzeczywiście mechaniczny, zewnętrzny i myslałem, że po prostu wystarczy go podmienić na jakiś inny z 3 wejsciami o podobnych parametrach (właśnie jakie to paramery?) i to zagada. Na razie podjadę do jakiegoś starego elektryka by to zobaczył, a jak to nic nie da to trzeba bedzie przerabiać.
Chyba, że ktoś ma takie nie wypalone ustrojstwo na zbyciu to chetnie przygarnę.

Awatar użytkownika
JurekC
Doświadczony użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: 08 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Post autor: JurekC » 14 sty 2011, 09:30

Ja powinienem mieć nowy (nieużywany) regulator napięcia do F125p. Muszę tylko sprawdzić w zakamarkach piwnicy. Jednak, może koledzy by się wypowiedzieli czy będzie się nadawał taki od 125p.
Jak sprawdzę czy mam to dam Ci wiadomość na priv.
Jurek - Zastava GTL 55 - Obrazek

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 14 sty 2011, 10:05

Ja bym proponował wymienić cały alternator np taki od cinquecento 700 (0,7l), który to kosztuje śmieszne pieniądze a ma w sobie 55A i pasuje na mocowanie prawie bezproblemowo(trzeba ustawić odsadzenie kółka pasowego podkładając podkładki albo podszlifować wspornik alternatora który jest przykręcony do silnika- ogólnie chodzi o to żeby koła pasowe były idealnie w lini) U mnie po takiej wymianie skończyły się problemy z żółto świecącymi światłami i z odpalaniem.
Zastava 1600 DOHC

tara
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:50
Lokalizacja: Czeladź
Kontakt:

Post autor: tara » 14 sty 2011, 12:47

Regulator od Fiata ma 2 wejścia, nie pasuje.
Rożek, czy każdy alternator od CC700 jest taki sam niezależnie od rocznika, czy muszę szukać jakiś konkretnych roczników?. Jak wygląda sprawa paska. trzeba dać krótszy, dłuzszy? Twoje rozwiazanie wydaje mi się najrozsądniejsze, choć Zośka straci jedyny element rózniacy ją od modeli z lat 80tych, ale nie popadajmy w paranoje:)

W szoku jestem jak to forum dzisiaj zapiernicza. Mozna normalnie pisać posty...

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 14 sty 2011, 14:46

pasek raczej ten sam a alternatory były chyba wszystkie takie same w cc700

zapomniałem napisać że trzeba przerobić jeszcze kabel od altka tzn w cc jest na oczko a nie na wsuwke jak w zastavie
Zastava 1600 DOHC

Awatar użytkownika
Maciuś
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 14 lut 2007, 21:21
Lokalizacja: Radziszów k.Krakowa
Kontakt:

Post autor: Maciuś » 14 sty 2011, 20:00

To ja mam bardzo podobne pytanie. Założyłem inny alternator, mocowanie, bieżnia, napinacz już przerobione, ale teraz mam "problem" z regulatorem napięcia. Chyba w oryginale był zewnętrzny. Ile przewodów do niego szło gdzie był zamontowany, bo kilka przewodów zostało mi i nie wiem do czego już mają być, a kolory nie pokrywają się ze schematem.

Co i jak mam teraz zrobić jeśli mam alternator z regulatorem w środku, a nie chce zakładać tego zewnętrznego, będzie działać tak jak jest teraz,czyli tyko 2 przewody do alternatora?

[ Dodano: 2011-01-14, 19:03 ]
To ja mam bardzo podobne pytanie. Założyłem inny alternator, mocowanie, bieżnia, napinacz już przerobione, ale teraz mam "problem" z regulatorem napięcia. Chyba w oryginale był zewnętrzny. Ile przewodów do niego szło gdzie był zamontowany, bo kilka przewodów zostało mi i nie wiem do czego już mają być, a kolory nie pokrywają się ze schematem.

Co i jak mam teraz zrobić jeśli mam alternator z regulatorem w środku, a nie chce zakładać tego zewnętrznego, będzie działać tak jak jest teraz,czyli tyko 2 przewody do alternatora?

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 14 sty 2011, 20:49

gruby kabel do alternatora i jeden na kontrolkę ładowania w liczniku i to wszystko tyle że tą kontrolkę trzeba podłączyć bo jak to pominiesz to nie będzie wzbudzenia i altek będzie ładował dopiero na wysokich obrotach albo wcale
Zastava 1600 DOHC

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 15 sty 2011, 00:29

tara pisze:Regulator od Fiata ma 2 wejścia, nie pasuje.
kup normalnie elektronika a nie baw się w ten szajs, w 79 roku i tak przeszli na elektronika

[ Dodano: 2011-01-15, 00:38 ]
Maciuś pisze: To ja mam bardzo podobne pytanie. Założyłem inny alternator, mocowanie, bieżnia, napinacz już przerobione, ale teraz mam "problem" z regulatorem napięcia. Chyba w oryginale był zewnętrzny. Ile przewodów do niego szło gdzie był zamontowany, bo kilka przewodów zostało mi i nie wiem do czego już mają być, a kolory nie pokrywają się ze schematem.

Co i jak mam teraz zrobić jeśli mam alternator z regulatorem w środku, a nie chce zakładać tego zewnętrznego, będzie działać tak jak jest teraz,czyli tyko 2 przewody do alternatora?
Regulator jest na fartuchu (nadkolu) po stronie pasażera obok obudowy nagrzewnicy idzie do niego kabel z 3 ma przewodami łączący ze szczotko trzymaczem, nie musisz go podłączać jeżeli masz wbudowany po prostu nie wpinasz kostki w alternator i tyle w sumie i tak nie ma gdzie jej wpiąć przy alternatorze z elektronicznym regulatorem, alternatory po 79 roku były takie same jak wcześniejsze z tym że regulator elektroniczny był na szczotkotrzymaczu, przez co zmieniając szczotkotrzymacz we wcześniejszych modelach można mieć altek z regulatorem elektronicznym, poza tym idą jeszcze dwa przewody w podwójnej wsuwce te podpinasz bo to są od kontrolki i prądowy
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość