Tylny resor

problemy techniczne i porady
vysioo
Doświadczony użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: 07 kwie 2010, 15:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Tylny resor

Post autor: vysioo » 22 gru 2010, 16:43

Wymieniłem ostatnio tylny resor z cztero piórowego na standardowy trzy piórowy. Sprawa ma sie tak że poprzedni wlasciciel jako ze woził cięższe rzeczy to po wstawieniu 4piórowego resoru założył tez chyba większe gumowe odbijacze. Po wymianie zauważyłem ze przerwa miedzy gumą a resorem jest niewielka około 1 cm moze 2. Obciążenie tuły samochodu to tylko jego masa plus około połowy zbiornika paliwa. Ile powinien wynosić ten odstęp lub jaką wysokość powinny mieć te Gumowe odbijacze?? Bo myśle nad ich przycięciem ale nie chciałbym przesadzić i ukroić za dużo.

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 22 gru 2010, 17:40

a jak stoją koła w nadkolach? - seryjnie to tam jest jakieś 20cm luzu miedzy oponą a błotnikiem
Zastava 1600 DOHC

vysioo
Doświadczony użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: 07 kwie 2010, 15:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vysioo » 22 gru 2010, 18:10

w sumie to chyba w miare normalnie tyle ze teraz koło nie ma zabardzo ruchu w góre wrazie nierównosci bo prawie odrazu opiera sie na gumie.

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 23 gru 2010, 20:45

no tak ale może masz teraz za nisko - wysokość odbojnika to jakieś 5cm ale on jest miękki i się mocno ściska pod obciążeniem
Zastava 1600 DOHC

vysioo
Doświadczony użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: 07 kwie 2010, 15:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vysioo » 24 gru 2010, 00:01

nie no samochod siedzi tak jak powinien tyle ze te gumowe odbijaki są wieksze i chciałem wiedzieć do jakiej wysokosci je przyciąć zeby znowu nie było ze sa za małe i koło tarło o nadkole albo cos.

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 25 gru 2010, 11:22

koło trzeć o nadkole nie będzie, ja jeździłem bez przez pewien czas po wymianie tylnej belki resora, a Tobie radze dokładnie obejrzeć belkę resora która może być popękana z powodu twardszego resora
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

vysioo
Doświadczony użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: 07 kwie 2010, 15:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vysioo » 05 sty 2011, 23:50

Witam udało mi sie dzisiaj zrobic zdjecie i ogolnie samochod stoi strasznie wysoko pomimo ze resor został zmieniony na fabryczny. Tak to powinno wygladac czy musze kombinowac dalej?? bo wydaje mi sie ze stoi wysoko jak na pusty samochod.

http://img34.imageshack.us/img34/1261/dsc00498aa.jpg

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 06 sty 2011, 01:07

Dobrze stoi tyle że masz niski profil opony powinna być 145/80 Ty masz pewnie profil 70 i dlatego tak się wydaje.
Zastava 1600 DOHC

Awatar użytkownika
Kondzio
Obiecujący użytkownik
Posty: 72
Rejestracja: 27 mar 2013, 16:38
Kontakt:

Post autor: Kondzio » 16 cze 2014, 21:49

Witam

Mam pytanie ponieważ posiadam na tylnym zawieszeniu lekki negatyw czym on może być spowodowany?

Awatar użytkownika
Marcelek
Weteran forum
Posty: 485
Rejestracja: 18 cze 2006, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Marcelek » 16 cze 2014, 22:04

zużytym lub pękniętym resorem (jedno z piór) wywalonymi tulejami w wahaczach
Zastava 1100p Mediteran '81

FSO ZSD Nysa Truck DC 1,6I 1997 "Digitruck"

Awatar użytkownika
Kondzio
Obiecujący użytkownik
Posty: 72
Rejestracja: 27 mar 2013, 16:38
Kontakt:

Post autor: Kondzio » 17 cze 2014, 13:44

Czy problem lekkiego negatywu może być ewentualnie spowodowany złym dopasowaniem amortyzatorów?

Awatar użytkownika
roźek
Doświadczony użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: 19 cze 2006, 00:12
Lokalizacja: Rożkownia
Kontakt:

Post autor: roźek » 19 cze 2014, 00:02

tak ... np na amortyzatorach od 127 robi się wielki negatyw zastava robi się rozkraczona i źle się prowadzi a na amortyzatorach od ritmo robi się pozytyw. Spowodowane jest to innym ustawieniem górnych otworów mocowania zwrotnicy/piasty - wystarczy rozpiłować fasolki i odpowiednio ustawić
Zastava 1600 DOHC

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość